Lewis Hamilton być może przeprowadził w tę niedzielę doskonałą operację we Włoszech, na scenie ostatniej europejskiej rundy roku. Oprócz nowego sukcesu w 2015 roku, na koniec Grand Prix skandalicznie zdominowanego przez Mercedes W06 Hybrid nr 44, aktualny mistrz świata wykorzystał przejście na emeryturę swojego kolegi z drużyny Nico Rosberga, aby zwiększyć swoją przewagę na szczycie klasyfikacji generalnej.
Jednak od tego czasu wyniki nadal pozostają tymczasowe Śledztwo w sprawie Lewisa Hamiltona i Nico Rosberga jest prowadzone do możliwe naruszenie ciśnienia w oponach hybrydy W06, co byłoby poniżej limitów ustalonych na 19,5 PSI dla tylnych opon. Według doniesień wynik lewej tylnej opony Hamiltona był o 0,3 PSI niższy od tej wartości. To może wyjaśniać komunikaty radiowe proszące Lewisa Hamiltona o zwiększenie tempa na koniec wyścigu, aby uchronić się przed karą czasową.
Po kontrolowanym starcie, w wyniku którego Kimi Räikkönen całkowicie spudłował i spadł na ostatnią pozycję, Lewis Hamilton przez 53 okrążenia ani przez moment się nie martwił. Za Brytyjczykiem Sebastian Vettel podnieść A Ferrari na podium na torze Monza, zajmując drugie miejsce, a także korzystając z wycofania się Rosberga na dwa okrążenia przed końcem z powodu prawdopodobnej awarii silnika, podczas gdy niemiecki kierowca depnął po piętach czterokrotnemu mistrzowi świata.
Felipe Massa uzupełnia podium po tym, jak oparł się powrotowi swojego kolegi z drużyny Williams Valtteri Bottas. Kimi Räikkönen (Ferrari) zaliczył udany powrót po nieudanym starcie, zajmując piąte miejsce przed dwoma zawodnikami Force India: Sergio Pérezem i Nico Hülkenberg. Daniel Ricciardo (czerwony Byk), Marcus Ericsson (Sauber) i Daniil Kvyat (Red Bull) uzupełniają pierwszą dziesiątkę.
Romain Grosjean i pastor Maldonado (Lotus) nie odnieśli sukcesu w tę niedzielę i zostali zmuszeni do wycofania się w pierwszej turze. Kontakt Francuza w pierwszej szykanie uszkodził zawieszenie Lotusa nr 8, a Maldonado uszkodził dolną część jego jednomiejscowy także w tej szykanie. Fernando Alonso (McLaren) poddał się na ostatnich okrążeniach wyścigu.
Raport i analizę Grand Prix Włoch, przygotowane przez naszych specjalnych korespondentów w Monza, znajdziesz w numerze 2028 AUTOhebdo, dostępnym od jutrzejszego wieczoru w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.
Skomentuj ten artykuł! 0