Charles Leclerc wygrywa Grand Prix Austrii po zakończeniu swojej mechaniki

Po raz pierwszy od 2003 roku Ferrari wygrało Grand Prix Austrii dzięki Charlesowi Leclerkowi przed zdobywcą pole position Maxem Verstappenem.

opublikowany 10/07/2022 à 16:31

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Charles Leclerc wygrywa Grand Prix Austrii po zakończeniu swojej mechaniki

Charles Leclerc ukończył wyścig tuż przed Maxem Verstappenem. ©DPPI

Charles Leclerc (Ferrari) wygrał Grand Prix Austrii 2022, wyprzedzając zdobywcę pole position Max Verstappen (czerwony Byk) w tę niedzielę 10 lipca. Lewis Hamilton (Mercedes) po raz trzeci z rzędu stanął na podium na torze Red Bull Ring, wyprzedzając swojego kolegę z drużyny, George'a Russella. Esteban Ocon zajął piąte miejsce w swoim Alpine.

Takiego obrazu nie publikowano od wiosny 2003 roku. Tak naprawdę minęło 19 lat, odkąd Ferrari ostatni raz przekroczyło linię mety wyścigu w Austrii; w tamtym czasie tor nie był własnością Red Bulla i nosił nazwę A1 Ring, a mistrzem Scuderii był Red Baron, Michael Schumacher.

Prawie dwie dekady później Monako Charles Leclerc przyjął rolę przywódcy mężczyzn w Czerwonych. Osoba nosząca numer 16 została zdegradowana do roli foliowca podczas sobotniego wyścigu sprinterskiego, ponieważ prędkość Maxa Verstappena była nie do pokonania.

Jednak francuskojęzyczny ma zasoby, podobnie jak jego włoski samochód. Od 12. okrążenia efektowny manewr wyprzedzania stał się kluczowym momentem wyścigu. Szybciej niż Red Bull, Ferrari zyskało na popularności. Nawet wcześniejsze zatrzymanie się odchodzącego mistrza świata w celu wyróżnienia się nie zmartwiło Charlesa Leclerca, który z łatwością odzyskał przewagę na 33. okrążeniu.

Największe niebezpieczeństwo w końcu nadeszło z wnętrza. Gdy przygotowywał się do uderzenia Holendra, silnik Ferrari Carlos Sainz eksplodował, powodując wjazd wirtualnego samochodu bezpieczeństwa i trzeci przejazd czołowego duetu przez boks.

Następnie Charles Leclerc zgłosił wadliwy pedał przyspieszenia. Kiedy pilot musiał zwolnić pedał, aby zahamować przed zakrętami, część nie wracała do pozycji wyjściowej; dlatego zawsze naciskano lekko pedał przyspieszenia! Na szczęście problem ten pozostał niewielki i „Małemu Księciu” udało się zachować kilkusekundowy margines.

Miejsca honorowe dla Haasa i Ocona

Zespół po raz drugi z rzędu Haas plasuje swoje dwa samochody w pierwszej dziesiątce. Bezprecedensowy występ amerykańskiego zespołu, dzięki Mickowi Schumacherowi, który zmienił się od czasu, gdy w poprzednim tygodniu zdobył pierwsze punkty na Silverstone. Syn siedmiokrotnego mistrza świata Michaela Schumachera miał nawet ten luksus, że znacznie wyprzedził swojego bardziej doświadczonego kolegę z drużyny Kevin Magnussen. Ta sama satysfakcja w klanie McLaren, Z Lando Norris 7. i Daniel Ricciardo co zapewnia 9. pozycja.

Nękany poważnymi obawami w sobotni wieczór z powodu awarii pompy paliwa podczas okrążenia zwalniającego podczas austriackiego wyścigu sprinterskiego, Esteban Ocon (Alpine) został całkowicie uspokojony i wznowiony w tę niedzielę. Normand przez chwilę znajdował się u stóp podium, ale miał na tyle mądrości, że zadowolił się piątym miejscem za parą Mercedesów.
Zaczynając od ostatniego rzędu po awarii mechanicznej i wymianie układu napędowego, Fernando Alonso musiał wykonać trzeci nieprzewidziany postój na koniec wyścigu i o włos zamknął czołową dziesiątkę.

Wśród zawodników, którzy nie będą mieli miłych wspomnień z zielonych wzgórz Styrii, jest Pierre Gasly (Alfa Tauryń). Habowie otrzymali nie jedną, ale dwie kary po pięć sekund każda, jedną za nieprzestrzeganie ograniczeń toru, drugą za wysłanie Sebastian Vettel zakręciło się w walce o 13. miejsce

Oprócz Nicholas Latifi (Williams, anonimowe porzucenie), Sergio Pérez również zatrzymał się po drodze. Meksykanin został potrącony przez George’a Russella (Mercedes) już na pierwszym okrążeniu. Ponieważ jego Red Bull był zbyt uszkodzony, zwycięzca ostatniego Grand Prix Monako wolał rzucić ręcznik.

Klasyfikacja Grand Prix Austrii 2022:

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz