Dane Pirelli na sezon 2015

Pod koniec sezonu 2015 Pirelli ujawniło swoje główne postacie na zakończenie 19 Grand Prix.

opublikowany 14/12/2015 à 14:38

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Dane Pirelli na sezon 2015

Na zakończenie 19 wydarzeń sezonu 2015 Pirelli zebrało najważniejsze dane i udostępniło kierowcom sześć gam opon.

Najbardziej pracowity był Nico Rosberg, który jechał na miękkich oponach, pokonując 5480 km. Za nim podąża Felipe Massa, który przejechał 5224 km na średnich oponach. Max Verstappen był najdłuższym kierowcą na torze na super miękkich oponach, uzyskując w sumie 1838 km. Z twardymi gumami tak Carlos Sainz Jr, który jest na pierwszym miejscu z przebiegiem 1794 km. Sebastian Vettel przejechał 482 km na oponach pośrednich, a Nico Rosberg 297 km na oponach deszczowych.

Przez cały sezon Pirelli dostarczyło łącznie 35 964 opon, w tym 25 004 opon typu slick i 10 960 opon rowkowanych. W weekendy wyścigowe wykorzystano 29 856 egzemplarzy, w porównaniu z 6108 podczas testów. Wykorzystano jedynie 17 580 egzemplarzy, w tym 16 288 typu slick i 1292 rowkowane. Producent tzw F1 określa, że ​​wszystkie gumki zostały poddane recyklingowi.

W sezonie 2015 doszło do 509 wyprzedzeń, czyli średnio nieco poniżej 27 na Grand Prix. Najwięcej manewrów osiągnięto podczas GP Węgier z 60 manewrami, a najniższą w Australii i Singapurze z 11 atakami.

Piloci Toro Rosso byli zawodnicy z 94 wyprzedzeniami między sobą (49 dla Maxa Verstappena i 45 dla Carlosa Sainza Jr). Ale Mercedes pozostał prawie nietykalny od czasu Nico Rosberga i Lewis Hamilton zostały podwojone tylko trzykrotnie.

Sebastian Vettel osiągnął największą liczbę wyprzedzeń w Grand Prix, zdobywając 13 miejsc w GP Kanady. Fernando Alonso był najskuteczniejszy, zdobywając 28 miejsc po zgaszeniu świateł przez cały sezon.

Odbyło się 706 pit stopów, średnio 37,1 na wyścig i 1,88 na kierowcę. Najwięcej punktów osiągnięto na Węgrzech, gdzie odbyło się 60 pit stopów, w porównaniu do zaledwie 17 w Australii, gdzie do mety dojechało jedynie jedenastu kierowców.

Najdłuższy wyścig odbył się podczas GP Singapuru i trwał 2 godziny 01, podczas gdy GP Włoch było najkrótszym w sezonie i zakończył się o 1 godzinę 18. Również w Monzy ustanowiono najwyższą średnią prędkość wynoszącą 235 km/h. Jednak maksymalna prędkość w tym roku należy do pastora Maldonado, który przekroczył w Meksyku granicę 366 km/h.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024