Hülkenberg w rozmowie z AUTOhebdo: „Oczywiście, że trochę żałuję”

Nico Hülkenberg analizuje swoją karierę bez podium w Formule 1 i przyznaje, że żałuje nieinspirowanych wyborów zespołu.

opublikowany 01/10/2019 à 11:12

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Hülkenberg w rozmowie z AUTOhebdo: „Oczywiście, że trochę żałuję”

Nico Hülkenberg (Renault) mógłby równie dobrze zakończyć karierę w Formuła 1 na koniec sezonu 2019. Niemiec, wkrótce zastąpiony przez Estebana Ocona, obok Daniela Ricciardo, odrzucił ofertę w IndyCar i stoi w obliczu krytycznego ograniczenia liczby drzwi wyjściowych w innych zespołach.

Spotkaliśmy się twarzą w twarz na marginesie Grand Prix Singapuru (można je znaleźć w numerze 2234, dostępny w wersji cyfrowej), zwycięzca 24 godziny Le Mans 2015 z Porsche aurait pu se murer dans un discours de façade. Or, ses réponses ont été celles d’un homme honnête quant à ses occasions manquées en F1.

Tym samym wraca niepomalowany do ogromnej szansy na zwycięstwo, podczas Grand Prix Brazylii w 2012 roku. W deszczu na Interlagos kierowca Force India mógł objąć prowadzenie na szkodę Lewis Hamilton (McLaren) przed zaczepieniem Brytyjczyka:

 

 

„Istniała realna szansa na wyprzedzenie go, on pamięta. Musiałem to złapać. W przeciwnym razie będziesz musiał zmienić zawód. Cóż, manewr się nie udał i wygląda to źle. Mogłem uniknąć zderzenia, ale nie mam też zamiaru się biczować przez 107 lat. 

Przetrawiłem to wszystko. Oczywiście czasami pojawia się frustracja, nawet gorycz, ale ja osobiście wiem, jakie są okoliczności i w nocy śpię bardzo dobrze. »

To podniecenie związane z „czasem na pieniądze” wyjaśnił jego szef Cyril Abiteboulpod koniec Grand Prix Niemiec gdzie ponownie pękł Nico Hülkenberg. „To właśnie powiedział ci Cyryl po Niemczech! Nie zgadzam się z tą analizą. Kilka błędów, zły wybór kariery i szybko znaleźliśmy się w obecnej sytuacji. Aby osiągnąć swoje cele, nie trzeba wiele. W F1 wszystko tkwi w szczegółach. »

 

 

Można by pomyśleć, że Nico Hülkenberg jest zgorzkniały na punkcie swoich statystyk (172 GP, zero podium, rekord). Nie ma mowy ! „Oczywiście, że żałuję pewnych rzeczy, pewnych decyzji, pewnych sytuacji. Ale to część życia i nauki, analizuje.

Kiedy zaczynasz w F1, jesteś młodym człowiekiem, więc nieuchronnie będziesz popełniać błędy, musisz je ograniczać, ponieważ wyciągniesz z nich niezbędne lekcje. Ostatecznie, Jestem tu od 10 lat, 10 fajnych i intensywnych sezonów. Mogły odnieść większy sukces, ale mogły też być znacznie gorsze. I to mi bardzo odpowiada. »

Cóż, patrząc trochę, są kluczowe momenty, których Nico Hülkenberg nie był w stanie uchwycić. „Mówię to sobie Może nie była to najlepsza decyzja po raz pierwszy opuścić Force India na koniec sezonu 2012. Ale zawsze trudno jest wiedzieć, czy decyzja podjęta w danym momencie opłaci się w danym momencie T + 1.

W 2012 roku Sauber miał świetny samochód, bardzo konkurencyjny (Sergio Pérez podpisał trzy podia. Przypis redaktora), ale mieliśmy bardzo skomplikowany start sezonu 2013. Z biegiem czasu sytuacja uległa poprawie (4. miejsce w Korei Południowej. uwaga redaktora), ale nie to miałem na myśli, decydując się na zmianę zespołu, zwłaszcza że Force India zaczęło dobrze sobie radzić w tym samym okresie. »

Historia z pewnością potoczyłaby się inaczej, gdyby w 2012 roku nie wśliznął się do S Senny…

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024