Haas kpi z Racing Bulls: „Każdy zespół zrobiłby to samo!” »

Żadna mea culpa dla Ayao Komatsu, szefa amerykańskiej ekipy, który nie zmieniłby niczego w przyjętej w Jeddah strategii spowolnienia, gdyby musiał to zrobić ponownie. Do mądrych...

opublikowany 21/03/2024 à 15:46

Jeana-Michela Desnouesa

1 Zobacz komentarze)

Haas kpi z Racing Bulls: „Każdy zespół zrobiłby to samo!” »

Pamiętamy, że pod koniec GP Arabii Saudyjskiej, w Dżuddzie w połowie marca 2024 r. jest to: Laurent Mékies, szef zespołu Racing Bulls, wcale niezadowolony, który wyraził swoje oburzenie po wyścigu uznanym przez kierownictwo zespołu za wysoce strategiczny Haas, ale początkowo Francuz uznał to za przeszkodę.

« Yuki (Tsunodę. Przyp. red.) walczyła o miejsce P10, oświadczył szef RB wściekły. Został wyprzedzony przez (Kevin. Notatka redaktora) Magnussen który przeciął tor, aby się tam dostać, a następnie zwolnił cały peleton, aby pozwolić swojemu koledze z drużyny (Nico Hülkenberg. Nota redaktora), aby uzyskać wystarczające okno do tankowania, aby udać się na stoisko przed nami wszystkimi. »

Ta sama historia opowiedziała dyrektor sportowy RB Alan Permane, dla którego strategia spowolnienia Haasa brzmiała: „ trudne do zaakceptowania ". " Magnussen, powiedział Alan Permanente, zjechał z toru, aby celowo ustawić się przed Yukim, a następnie spowalniał go o 2 sekundy na okrążenie, co pozwoliło Hülkenbergowi, który jeszcze się nie zatrzymał, stworzyć przewagę i oczywiście zatankować przed wszystkimi samochodami z tyłu . »

W Melbourne, przed Grand Prix Australii, Ayao Komatsu, dyrektor zespołu Haas, który nie wypowiadał się jeszcze w tej sprawie, chciał wyjaśnić sprawę. „ Przyjmuję krytykę dotyczącą wyprzedzania Tsunody przy opuszczaniu toru- wyjaśnił. Po prostu o tym nie wiedzieliśmy. Kevin powinien był zwrócić swoje stanowisko i powinniśmy byli go zapytać, czy się nie zastosował. » Natomiast nie było najmniejszego żalu, że Duńczyk przyjął fałszywy rytm i powstrzymywał przeciwników.

« To właśnie musieliśmy zrobić– wyjaśnia bez mrugnięcia okiem japoński menadżer. Każdy zespół zrobiłby to samo, a jeśli ktoś twierdzi, że jest to niesportowe, jest to kompletna bzdura. »

Wracając do incydentu z Tsunodą, podsumował, że zespół wyciągnie wnioski z tego błędu i podejmie wewnętrznie odpowiednie kroki, aby lepiej monitorować sytuację na torze. „ Wyznaczyliśmy kilka osób, które przez cały czas śledzą każdego kierowcę– podkreślił menadżer. Bez względu na to, z kim spotyka się kierowca, jego uwagi zostaną wysłuchane. Gdybyśmy zobaczyli nagrania z pokładu Tsunody, natychmiast zareagowalibyśmy. »

O ile nie wchodzi to w zakres misji FIA, sędzia zawodów…

CZYTAJ TAKŻE: Program Grand Prix Australii 2024

1 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

Yves-Henri RANDIER

21 o 03:2024

Te wymiany zdań pomiędzy Ridiculous Bulls i Nutellas są zabawne!

1

Aby napisać komentarz