Wyjaśniono Formułę 1. Kary, zamrożenie silnika w 2022 roku… Wszystko, co musisz wiedzieć o przepisach F1

Gdy mistrzostwa Formuły 1 dobiegają końca, zespoły i kierowcy uważnie przyglądają się przydziałowi podzespołów silnika. Bo wszelkie przekroczenia są karane karami. W obliczu zbliżających się mrozów w 2022 r. podsumowujemy przepisy dotyczące silników w F1!

opublikowany 10/11/2021 à 17:00

Bastiena Chevala

0 Zobacz komentarze)

Wyjaśniono Formułę 1. Kary, zamrożenie silnika w 2022 roku… Wszystko, co musisz wiedzieć o przepisach F1

W każdą środę przed weekendem Grand Prix Formuła 1. AUTOhebdo zaprasza do wyjaśnienia pewnego aspektu flagowej kategorii sportów motorowych. Dziś czas na przepisy F1 dotyczące kar i zamrożenia silnika!

Podczas Grand Prix Meksyku czterech kierowców (Yuki tsunoda, Lance Stroll, Lando Norris et Esteban Ocon) zostali zmuszeni do rozpoczęcia wyścigu z końca stawki. Z wyjątkiem Kanadyjczyka, który uległ wypadkowi na okrążeniu kwalifikacyjnym, żaden z tych kierowców nie zawiódł podczas ćwiczeń okrążenia w powietrzu. Rzeczywiście, Alfa Tauryń, Aston Martin, McLaren et Alpine postanowiliśmy wprowadzić do modelu nowe elementy napędowe jednomiejscowy swojego pilota. W obliczu zbliżającego się zamarzania silników w 2022 roku wyjaśniamy przepisy obowiązujące w F1!

Czytaj także: Podcięcie, podcięcie – wszystko, co musisz wiedzieć o strategiach F1

Czytaj także: Wyjaśnienie Formuły 1 – wszystko, co musisz wiedzieć o oponach w F1

Ze względu na koszty producenci silników nie mogą zapewnić swoim klientom nadmiernej liczby jednostek napędowych bez konsekwencji sportowych. Daleko stąd. Różne elementy silnika Formuły 1, które tutaj opisujemy, są ograniczone ilościowo na sezon przez ustawodawcę. Podział jest następujący dla różnych elementów serca Formuły 1: 3 dla silnika spalinowego (ICE), 3 dla cieplnego silnika-generatora (MGU-H), 3 dla kinetycznego silnika-generatora (MGU -K ), 3 turbosprężarki (TC), 2 akumulatory (ES) i 2 sterowniki elektroniczne (EC).

Jeśli kierowca przekroczy jeden z tych limitów po raz pierwszy, otrzyma karę dziesięciu miejsc na polach startowych. Pięć miejsc, jeśli chodzi o nowy nadmiar w tej samej kwocie. Jeśli zespół zdecyduje się przekroczyć kilka limitów podczas tego samego weekendu Grand Prix, kierowca zostanie wysłany na koniec stawki. Kara 15 miejsc łącznie jest równoznaczna z odesłaniem na koniec stawki. Sprawdzane są także skrzynie biegów. Muszą one mieć żywotność sześciu Grand Prix (sesje piątkowe się nie liczą), pod groźbą kary w postaci spadku o pięć miejsc na starcie. Tym samym przed Grand Prix Francji 2021, 7. rundą sezonu, czternastu kierowców po raz pierwszy w tym sezonie wymieniło skrzynię biegów bez ponoszenia kar! 

Valtteri Bottas otrzymał już w tym sezonie trzy kary na starcie z powodu zbyt wielu zmian podzespołów silnika. DPPI

Wyjaśnienie zamrażania silników

Wprowadzony w 2014 roku silnik hybrydowy w Formule 1 doświadczy nowych wstrząsów. Zanim, prawdopodobnie w 2025 r., zanurzymy się w kierunku tańszego silnika, bardziej odpowiadającego aktualnym wymaganiom świata motoryzacji, F1 będzie regulować osiągi jednostek napędowych obecnej generacji. To słynne „zamrożenie silników”, przyjęte w lutym 2021 r., które wejdzie w życie przed rozpoczęciem sezonu 2022.

Początkowo zamrożenie silnika miało nastąpić rok później, w 2023 r. Jednak kilka czynników przechyliło szalę w stronę wczesnego wdrożenia. Z jednej strony epidemia koronaawirusa, która wymusiła konieczność kontroli wydatków, ale także i przede wszystkim ogłoszenie przez Hondę w październiku 2020 r. zamiaru opuszczenia F1 z końcem sezonu 2021! czerwony Byk, napędzany przez japońską firmę, podobnie jak jej siostrzany zespół AlphaTauri, w dużym stopniu polegał na tym zaawansowanym zamrażaniu silnika, w celu odzyskania własności intelektualnej turbohybrydowych silników V6 Hondy przed opracowaniem własnego programu silników o nazwie Red Bull Powertrains. Gdyby nie głosowano nad zamrożeniem silnika, Red Bull znalazłby się w sytuacji, w której silnik znajduje się w trudnej sytuacji na sezon 2022, a jego konkurenci mogliby skorzystać na ulepszonym zespole napędowym. Niedopuszczalne dla Miltona Keynesa, który groził całkowitym odejściem z F1.

Honda opuszcza F1 po zakończeniu sezonu. DPPI

Całe wyzwanie polega teraz na tym, aby wiedzieć, który producent silników, zwabiony atrakcyjnością oraz polityką oszczędności i odpowiedzialności Cyrku, zgodzi się wspierać Mercedes, Ferrari, Renault i Red Bull Powertrains w rozwoju nowej generacji układów napędowych F1 (grupa Volkswagen aż do Porsche czy Audi?). A przede wszystkim wiedzieć, w jakim kierunku F1 chce podążać, jeśli chodzi o ścieżkę dźwiękową do F1 przyszłości. Czy zmierzamy w stronę status quo ze zoptymalizowaną jednostką hybrydową wolną od kosztownych MGU-H? Utrzymanie jednostki cieplnej wbrew względami ekologicznymi? Większa elektryfikacja, nawet jeśli oznacza to zbliżenie się do FE ? Kompromis z upowszechnieniem paliw odnawialnych? Przyszłość pokaże!

0 Zobacz komentarze)