Laurent Mekiès (Ferrari): „Trochę mieszany wynik”

Pod koniec kontrastowego weekendu Francuz, awansowany na dyrektora zawodów Ferrari, przyznaje się do rozczarowania, ale mierzy poczynione postępy. Przede wszystkim jest zachwycony faktem, że Scuderia zajmuje pozycję trzeciej siły na stole.

opublikowany 12/06/2021 à 11:16

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Laurent Mekiès (Ferrari): „Trochę mieszany wynik”

Laurent Mekiès, dyrektor zawodów Scuderia Ferrari. © DPPI / A. Vincent

Czy biorąc pod uwagę dwa samochody w pierwszej dziesiątce (10. i 4.) i sporo punktów do zdobycia (8), wynik nie jest rozczarowujący, gdy startujesz z pole position?

Pomimo superbiegu Charlesa (przyp. red. Leclerca) wiedzieliśmy, że czerwony Byk et Hamilton szybko by uciekł. Jeśli pojawia się frustracja, pochodzi ona bardziej z utraconych miejsc Gasly w momencie pierwszego zatrzymania i dalej Czarownica podczas ponownego startu za samochodem bezpieczeństwa. To rozczarowujące, ponieważ nasze tempo wyścigowe nie było złe. Tracimy cenne punkty, szkoda.

Zdobywamy jednak cztery punkty McLaren i po raz pierwszy w tym sezonie zająć 3. miejsce w klasyfikacji konstruktorów (94 punkty wobec 92 dla McLarena. Przyp. red.). Ostatecznie wynik był nieco mieszany, ponieważ udało nam się zoptymalizować kwalifikacje, ale nie wyścig. Jest jeszcze wiele do zrobienia, ale wiemy, gdzie szukać.

Co sprawiło, że Stabilny po raz kolejny dobrze spisał się w kwalifikacjach, jak w Monako?

W Księstwie wyraźnie sprzyjała nam konfiguracja toru. Mamy samochód, który dobrze radzi sobie na wolnych zakrętach i nie mogłeś znaleźć lepszego miejsca. Baku zapowiadało się zupełnie inaczej, bo choć trasa nie oferuje średnich i szybkich zakrętów, to składa się z długich prostych, które wymagają jazdy z niewielkim dociskiem.

W piątek skupiliśmy się na tym, aby samochód był jak najbardziej komfortowy dla kierowców, ponieważ na tego typu torze ważne jest posiadanie wysokiego poziomu pewności. Udało nam się nadać autu rytm, nie niszcząc przy tym tego „komfortu”. Karol i Carlos (Sainz. Nota wydawcy) wykonali wspaniałą robotę, codziennie gromadząc nowe tysięczne kwoty.

Czy pole position było zatem niespodzianką?

Całkowity! Zespół poczynił znaczne postępy przez cały weekend i chociaż Charles i Carlos mieli bardzo dobre tempo, nie było ono wystarczające, aby zdobyć pole position. Nie sądzę, żeby komukolwiek udało się przejechać idealne okrążenie podczas tej sesji, przerywanej czerwonymi flagami w każdej sesji.

Najważniejsze było osiągnięcie niezbyt złego czasu na przejście do kolejnego etapu. Charles w końcu zdobywa pole position ze znaczną przewagą, która nie odzwierciedla naszego tempa w wyścigu. Carlos miał to samo i mógłby to być on, gdyby nie został zmuszony do przerwania próby.

Czy można znaleźć rozwiązanie, które złagodzi problem, na jaki cierpi SF21 w szybkich i średnich zakrętach?

W większości przypadków będziesz musiał sobie poradzić. W kontekście bardzo ograniczonego rozwoju przygotowujemy się do grania tym równaniem przez cały rok na torach, na których my będziemy w ataku, a inni w obronie. To nie znaczy, że się poddajemy.

Próbujemy zoptymalizować to, co mamy, aby zrozumieć, dlaczego wydaje się wygodniejsze w wolnych zakrętach niż jego „mali przyjaciele”, aby wydobyć lepszą równowagę z innych cech na innych torach. Mam nadzieję, że jeśli chodzi o układ napędowy, wydarzy się wiele rzeczy pod koniec roku.

0 Zobacz komentarze)