Lotus F1 planuje zatrzymać wydechy Coanda w Korei

Pierwszy dzień testów w Yeongam umożliwił Lotusowi przetestowanie na torze nowych wydechów z efektem Coandy. Wyniki wydają się zachęcające i Enstone może utrzymać ten system w ten weekend.

opublikowany 12/10/2012 à 10:33

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Lotus F1 planuje zatrzymać wydechy Coanda w Korei

Lotos F1 Zespół odnotowuje spadek wyników w porównaniu z rywalizującymi ze sobą drużynami, które pod koniec sezonu kontynuują postępy. Podczas gdy Kimi Räikkönen wciąż walczy o tytuł, brytyjski zespół zdecydował się przetestować wydechy z efektem Coandy podczas wolnych treningów w Korei Południowej na stadionie jednomiejscowy mistrza świata z 2007 r. Po tym, jak Finn podpisał dziesiąty czas drugiej sesji, sekundę za czasem referencyjnym ustalonym przez Sebastian Vettelwydaje się, że system się sprawdził i może zostać zastosowany w ten weekend na potrzeby kwalifikacji i wyścigu.

„Myślę, że możemy to przełożyć na ten weekend. Jeszcze nie zdecydowaliśmy, ale wygląda na to, że wszystko idzie dobrze., komentuje James Allison, dyrektor techniczny Lotus F1 Team. „Jesteśmy zadowoleni z tego, jak działają. Myślę, że jesteśmy na początku długiej podróży z nimi. Nie było łatwo wydobyć z niego to, co najlepsze od pierwszego wypadu, ale odzyskane dane są całkiem niezłe. Na początku roku mieliśmy do wyboru dwa rozwiązania: wydechy z efektem Coandy i pierwszym wyborem, czyli wersją konwencjonalną. W tamtym momencie konwencjonalne rozwiązanie wydawało się bardziej skuteczne. Musieliśmy mieć pewność, że będziemy w stanie zoptymalizować docisk aerodynamiczny oraz moc silnika i trzymaliśmy się pierwszego rozwiązania. »

Z drugiej strony, testowany kilka miesięcy temu podwójny DRS nie wydaje się już w planach, ponieważ brytyjskie jednomiejscowe samochody miały klasyczny system. James Allison podkreśla jednak, że w żadnym wypadku nie porzucono tego rozwoju i że wkrótce zostanie on przetestowany przed przyszłym sezonem. „Nie porzucamy tego systemu, ale jest on bardzo trudny w rozwoju. Nawet jeśli nadal będziemy nad tym pracować, w piątki (podczas wolnych treningów) nie zobaczymy tego zbyt wiele. Zainstalujemy go ponownie podczas testów Young Driver (gdzie Nicolas Prost zostało już podjęte) i mamy nadzieję posunąć się dalej. »

0 Zobacz komentarze)