Halo dzieli padok

Pytanie Halo dzieli padok F1. Piloci przedstawiają różne argumenty za lub przeciw temu elementowi bezpieczeństwa.

opublikowany 29/07/2016 à 09:44

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Halo dzieli padok

Na zakończenie spotkania Grupy Strategicznej, które odbyło się w czwartek 28 lipca, FIA ogłosiła, że: Halo nie zostanie wdrożone w 2017 roku.

Ten system ochrony kokpitu został przetestowany przez czerwony Byk i Stabilny Ferrari testuje własne koncepcje. Opinie na temat jego instalacji w najbliższej przyszłości są podzielone, a część pilotów jest nieprzychylna jego realizacji.

„Mamy różne opinie, przyznał Nico Hülkenberg na konferencji prasowej, na krótko przed ogłoszeniem FIA. Z estetycznego punktu widzenia z pewnością nie jest to dobre rozwiązanie. Nie jest to zbyt atrakcyjne, choć trzeba przyznać, że w niektórych przypadkach mogło uratować życie. Ale myślę, że F1 jest już wystarczająco bezpieczna i że musimy zachować pewne niebezpieczeństwo, aby dyscyplina pozostała ekscytująca i spektakularna. Decyzja nie jest w naszych rękach. »

Jeśli Rio Haryanto potwierdził uwagi kierowcy Force India, pozostali zawodnicy opowiedzieli się za jego wdrożeniem.

„Jestem za tym, odpowiedział Felipe Massa, który doznał poważnej kontuzji w wyniku uderzenia elementu, który uderzył w jego kask podczas kwalifikacji do Grand Prix Węgier 2009 na torze Hungaroring. To nie jest zbyt ładne, co do tego prawie wszyscy się zgadzają. Ale bezpieczeństwo jest priorytetem i myślę, że to by to poprawiło. Ten system można zoptymalizować, ale będziemy musieli się do tego przyzwyczaić. »

„Będzie bezpieczniej, ale ryzyko nie będzie mniejsze, wyjaśnione Daniel Ricciardo. Nie zmieni to niczego w naszej jeździe, jak na przykład w przypadku pokonywania Eau Rouge (na Spa-Francorchamps). Osoby z zewnątrz, które są temu przeciwne, muszą zrozumieć, że zawsze będziemy pilotami i że jest to system niezbędny w przypadku poważnej awarii. »

Sebastian Vettel wydaje się być jednym z najbardziej przychylnych wdrożeniu Halo i ma trudności ze zrozumieniem negatywnych reakcji na ten temat.

„Jestem trochę zaskoczony, ponieważ wydaje się, że nasze życzenia na przyszłość są słabo określone– skomentował kierowca Scuderia Ferrari. Te komentarze mnie zaskakują... Nie podoba nam się wygląd tego systemu, ale to nie usprawiedliwia śmierci. Uczymy się na wypadkach na torze i zawsze staraliśmy się poprawiać pod względem bezpieczeństwa. (To) pierwszy raz w historii ludzkości, kiedy nie reagujemy. Od nas zależy, czy te zmiany nastąpią. Byłoby całkiem głupio tego nie zrobić. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz