Hamilton wyrównuje rekord Schumachera, podium dla Renault i Ricciardo

Kierowca Mercedesa przechodzi do historii dzięki 91. zwycięstwu w karierze, a Daniel Ricciardo staje na podium Renault po raz pierwszy od czasu powrotu Losange na stanowisko producenta. 

opublikowany 11/10/2020 à 15:50

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Hamilton wyrównuje rekord Schumachera, podium dla Renault i Ricciardo

Lewis Hamilton dołączył Michael Schumacher na dachu świata. Na torze, na którym Czerwony Baron w swojej znakomitej karierze zwyciężył 5 razy, Brytyjczyk odniósł swoje 91. zwycięstwo w Grand Prix, co stanowi rekord dorównany Kaïserowi, na koniec wyścigu naznaczonego licznymi odchodzeniami na emeryturę, w tym także jego kolegi z drużyny Valtteri Bottas, wystartował z pole position. 

Kiedy zgasły światła, Hamilton był nieco szybszy od Finna, którego zaatakował od wewnętrznej strony w pierwszym zakręcie. Sześciokrotny mistrz świata próbował stłumić Bottasa na zewnątrz, ale zdobywca pole position stawiał opór i zachował kontrolę nad wyścigiem. Fin nadaje nawet mocne tempo, aby szybko powiększyć przewagę i wypchnąć drugie W11 ze swojej strefy DRS. 

Jednak na 13. okrążeniu lider zablokował koła na pierwszym zakręcie i opuścił tor. Następnie Hamilton skoczył jak dzikie zwierzę i pomimo ruchu Bottasa przejął kontrolę nad Grand Prix. 

Fin na kolejnym okrążeniu zjechał do boksów, aby wymienić uszkodzone miękkie opony. Dwie pętle później doszło do starcia Kimi Räikkönena (Alfa Romeo) i George Russell powoduje, że pilot przechodzi na emeryturę Williams oraz uruchomienie okresu wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.

Hamiltona i Max Verstappen (czerwony Byk) za nim natychmiast wbiegamy do alei serwisowej, tak samo Daniel Ricciardo Trochę daleko. Niespokojny pilot Renault już się pozbył Charles Leclerc kosztem miłego nadmiaru. 

Jeśli VSC przyniesie korzyści dwóm przywódcom, którzy wyjdą w tej samej kolejności. Australijczyk spadł na 9. miejsce. Na 18. okrążeniu Bottas skarżył się na problem z silnikiem; Fin musi porzucić 2 pętle później, Mercedes podejrzewając awarię MGU-H. To ciężki cios dla Bottasa w klasyfikacji kierowców, zwłaszcza że Fin był w dobrej formie po zwycięstwie w Rosji i zdobyciu pole position dzień wcześniej. 

Mając przed sobą czysty tor, Hamilton może ukończyć wyścig, nie martwiąc się Red Bullem Verstappena. Zapisze swoje imię złotymi literami w wielkiej księdze F1. Czekając na siódmy tytuł mistrza świata, który coraz bardziej do niego dociera.

Bohater dnia musiał jedynie wynegocjować neutralizację na 15 okrążeń przed metą, po interwencji samochodu bezpieczeństwa po problemie z silnikiem Lando Norris na jego McLaren. Hamilton nie pozostawia jednak Verstappenowi żadnych szans przy ponownym uruchomieniu.  

Obok nich na podium po raz pierwszy od powrotu Losange do zespołu fabrycznego w 1 roku znajduje się kierowca Renault. Ricciardo, którego nie było na ławce rezerwowych od zwycięstwa w Monako w 2016 roku, z pewnością skorzystał na wzmocnieniu dzięki wzmocnieniu. Bottas otrzymał wówczas samochód bezpieczeństwa, który zaoferował mu „darmową” wymianę opon, ale był wyraźnie najlepszy z pozostałych za zwykle niedotykalnym trio. Musiał też opierać się atakom Péreza podczas ostatnich 2018 okrążeń, a Meksykanin pokazał, że jest szczególnie napięty.

Carlos Sainz ogranicza szkody w McLarenie, zajmując 5. miejsce, podczas gdy Pierre Gasly podpisuje nowy wybrany występ z 6. stopniem. Pilot Alfa Tauryń przed swoim przyjacielem Charlesem Leclercem (Ferrari), który musi odeprzeć ataki ducha Nico Hülkenberg (Punkt wyścigowy). 

Romain Grosjean jest jednym z nielicznych kierowców, który zatrzymuje się tylko na jeden postój i udaje mu się podnieść swój Haas na 9. miejscu i zdobyła swoje pierwsze 2 punkty w tym roku. 

Antonio Giovinazzi zamyka pierwszą dziesiątkę Alfa Romeo po wyścigu, w którym 10 wycofało się z wyścigu. Jednak to nie te przygody zapiszemy się w historii, a raczej 5. sukces niejakiego Lewisa Hamiltona. I pierwsze podium kierowcy Renault od czasów Roberta Kubicy podczas Grand Prix Belgii w 91 roku.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz