Pamiętamy, że pod koniec GP Arabii Saudyjskiej, w Dżuddzie w połowie marca 2024 r. jest to: Laurent Mékies, szef zespołu Racing Bulls, wcale niezadowolony, który wyraził swoje oburzenie po wyścigu uznanym przez kierownictwo zespołu za wysoce strategiczny Haas, ale początkowo Francuz uznał to za przeszkodę.
« Yuki (Tsunodę. Przyp. red.) walczyła o miejsce P10, oświadczył szef RB wściekły. Został wyprzedzony przez (Kevin. Notatka redaktora) Magnussen który przeciął tor, aby się tam dostać, a następnie zwolnił cały peleton, aby pozwolić swojemu koledze z drużyny (Nico Hülkenberg. Nota redaktora), aby uzyskać wystarczające okno do tankowania, aby udać się na stoisko przed nami wszystkimi. »
Ta sama historia opowiedziała dyrektor sportowy RB Alan Permane, dla którego strategia spowolnienia Haasa brzmiała: „ trudne do zaakceptowania ". " Magnussen, powiedział Alan Permanente, zjechał z toru, aby celowo ustawić się przed Yukim, a następnie spowalniał go o 2 sekundy na okrążenie, co pozwoliło Hülkenbergowi, który jeszcze się nie zatrzymał, stworzyć przewagę i oczywiście zatankować przed wszystkimi samochodami z tyłu . »
W Melbourne, przed Grand Prix Australii, Ayao Komatsu, dyrektor zespołu Haas, który nie wypowiadał się jeszcze w tej sprawie, chciał wyjaśnić sprawę. „ Przyjmuję krytykę dotyczącą wyprzedzania Tsunody przy opuszczaniu toru- wyjaśnił. Po prostu o tym nie wiedzieliśmy. Kevin powinien był zwrócić swoje stanowisko i powinniśmy byli go zapytać, czy się nie zastosował. » Natomiast nie było najmniejszego żalu, że Duńczyk przyjął fałszywy rytm i powstrzymywał przeciwników.
« To właśnie musieliśmy zrobić– wyjaśnia bez mrugnięcia okiem japoński menadżer. Każdy zespół zrobiłby to samo, a jeśli ktoś twierdzi, że jest to niesportowe, jest to kompletna bzdura. »
Wracając do incydentu z Tsunodą, podsumował, że zespół wyciągnie wnioski z tego błędu i podejmie wewnętrznie odpowiednie kroki, aby lepiej monitorować sytuację na torze. „ Wyznaczyliśmy kilka osób, które przez cały czas śledzą każdego kierowcę– podkreślił menadżer. Bez względu na to, z kim spotyka się kierowca, jego uwagi zostaną wysłuchane. Gdybyśmy zobaczyli nagrania z pokładu Tsunody, natychmiast zareagowalibyśmy. »
O ile nie wchodzi to w zakres misji FIA, sędzia zawodów…
CZYTAJ TAKŻE: Program Grand Prix Australii 2024
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Yves-Henri RANDIER
21 o 03:2024
Te wymiany zdań pomiędzy Ridiculous Bulls i Nutellas są zabawne!