Po pierwszym odcinku na kolorach noszonych przez McLarena, porozmawiajmy o dekoracjach używanych przez Renault na szczycie serii jednomiejscowy. W 2018 roku Losange łączy czerń i żółć, tak jak miało to miejsce od oficjalnego powrotu w 2016 roku.
Główna zmiana polega na tym, że żółty jest teraz mniej ciemny, przypominając noszony przez niego kanarkowy żółty Alain Prost na początku lat 1980. (czytaj poniżej).
1. Klasyczne kolory, Renault RS01
Pierwsze ślady barwy czarno-żółtej sięgają czasów 1946, kiedy państwo francuskie zmieniło nazwę Renault na Régie Nationale des Usines Renault. W 1977 r., kiedy przyszedł czas na stworzenie swojego pierwszego Formuła 1marka Ile-de-France wykorzystuje kolor żółty z domieszką czerni. Idealny, aby wyróżnić się z tłumu, choć nieco mniej, gdy brytyjskie media zdecydują się nadać RS01 przydomek „Żółty czajniczek” (żółty czajniczek), na skutek powtarzających się awarii silnika turbo.
2. Dotyk bieli, Renault RE30
S 1983, Alain Prost walczy z Nelsonem Piquetem (Brabham-BMW) za kierownicą samochodu zawsze żółtego, czarnego, ale także białego. Renault i jego ulubiony kierowca będą musieli zadowolić się miejscami wicemistrzów, a Alain Prost będzie ku temu zmierzał McLaren. Do 1985 roku francuski producent zachowywał tę samą kolorystykę, modyfikując mniej lub bardziej gruntownie wystrój swoich jednomiejscowych samochodów.
3. Kolorowy powrót, Renault RS202
Decydując się na połączenie tradycyjnego koloru żółtego z cyjanowym błękitem, Renault dokonuje wspaniałego wizualnego zamachu na swój powrót do F1. To kolory, które będą wyznaczać dekadę XXI w. Cyjanowy błękit z pewnością przypomina logo firmy tytoniowej Mild Seven, ale ten odcień pozwala także widzom związek z zespołem Benetton w poprzednim sezonie, który przysięgał na ten sam kolor. Dodatkowo w latach 1950 „Francuski błękit” został zasymilowany do francuskich drużyn (Gordini, Talbot, Delahaye itp.).
4. Złośliwe obejście ustawy antynikotynowej Renault R24, R25 i R26
W krajach, w których obowiązują przepisy zabraniające reklamy papierosów, Renault puszcza wodze fantazji. W 2003 roku markę tytoniową zastąpiono hasłem „Team Spirit”. W następnym roku już byli numery i nazwiska pilotów które są wyświetlane.
W 2005 r. miejsce do oryginalności : ptak w Magny-Cours (Nièvre), kwiaty w Silverstone (Wielka Brytania), czy smok w Spa-Francorchamps (Belgia).
Partnerstwo nawiązane ze współczesnymi artystami w 2006 roku zaowocowało rekinem w Magny-Cours, smokiem w Silverstone oraz wielką falą w Stambule (Turcja).
5. Początek końca, Renault R27 i R29
Bank internetowy ING został sponsorem tytularnym Renault w 2007 roku. Przez trzy lata na wystawie prezentowana była pomarańcza holenderskiej firmy, co dało mniej estetyczną mieszankę niż dotychczas. Renault zakończy sezon 2009 bez ING, sponsor szybko wycofał się ze swojego zaangażowania po skandalu z oszustwami podczas Grand Prix Singapuru 2008 (Nelson Piquet Jr celowo rozbił swój samochód, aby pomóc Fernando Alonso wygrać).
6. Powrót do podstaw, Renault R30
To malowanie trwało tylko rok, a była to krótka i godna pożałowania kariera, ponieważ sojusz między żółtym i czarnym był właściwy. Zwróć uwagę na czarne pasy na żółtym tle, które bezpośrednio przypominają rok 1978.
7. Pełny żółty, Renault RS16
Po przerwie w Lotusie Renault powraca do łask w 2016 roku. Malowanie zajmuje pierwsze miejsce w kolorze żółtym, który na płetwach ustępuje jedynie czerni.
W 2017 roku żółty jest ciemniejszy i cała tylna połowa ciała pozostaje czarna. Trend ten potwierdza design wersji 2018.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)