Leclerc wraca do biznesu
To Grand Prix Wielkiej Brytanii powinno normalnie oznaczać powrót do biznesu Charles Leclerc. Zmuszony do wycofania się w Azerbejdżanie, a następnie po licznych karach za silnik w Kanadzie wystartował z końca stawki, Monako jest wreszcie gotowy do walki.
Uwolniony od usterek mechanicznych i wyposażony w praktycznie nowy układ napędowy, kierowca Stabilny Ferrari powinno być jednym z głównych weekendowych artystów z brytyjskim tonem. Wpadł Max Verstappen w mistrzostwach, Charles Leclerc zamierza opuścić Wielką Brytanię ze zwycięstwem. To dobrze, Grand Prix odbywa się na torze, który wydaje się szczególnie lubić: Silverstone. To proste, odkąd dołączył do The Reds w 2019 roku, Monako nigdy nie opuścił czołowej czwórki w czterech rozegranych wyścigach, w tym w trzech na swoim koncie podium. W 4 roku wierzył nawet w zwycięstwo, ale a Lewis Hamilton Unleashed pozbawił ją tego na trzy okrążenia przed końcem.
z F1-75, z nowym, wzmocnionym silnikiem, nie ma wątpliwości, że Charles Leclerc w końcu będzie mógł ponownie walczyć na równych warunkach z Maxem Verstappenem. W Wielkiej Brytanii, gdzie pozostaje bliski zwycięstwa, Monako będzie próbował spowolnić swojego holenderskiego rywala i tym samym uniemożliwić mu zapisanie szóstego sukcesu w 6 Grand Prix, aby po raz pierwszy od tej pory stanąć na najwyższym stopniu podium 7 kwietnia i Grand Prix Australii.
Mercedes, czas potwierdzenia?
Od początku sezonu pozostając w tyle za wielkimi nazwiskami, Mercedes postrzega Grand Prix Wielkiej Brytanii jako punkt zwrotny, jaki chce, aby nastąpił jej sezon. „ Mam nadzieję, że przed Grand Prix Wielkiej Brytanii na Silverstone będziemy mieli samochód taki, jaki chcemy, aby móc walczyć z Ferrari i czerwony Byk”- wyjaśnił nawet Lewis Hamilton kilka tygodni temu.
Trzeba przyznać, że od jakiegoś czasu W13 radzi sobie nieco lepiej. W Barcelonie pokazała świetne tempo wyścigowe i przede wszystkim bardzo dobrą prędkość maksymalną na prostych. Jeśli Monako było spotkaniem wyjątkowym, biorąc pod uwagę charakterystykę trasy, Srebrna Strzała pokazała się z dobrej strony w Azerbejdżanie, gdzie George Russell i Lewis Hamilton odpowiednio zajęli 3.e i 4e przed zmianą pozycji w Kanadzie tydzień później. Co wróży wspaniałe lato?
Sądząc po ostatnich występach, Mercedes ma powody do optymizmu w obliczu zbliżającego się Grand Prix Wielkiej Brytanii. Do tego stopnia, że jesteś blisko Red Bulla i Ferrari? Nie bardzo. Zespoły prowadzone przez Toto Wolff nadal muszę usunąć niektóre defekty w W13, takie jak morświn, który jest nadal zbyt trwały. Interwencja FIA poprzez dyrektywę techniczną nie powinna pomóc sprawom Niemców. Ci ostatni mogą być największymi przegranymi w tej historii, ponieważ ryzykują konieczność podniesienia prześwitu, a w konsekwencji utratę wydajności. Czas pokaże, czy ulepszenia zaplanowane na Silverstone pozwolą Lewisowi Hamiltonowi i George’owi Russellowi na posiadanie konkurencyjnego sprzętu do tego stopnia, że łaskocze Austriaków i Włochów. W przeciwnym razie rozwój W13 może zostać zagrożony przez resztę kampanii...
W końcu wystartujesz dla Astona Martina?
Od całkowitego wyzdrowienia przez Lawrence'a Przechadzka w sierpniu 2018 roku, kiedy rozmawialiśmy o Racing Point, Aston Martin jeszcze niczego nie wykazał. Oprócz podium Sebastian Vettel w zeszłym sezonie w Azerbejdżanie angielska drużyna jest jedynie cieniem obietnic dotrzymanych przez swojego właściciela, który tak bardzo wierzył w genezę swojego projektu w 2021 roku.
W tym roku firma Gaydon miała duże ambicje, ale niestety AMR 22 ma trudności z uruchomieniem i znalezieniem odpowiedniego okna zastosowania. Następnie inżynierowie poprawili projekt jednomiejscowy i radykalnie zmienił swój wygląd podczas Grand Prix Hiszpanii, gdzie podobieństwo do RB18 Red Bulla był uderzający. To jednak za mało, aby uczynić z niego samochód nowatorski.
Wydaje się jednak, że te ulepszenia dały 2e życie dla AMR 22, który ma być bardziej wydajny od czasów Barcelony z 10 punktami zdobytymi w 4 wyścigach w porównaniu do 6 w pierwszych 5. Przed swoim domowym Grand Prix (siedziba zespołu znajduje się zaledwie kilka metrów od Silverstone) Aston Martin mógł zatem przepłynąć tę falę i wprawić w ruch pozytywną spiralę, aby w najlepszy możliwy sposób rozpocząć to pracowite lato.
CZYTAJ TAKŻE > Silverstone, Paul-Ricard… Alpine przygotowuje się do swojego Grand Prix w domu
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)