Te dwa przystanki nie były częścią początkowej strategii Mercedesa

Jak przyznał na konferencji prasowej Lewis Hamilton, Mercedes nie liczył na dwa postoje przed Grand Prix Węgier. Ale zmiana była dobra dla niemieckiego klanu.

opublikowany 05/08/2019 à 10:02

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Te dwa przystanki nie były częścią początkowej strategii Mercedesa

Zjeżdżam do alei serwisowej na nieco ponad 20 okrążeń przed końcem, Lewis Hamilton musiałem się zastanawiać, czy Mercedes wiedziała, co robiła wczoraj na Węgrzech.

A końcowy wynik Grand Prix nie pozostawi wątpliwości co do wyboru Niemców. Wystartując na nowych oponach, Brytyjczyk miał broń, by dogonić lidera Max Verstappen (czerwony Byk) i odnieś siódme zwycięstwo na tym torze (rekord Michael Schumacher równy).

Mistrz świata przyznał jednak na konferencji prasowej, że przejście na strategię dwóch przystanków nie było czymś oczywistym dla gwiazdorskiego zespołu.

„To będzie interesujące, kiedy wrócimy do wyścigu i porozmawiamy o dwóch postojach, ponieważ w niedzielny poranek rozmawialiśmy o strategii i powiedzieli nam, że dwa przystanki się nie odbędą, Hamilton przyznaje się.

A kiedy kazali zrobić drugi przystanek, pomyślałem… nie wiedziałem, jak to zadziała. Ryzyko jest zawsze dobrą rzeczą, było to dla nas duże ryzyko, ale wtedy czułem, że dotrzymuję kroku Maxowi.

Nie wiedziałem, czy zdejmował nogę z gazu, czy po prostu kontrolował tempo, ale czułem się dobrze. Myślałem, że będę miał kilka prób, aby go wyprzedzić, ale w pewnym momencie opony przestały działać, więc nie wiem, ile miałbym szans. »

Tym bardziej, że Brytyjczyk zmuszony był zmagać się z jednomiejscowy miał problemy z hamulcami i wzrastała temperatura tych elementów, zwłaszcza gdy Hamilton pozostawał bezpośrednio za Maxem Verstappenem, zanim bezskutecznie próbował go wyprzedzić w czwartym zakręcie.

„Musiałem trochę zmienić styl jazdy, aby hamulce ostygły, wyjaśnia Hamiltona. Oznaczało to mniej skuteczne hamowanie. W niektórych miejscach hamowałem mocniej i krócej, a w wielu innych miejscach przez połowę okrążenia w ogóle nie dotykałem hamulców. To naprawdę zmieniło balans samochodu. »

Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby Hamilton po raz kolejny mógł liczyć na świetną strategię Mercedesa i tym samym odnieść ósme zwycięstwo w tym roku... w dwunastu rozegranych Grand Prix. Powiedziałeś kurs mistrza świata?

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Węgier, przygotowanym przez naszych specjalnych korespondentów w Budapeszcie, w numerze AUTO 2228tygodniowo, dostępny dziś wieczorem w wersji cyfrowej oraz w środę w kioskach.

0 Zobacz komentarze)