Trzy wyzwania Grand Prix Wielkiej Brytanii

Powrót Charlesa Leclerca, potwierdzenie dla Mercedesa, w końcu właściwe dla Astona Martina,... Odkryj wyzwania związane z Grand Prix Wielkiej Brytanii, pierwszą rundą lata, które zapowiada się bardzo gorąco.

opublikowany 28/06/2022 à 15:33

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Trzy wyzwania Grand Prix Wielkiej Brytanii

Dla wielu Grand Prix Wielkiej Brytanii może być punktem zwrotnym w sezonie. ©DPPI

Leclerc wraca do biznesu

To Grand Prix Wielkiej Brytanii powinno normalnie oznaczać powrót do biznesu Charles Leclerc. Zmuszony do wycofania się w Azerbejdżanie, a następnie po licznych karach za silnik w Kanadzie wystartował z końca stawki, Monako jest wreszcie gotowy do walki.

Uwolniony od usterek mechanicznych i wyposażony w praktycznie nowy układ napędowy, kierowca Stabilny Ferrari powinno być jednym z głównych weekendowych artystów z brytyjskim tonem. Wpadł Max Verstappen w mistrzostwach, Charles Leclerc zamierza opuścić Wielką Brytanię ze zwycięstwem. To dobrze, Grand Prix odbywa się na torze, który wydaje się szczególnie lubić: Silverstone. To proste, odkąd dołączył do The Reds w 2019 roku, Monako nigdy nie opuścił czołowej czwórki w czterech rozegranych wyścigach, w tym w trzech na swoim koncie podium. W 4 roku wierzył nawet w zwycięstwo, ale a Lewis Hamilton Unleashed pozbawił ją tego na trzy okrążenia przed końcem.

Cel zwycięstwa Charlesa Leclerca podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii. ©DPPI/A. Wincenty

z F1-75, z nowym, wzmocnionym silnikiem, nie ma wątpliwości, że Charles Leclerc w końcu będzie mógł ponownie walczyć na równych warunkach z Maxem Verstappenem. W Wielkiej Brytanii, gdzie pozostaje bliski zwycięstwa, Monako będzie próbował spowolnić swojego holenderskiego rywala i tym samym uniemożliwić mu zapisanie szóstego sukcesu w 6 Grand Prix, aby po raz pierwszy od tej pory stanąć na najwyższym stopniu podium 7 kwietnia i Grand Prix Australii.

Mercedes, czas potwierdzenia?

Od początku sezonu pozostając w tyle za wielkimi nazwiskami, Mercedes postrzega Grand Prix Wielkiej Brytanii jako punkt zwrotny, jaki chce, aby nastąpił jej sezon. „ Mam nadzieję, że przed Grand Prix Wielkiej Brytanii na Silverstone będziemy mieli samochód taki, jaki chcemy, aby móc walczyć z Ferrari i czerwony Byk”- wyjaśnił nawet Lewis Hamilton kilka tygodni temu.

Trzeba przyznać, że od jakiegoś czasu W13 radzi sobie nieco lepiej. W Barcelonie pokazała świetne tempo wyścigowe i przede wszystkim bardzo dobrą prędkość maksymalną na prostych. Jeśli Monako było spotkaniem wyjątkowym, biorąc pod uwagę charakterystykę trasy, Srebrna Strzała pokazała się z dobrej strony w Azerbejdżanie, gdzie George Russell i Lewis Hamilton odpowiednio zajęli 3.e i 4e przed zmianą pozycji w Kanadzie tydzień później. Co wróży wspaniałe lato?

Sądząc po ostatnich występach, Mercedes ma powody do optymizmu w obliczu zbliżającego się Grand Prix Wielkiej Brytanii. Do tego stopnia, że ​​jesteś blisko Red Bulla i Ferrari? Nie bardzo. Zespoły prowadzone przez Toto Wolff nadal muszę usunąć niektóre defekty w W13, takie jak morświn, który jest nadal zbyt trwały. Interwencja FIA poprzez dyrektywę techniczną nie powinna pomóc sprawom Niemców. Ci ostatni mogą być największymi przegranymi w tej historii, ponieważ ryzykują konieczność podniesienia prześwitu, a w konsekwencji utratę wydajności. Czas pokaże, czy ulepszenia zaplanowane na Silverstone pozwolą Lewisowi Hamiltonowi i George’owi Russellowi na posiadanie konkurencyjnego sprzętu do tego stopnia, że ​​łaskocze Austriaków i Włochów. W przeciwnym razie rozwój W13 może zostać zagrożony przez resztę kampanii...

W Kanadzie Lewis Hamilton zdobył swoje drugie podium w sezonie. ©DPPI

W końcu wystartujesz dla Astona Martina?

Od całkowitego wyzdrowienia przez Lawrence'a Przechadzka w sierpniu 2018 roku, kiedy rozmawialiśmy o Racing Point, Aston Martin jeszcze niczego nie wykazał. Oprócz podium Sebastian Vettel w zeszłym sezonie w Azerbejdżanie angielska drużyna jest jedynie cieniem obietnic dotrzymanych przez swojego właściciela, który tak bardzo wierzył w genezę swojego projektu w 2021 roku.

W tym roku firma Gaydon miała duże ambicje, ale niestety AMR 22 ma trudności z uruchomieniem i znalezieniem odpowiedniego okna zastosowania. Następnie inżynierowie poprawili projekt jednomiejscowy i radykalnie zmienił swój wygląd podczas Grand Prix Hiszpanii, gdzie podobieństwo do RB18 Red Bulla był uderzający. To jednak za mało, aby uczynić z niego samochód nowatorski.

Wydaje się jednak, że te ulepszenia dały 2e życie dla AMR 22, który ma być bardziej wydajny od czasów Barcelony z 10 punktami zdobytymi w 4 wyścigach w porównaniu do 6 w pierwszych 5. Przed swoim domowym Grand Prix (siedziba zespołu znajduje się zaledwie kilka metrów od Silverstone) Aston Martin mógł zatem przepłynąć tę falę i wprawić w ruch pozytywną spiralę, aby w najlepszy możliwy sposób rozpocząć to pracowite lato.

Silverstone uruchomi ekologiczną maszynę? ©DPPI/F. Dobry

CZYTAJ TAKŻE > Silverstone, Paul-Ricard… Alpine przygotowuje się do swojego Grand Prix w domu

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)