Zwycięzca Hamiltona na 3 kołach na Silverstone po emocjonującym finiszu!

Mercedes wygrał wyścig, gdy jego opony były w strzępach 3 okrążenia od bramki. Brytyjczyk wygrał z całkowicie zniszczoną lewą przednią oponą.

opublikowany 02/08/2020 à 17:06

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Zwycięzca Hamiltona na 3 kołach na Silverstone po emocjonującym finiszu!

Najstarsi będą pamiętać Gillesa Villeneuve’a w czasach jego świetności Ferrari toczy się na 3 kołach i nie chce się poddać. Chwila Lewis Hamilton et Valtteri Bottas zmierzali w stronę wygodnego dubletu po nowym pokazie siły Czarnych Strzał, ich opony Pirelli Hard zaczęły wykazywać poważne oznaki słabości.

Zamontowane na 14. okrążeniu podczas doskonale wykonanego podwójnego zatrzymania w trybie samochodu bezpieczeństwa, koperty Mercedes po prostu nie miałem już sił do 52. i ostatniego okrążenia.

To pierwszy Bottas padł ofiarą spektakularnego rozwarstwienia i musiał wspiąć się z powrotem do boksów, aby zatrzymać się awaryjnie, aby najechać na Tendresa. Max Verstappen, który spędził cały wyścig na 3. pozycji wraz ze swoją czerwony Byk, naśladowałem go na wszelki wypadek.

A potem, na ostatnim okrążeniu, lewa przednia opona Hamiltona ustąpiła pod ciśnieniem. Sześciokrotny mistrz świata utrzymał się do końca i jako zwycięzca przekroczył linię mety po raz 87 w swojej karierze, siódmy na Silverstone i trzeci w tym sezonie.

 

Verstappenowi zabrakło tylko 6 sekund, aby dogonić Hamiltona i przejąć od niego kontrolę. Wystarczająco, aby Red Bull pożałował drugiego przystanku Holendra. Charles Leclerc (Ferrari) po wystartowaniu na koniec wyścigu staje na podium.

Za Renault przeprowadził znakomitą operację zajmując 4. i 6. miejsce Daniel Ricciardo et Esteban Ocon. W walce o honorowe miejsca przez całe popołudnie Australijczycy i Francuzi wykorzystali nieszczęścia Carlos Sainz, również dotknięty problemem z oponami przed metą. Jego kolega z drużyny Mclaren Lando Norris wślizguje się pomiędzy R.S.20 na 5. miejscu.

Doskonała rasa również od Pierre Gasly za kierownicąAlfa Tauryń. Francuz miał zamiar zdobyć kilka punktów po zadziornym GP, ale jego zbiory wzrosły, gdy jego rywale spadli w rankingach. Dojechał na 7. miejscu, przed człowiekiem, który zastąpił go w Red Bull Racing, Alexander Albon.

Taj jednak przeszedł długą drogę po tym, jak się utrzymał Kevin Magnussen (Haas) na pierwszym okrążeniu, po czym otrzymał 5 sekund kary czasowej za kolizję. Zostawiony na koniec wyścigu ze świeżymi oponami wzniósł się jak samolot i zajął 8. miejsce.

 

 

 

Lance Stroll (Punkt wyścigowy) i Sebastian Vettel zamyka czołową dziesiątkę stosunkowo spokojnego wyścigu, jeśli nie liczyć gwałtownego odpadnięcia Daniila Kwiata w ultraszybkiej sekwencji Maggots-Becketts-Chapel na 10. okrążeniu. Rosjanin na szczęście uniknął obrażeń, w przeciwieństwie do swojej AlphaTauri AT13, która została dość uszkodzona.

 

 

Jednak to właśnie ten incydent doprowadził do sensacyjnego zakończenia, którego byliśmy świadkami.

W Mistrzostwach Kierowców Hamilton zadał Bottasowi dotkliwy wynik 25-0, który zajął 11. miejsce i stracił punkty po wpadce z oponą.

W numerze 2272 AUTOhebdo, dostępnym cyfrowo w poniedziałek wieczorem i w środę w kioskach, znajdziesz analizę GP Wielkiej Brytanii przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta.

 

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz