Czy Monza rzeczywiście jest torem zasługującym na modyfikacje? Czy świątynia szybkości i towarzyszący jej mit nie powinny zostać zachowane w obecnej skórze? Oczywiście nie ! Sport ewoluuje, a wraz z nim bezpieczeństwo. Chociaż nie ma już rund w kalendarzu F1 nie gwarantuje powrotu po zakończeniu umowy ze względu na silną konkurencję zainstalowaną przez Liberty Media, która pociąga za sznurki, trasa lombardzka, pomimo zniszczonych instalacji, dokonała kilku istotnych modyfikacji powyżej Grand Italian Price tylko po to, aby weekend jeszcze atrakcyjniejszy.
To prawdopodobnie nie umknęło Twojej uwadze. EL1 i EL2 piątek, ale tor został częściowo odnowiony. Częściowo, bo to nie są nawet niektóre zakręty, ale tylko fragmenty zakrętów! Żeby było jasne, nowy asfalt został faktycznie położony na zakrętach 1 i 2 (szykana), 4 i 5, następnie 8 i 10 (sekwencja Ascari), ale tylko na trajektorii! Ma to tę zaletę, że jest pragmatyczne i tańsze niż globalna renowacja nawierzchni… jeśli nie estetyczna.
Ponadto w związku z niedawnymi incydentami, które miały miejsce w ostatnich latach na torze Monza, usunięto banany znajdujące się powyżej krawężników. Przypominamy, że w 2019 r Formuła 3Australijczyk Alex Peroni dosłownie wystartował na bananie na wyjściu z Parabolic, kończąc ze strachem na barierkach Monza, ze złamanymi kośćmi pleców. Ze swojej strony Henrique Chaves doświadczył w tym roku WEC za jego kierownicą Aston Martin podobny los w drugiej szykanie toru z tych samych powodów. Usunięto ich wszystkich, co piloci, a w szczególności Checo Perez przyjęty z satysfakcją: „Wciąż mam wrażenie, że incydentów byłoby zbyt wiele, abyśmy nie raczyli ich usunąć– zdenerwował się Meksykanin. Już kilka lat temu przekonaliśmy się, jak bardzo są niebezpieczni”. Tutaj są one usuwane, szczególnie w turach 4 i 5, gdzie pozostały.
Inne wyjście paraboliczne na Monzy
Wreszcie ostatnia modyfikacja będzie prawdopodobnie najbardziej „zmieniającą zasady gry”, jak lubią mawiać Anglicy. Chodzi o zmniejszenie prześwitu asfaltu do zaledwie dwóch metrów na zjeździe parabolicznym (pomalowanym na zielono) wraz z zamontowaniem za nim łapacza żwiru, podczas gdy wcześniej znajdowała się tam duża asfaltowa droga ewakuacyjna. Może to oczywiście zmienić wszystko dla kierowców, którzy przez lata przyzwyczaili się do bardzo ostrego wychodzenia z ostatniego zakrętu, bawiąc się ograniczeniami toru. Tyle że prędkość pokonywania zakrętu i wywierane siły są takie, że przy najmniejszym odchyleniu kara będzie bezpośrednia i całkowita. Poza tym musieliśmy poczekać do piątku, aby zobaczyć go w F3 i tam F2, a awarie dokładnie w tym miejscu obu chronionych czerwony Byk Junior Team Isack Hadjar i Ayumu Iwasa.
Decydujący moment w mistrzostwach?
Isack Hadjar, drugi w klasyfikacji, wypadł z kwalifikacji i zajął 16. miejsce…#ItalianGP # F3 pic.twitter.com/Tm6p5ngE8u
- Formuła 3 (@ Formula3) 9 września 2022 r.
CZYTAJ TAKŻE > Villeneuve i Fébreau za kierownicą"spersonalizować Alpine F1 na Monzy
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)