Grosjean nie jest fanem zmieniania zasad dotyczących okładek

Francuz uważa, że ​​obniżenie temperatury karkasów osłaniających tylne opony ze 100°C do 80°C nie jest dobrym pomysłem.

opublikowany 19/02/2019 à 09:10

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Grosjean nie jest fanem zmieniania zasad dotyczących okładek

Zmiana regulacyjna została wprowadzona przed sezonem 2019, przy czym przednie osłony zachowały dotychczasową maksymalną temperaturę 100°C.

Pirelli wyjaśnia, że ​​decyzję motywuje chęć poprawy działania gum przy jednoczesnym zmniejszeniu zjawiska ziarnowania, szczególnie przy niskiej temperaturze otoczenia. 

« Możliwość obniżenia temperatury do 80°C zarówno z przodu, jak i z tyłu testowaliśmy podczas zeszłorocznych testów w Abu Zabi.” – wyjaśnił Mario Isola, menadżer ds. sportów motorowych w Pirelli. Jednak w tych warunkach ciśnienie działających gum jest znacznie bardziej zbliżone do poziomu zarejestrowanego na starcie. 

Po rozmowach z zespołami zdaliśmy sobie sprawę, że obawiali się problemów z rozgrzaniem przednich opon. Te gumki są nieco bardziej złożone i wymagają więcej energii.  

Nikt nie wydawał się przejmować tylnymi oponami. W zeszłym roku zauważyliśmy, że obroty montażowe były bardzo powolne, aby nie nagrzewać zbytnio tylnych osłon. Niektóre stajnie posunęły się nawet do wcześniejszego zdjęcia koców, aby schłodzić opony, dlatego postanowiliśmy obniżyć ich temperaturę do 80°C ".

Pierwszego dnia zimowych testów kilku kierowców wpadło w poślizg podczas okrążeń instalacyjnych, m.in Romain Grosjean. Pilot Haas uważa, że ​​nowa sytuacja dotycząca koców elektrycznych ma z tym coś wspólnego. 

« Znowu dostanę klapsa, ale nie rozumiem, dlaczego to robimy– wypalił. Robimy wszystko, żeby ruszyć w stronę bezpieczeństwa i w poniedziałkowy poranek już we trzech, czterech robimy spiny na okrążeniu wyjazdowym: Czarownica, Räikkönen, Hulkenberg, i ja. 

Gdy na torze jest 4°C, to nie działa. Jest bardzo nisko, za nisko. Myślę, że w pewnych sytuacjach może to stanowić problem. Opony Pirelli są już skomplikowane w nagrzewaniu, więc jeśli zaczniemy od 80°C i od początku będzie samochód bezpieczeństwa, znajdziemy się w temperaturze 50°C.°C”. 

Jego szef, Günther Steiner, nie był tak alarmujący, łagodził komentarze francuskiego pilota. 

« Był zaskoczony, ale to jak wszystko F1, w końcu się do tego przyzwyczaimy i znajdziemy sposób na obejście problemu– powiedział włoski menadżer. Będziemy niezadowoleni podczas testów, potem podczas jednego lub dwóch Grand Prix i przyzwyczaimy się do tego. Jeśli Pirelli uważa, że ​​jest to słuszne, naszym zadaniem jest się dostosować ".

Przypominamy, że koce elektryczne zostaną zakazane od 2021 roku wraz z przejściem na felgi 18-calowe.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz