Hamilton mocny na Silverstone, Verstappen w dół

Lewis Hamilton wygrał Grand Prix Wielkiej Brytanii 2021 przez osuwisko naznaczone kolizją na pierwszym okrążeniu ze swoim rywalem Maxem Verstappenem i długotrwałym pojedynkiem z Charlesem Leclerkiem.

opublikowany 18/07/2021 à 18:05

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Hamilton mocny na Silverstone, Verstappen w dół

Z perspektywy czasu musiało to nastąpić pewnego dnia. Od marca ubiegłego roku zaangażowany w nieustanną walkę o dominację w Formuła 1, Lewis Hamilton (Mercedes) I Max Verstappen (czerwony Byk) zakończyli się biciem harpunów na pierwszym okrążeniu Grand Prix Wielkiej Brytanii 2021 na torze Silverstone.

 

Anglik na swoim terytorium podjął próbę ofensywnego manewru na początku szybkiego zakrętu Copse, zanim dotknął prawego tylnego koła rywala. Następnie Holender brutalnie udał się w plener, ale mimo siły uderzenia oszacowanej na 51 G był w stanie o własnych siłach wydostać się ze zwłok, po czym profilaktycznie zabrano go do obwodowego centrum medycznego.

Verstappenowi na macie kierownictwo wyścigu zdecydowało się machać czerwoną flagą, aby oczyścić pojazd jednomiejscowy i załóż ściankę opony z powrotem na miejsce. Półgodzinna przerwa, która pozwoliła peletonowi zmniejszyć napięcie w depot.

W zamieszaniu po zderzeniu Charles Leclerc (Ferrari) skorzystał z okazji, aby wyprzedzić Lewisa Hamiltona i objąć prowadzenie przed przerwaniem wyścigu. Tym samym Monako otrzymało zadanie rozpoczęcia działań wojennych po uwolnieniu 19 ocalałych podczas procedury startu z miejsca.

 

Pół godziny później jest Lando Norris (McLaren), który wyróżnił się kradnąc trzecie miejsce Valtteri Bottas (Mercedes) gdy tylko zgasną światła. Charles Leclerc utrzymał prowadzenie i stworzył znaczną przewagę nad Lewisem Hamiltonem. Ten ostatni otrzymał przez radio złą wiadomość: 10 sekund kary w związku z dochodzeniem prowadzonym przez stewardów w sprawie wypadku na starcie.

Wyposażony w rocznicowy hełm z okazji 70. rocznicy pierwszego sukcesu Scuderii w tej dyscyplinie (już na Silverstone z José Froilanem Gonzalezem w 1951 r.) Charles Leclerc miał inne ryby do usmażenia, na przykład wyłączenie silnika! Jego inżynier transalpejski zapewnił go po chwili wahania; tak, osoba nosząca numer 16 będzie mogła wrócić do normalności.

Wracając za nim, Lewis Hamilton ponownie zrzucił balast na Monako, zanim zmienił opony. Ze swojej strony czołowe Ferrari pozostało pierwsze nawet po pit stopie. Intensywność drugiej fazy pojedynku będzie rosła, aż do ostatnich 10 okrążeń.

Wracając na tor u stóp podium, Lewis Hamilton szybko wyprzedził Lando Norrisa, a następnie z łatwością wyprzedził swojego kolegę z drużyny Valtteriego Bottasa, który zaparkował zgodnie z instrukcjami zespołu.

Z butami siedmiu lig, faworyt publiczności cofał się o sekundę na okrążeniu, pokonując bardzo bezradnego Charlesa Leclerca pod koniec wyścigu. Wynik nie do zatrzymania. Na dwa okrążenia przed końcem Mercedes przesunął się na pierwszą pozycję dzięki ofensywnemu manewrowi na Copse (ponownie), a zwłaszcza zbyt szerokiej trajektorii od rywala.

 

 

McLaren uspokaja się strzałem grupowym na czwartym i piątym miejscu dzięki Lando Norrisowi i a Daniel Ricciardo w znacznie lepszej formie w porównaniu do swojej austriackiej dziury wentylacyjnej. Carlos Sainz Jr (Ferrari, 6. miejsce) nie pomógł swojemu zespołowi, który przegapił wymianę opon.

Po stronie francuskiej Esteban Ocon (Alpine) doznał dominacji swojego znamienitego kolegi z drużyny Fernando Alonso (7.) i zajął dziewiąte miejsce. Pierre Gasly (Alfa Tauryń) doznał przebicia opony, ale nigdy nie był w stanie liczyć na coś lepszego niż 11. miejsce.

Sebastian Vettel (Aston Martin) wyróżnił się zwrotem akcji, niczym za czasów Ferrari (odpuszczenie), natomiast Sergio Pérez nie przekroczył limitu aż do mety po bardziej mozolnym powrocie z pit lane, niż się spodziewano, (odpuszczenie).

Dzięki temu sukcesowi Lewis Hamilton w klasyfikacji kierowców traci 8 punktów do Maxa Verstappena. 

W numerze 2321 AUTOhebdo, w sprzedaży cyfrowej w poniedziałek wieczorem i w środę w kioskach, znajdziesz analizę F1 na Silverstone przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)