Jerez: Ferrari zaskakuje, poślizg Red Bulla i McLarena

Pierwsze cztery dni testów w Jerez pozwoliły Scuderii zaprezentować się, pokazując osiągi i niezawodność. Jeśli Mercedes odpowie, pytania kierują się do Red Bulla i McLarena w tle.

opublikowany 04/02/2015 à 18:18

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Jerez: Ferrari zaskakuje, poślizg Red Bulla i McLarena

Czasy okrążeń podczas zimowych testów nie mają większego znaczenia, ale tempo wiąże się z niezawodnością F1 oferuje pierwszy zestaw wskazówek na temat potencjału uczestników. W tej grze, to tu Stabilny Ferrari, które sprawiło miłą niespodziankę ustanawiając najlepszy czas w trzech z czterech dni (ostatni przejazd Sauberem napędzanym silnikiem Maranello).

Włoski turbo/hybryda 6 l V1.6 okazał się niezawodny i wydajny, nawet jeśli wyniki te trzeba będzie zweryfikować podczas kolejnych sesji. W każdym razie Kimi Räikkönen miał zaszczyt ustanowić najlepszy czas tygodnia z okrążeniem ukończonym w czasie 1'20"841, czyli o około 2"5 lepszym od referencyjnego osiągniętego w zeszłym roku przez McLaren MP4-29 z Kevin Magnussen (1’23”276).

SI Mercedes F1 przyznała, że ​​jest zaskoczona wynikami Scuderii, zespół aktualnego mistrza świata skupił się na niezawodności hybrydy W06. Najlepsi kierowcy wykazali się największą pracowitością w tygodniu, będąc jedynymi, którzy indywidualnie przekroczyli granicę 200 okrążeń, a nawet ponad 300 okrążeń dla Nico Rosberga za dwa dni!. Niewielkie awarie mechaniczne nie są zatem zaskakujące, biorąc pod uwagę odległości pokonywane przez Flèche d’Argent.

Jednostki Mercedesa sprawdziły się także w starciu z innymi zespołami napędzanymi niemieckim silnikiem, a mianowicie Williams i Lotos. FW37 nie napotkał żadnych większych problemów, a E23 przejechał prawie 200 okrążeń, tracąc cały dzień. Jeśli jednomiejscowy doEnstone był mniej obecny na torze, brytyjski zespół musiał przyzwyczaić się do nowego partnera silnikowego.

Wyniki są bardziej zróżnicowane czerwony Byk et Renault Jaki sport lubisz najbardziej?. Dopóki Toro Rosso STR10 był w stanie pokonywać okrążenia w Jerez, RB11 borykał się z różnymi problemami, głównie związanymi z francuskim zespołem napędowym. Niemniej jednak producent silnika z Viry-Châtillon ma nadzieję, że jego zespół będzie niezawodny w kolejnych testach.

Jednak to McLaren najbardziej ucierpiał w Jerez, MP4-30 współpracujący z nową jednostką Hondy. Sytuacja w stajni w Woking przypomina sytuację w stajni w zeszłym roku kiedy odkryli nowy silnik. Jego postępy w Barcelonie będą ściśle monitorowane podczas kolejnych testów przeprowadzonych w dniach 19–22 lutego.

Dane z testów Jereza

Okrążenia przebyte przez producenta silnika: Mercedes 984 (4343km), Ferrari 727 (3219km), Renault 518 (2275km), Honda 79 (349km)

Okrążenia pokonane przez zespół: Mercedes 516 (2285 km), Sauber 382 (1691 km), Toro Rosso 353 (1563 km), Ferrari 346 (1533 km), Williams 278 (1231 km), Lotus 190, Red Bull 165 (731 km), McLaren 79 (349 km) )

Okrążenia przejechane na kierowcę: Rosberg: 308, Hamilton : 208, Räikkönen: 198, Nasr: 196, Ericsson: 185, Sainz : 183, Verstappen : 170, Czarownica : 148, Massa: 144, Maldonado: 137, Bottas : 134, Ricciardo : 83, Kwiat: 82, Grosjean : 53, Przycisk: 41, Alonso : 38

Czasy testów w Jerez. Dzień 4.

1. Kimi Raikkonen? Ferrari? 1’20”841 – 106 okrążeń
2. Marcus Ericsson? Sauber + 1”178 – 112 okrążeń
3. Lewisa Hamiltona? Mercedes + 1”331 – 117 okrążeń
4. Max Verstappen? Toro Rosso + 1”712 – 97 okrążeń
5. Felipe Massa? Williams + 2 »275 – 73 okrążenia
6. Romain Grosjean? Lotos + 2”961 – 53 okrążenia
7. Daniel Kwiat? Red Bull + 3”134 – 64 okrążenia
8. Jenson Button? McLaren + 6”819 – 35 okrążeń

Czasy testowe w Jerez. Dzień 3

1. Felipe Nasra? Sauber – 1’21”545? 108 rund
2. Kimi Raikkonen? Ferrari + 0 »205? 92 rundy
3. Nico Rosberg? Mercedes + 0 »437? 151 rund
4. Felipe Massa? Williamsa + 0 »731 ? 71 rund
5. Pastor Maldonado? Lotos + 1 »168? 96 rund
6. Carlos Sainz Jr.? Toro Rosso +1”642? 137 rund
7. Daniel Ricciardo? Red Bull + 2”356? 48 rundy
8. Fernando Alonso? McLarena +14”008? 32 rundy

Czasy testów w Jerez. Dzień 2.

1.Sebastian Vettel? Ferrari? 1'20"984? 88 rund
2. Felipe Nasra? Saubera + 0 »883? 88 rund
3. Valtteri Bottas? Williamsa + 1 »335? 61 rund
4. Lewisa Hamiltona? Mercedes + 1 »506? 91 rund
5. Max Verstappen? Toro Rosso + 3 »183? 73 rundy
6. Pastor Maldonado? Lotos + 4 »818? 41 rund
7. Jenson Button? McLaren + 33 »671? 6 rund
8. Daniel Kwiat? Czerwony Byk ? 18 rund

Czasy testów w Jerez. Dzień 1.

1.Sebastian Vettel? Ferrari? 1'22"620? 60 rund
2. Marcus Ericsson? Saubera +0 »157? 73 rundy
3. Nico Rosberg? Mercedes + 0 »486? 157 rund
4. Daniel Ricciardo? Red Bull + 0”718? 35 rundy
5. Valtteri Bottas? Williamsa + 1 »286? 73 rund
6. Carlos Sainz Jr.? Toro Rosso +2”707? 46 rund
7. Fernando Alonso? McLarena? 6 rund
8. Pastor Maldonado? Lotos

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz