Czy zewnętrzny układ toru w Bahrajnie jest zbyt niebezpieczny?

Wielu kierowców martwi się, że w kwalifikacjach staną sobie na nogi.

opublikowany 05/12/2020 à 10:18

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Czy zewnętrzny układ toru w Bahrajnie jest zbyt niebezpieczny?

Krótki, intensywny i nerwowy: zewnętrzny tor Bahrain International Circuit z pewnością taki jest. Kilku pilotów uważa jednak, że taka konfiguracja torów jest niebezpieczna ze względu na jej długość i krętą część pośrodku, na której znajdują się ślepe zakręty. 

Mogliśmy zobaczyć podczas sesji kwalifikacyjnej Formuła 2 że do kolizji może szybko dojść, kiedy Mick Schumacher i Roy Nissany dotknęli się ze względu na niecierpliwość przyszłego kierowcy Haas

Następnie młody Niemiec próbował wrócić do peletonu, aby jak najlepiej przygotować się do ostatniego udanego okrążenia i poprawić swoją skromną pozycję na starcie. Czy powinniśmy spodziewać się podobnych incydentów dziś wieczorem, szczególnie w pierwszym kwartale, kiedy 1 samochodów Grand Prix zgromadziło się na dystansie zaledwie 20 km?

« Nie tylko środkowy sektor jest skomplikowany, powiedział Sebastian Vettel po skomplikowanym dniu otwarcia dla Ferrari. Tor jest krótki, więc spodziewam się korków w Q1. Najgorszym czynnikiem w tym wszystkim jest prawdopodobnie konieczność bardzo wolnego okrążenia startowego, aby nie przegrzać opon.

Będziesz więc musiał monitorować ruch, ale także różnice prędkości, ponieważ będzie bałagan. Mam nadzieję, że wszystko pójdzie dobrze i nie zrobimy sobie nawzajem wstydu, ale nie dla wszystkich jest miejsce! ".

Carlos Sainzze swojej strony zwierzył się, że kolarze poruszą ten temat podczas tradycyjnej odprawy kierowców w piątkowy wieczór 

« Wszyscy staramy się zachować rozsądek i najbezpieczniejsze zachowanie, ale ten tor stanowi wyzwanie w zakresie zarządzania ruchem– wyjaśnił pilot McLaren Piątkowa noc. Mamy pewne pomysły, które przedstawimy FIA, aby ułatwić przejazd przez szykanę sektora 2. Musimy znaleźć rozwiązanie, ponieważ flirtujemy z niebezpieczeństwem. ".

  • Podzielić tablicę na grupy?

W Alfa TauryńDaniil Kvyat zasugerował na przykład podzielenie pola na 2 grupy, tak jak robi to Formuła 2 na przykład w Monako. W przeciwnym razie sesja mogłaby wyglądać następująco: „ loteria » – mówi Rosjanin. 

Jednak znany z tego, że nie jest nieśmiały, Max Verstappen podziela ogólne nastroje.

« Trasa jest na tyle krótka, że ​​cały czas włączamy radio, żeby wiedzieć, czy są na niej ludzie, czy nie.– powiedział pilot czerwony Byk. To nie jest idealne. 

Niektóre przejścia w sektorze 2 pokonuje się na ślepo, zwalnianie w tym obszarze w celu ochłodzenia opon przed udanym okrążeniem jest dość niebezpieczne. 

Nie jest to dobre uczucie, ale tak właśnie jest ".

Tydzień po wypadku, który mógł przerodzić się w tragedię,... F1 zaleca się unikanie dalszych zimnych potów. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz