Mark Webber podwaja stawkę w Monako

Mark Webber tydzień po zwycięstwie w Barcelonie kontynuuje drugie zwycięstwo na ulicach Monako. Przejmie stery mistrzostw świata.

opublikowany 16/05/2010 à 16:15

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Mark Webber podwaja stawkę w Monako

Po kwalifikacjach do Grand Prix Monako, w którym dominują kierowcy zmotoryzowani Renault, wreszcie nadchodzi ten wielki moment wyjazdu. Wszystko idzie doskonale i nie ma żadnych incydentów do zgłoszenia. Piloci czerwony Byk płynąć idealnie. Mark Webber utrzymuje prowadzenie i Sebastian Vettel udaje się wyprzedzić Roberta Kubicę. Polakowi grozi nawet Felipe Massa, ale dzięki zwrotowi w Sainte Dévote może utrzymać trzecie miejsce.

Jednak pierwszy wypadek następuje już po kilkuset metrach. Nico Hülkenberg (Williams), do tunelu, wjeżdża na brudną stronę toru, zjeżdża na wprost i niszczy swój jednomiejscowy przeciwko szynom. Samochód bezpieczeństwa odjechał, a samochód młodego Niemca został ewakuowany. To pod żółtą flagą Jenson Button (McLaren) poddał się, ponieważ jego silnik zawiódł go w Sainte Dévote. Brytyjczyk, ofiara przegrzania, jeszcze przed startem myśli o błędzie mechanika.

Fernando Alonso (Ferrari), ruszając z linii serwisowej, wykorzystuje pojawienie się samochodu bezpieczeństwa, aby wrócić do swojego boks. Hiszpan przez resztę wyścigu założył twarde opony i zaryzykował przesunięcie się w górę peletonu, gdy pozostali kierowcy się zatrzymali. Fernando Alonso pojawia się za kierowcami nowych zespołów i musi pracować okrążenie za okrążeniem, aby ich wyprzedzić.

Po ponownym uruchomieniu Mark Webber uciekł i wykorzystał czysty tor, aby zaliczyć najlepsze okrążenia. 1, 19, 625? Australijczyk szybko stworzył znaczną przewagę nad swoimi prześladowcami, Sebastianem Vettelem, Robertem Kubicą, Felipe Massą i Lewis Hamilton. Daleko za nim podążał Rubens Barrichello, Michael Schumacher i Nico Rosberga.

Następują pierwsze pit stopy, jeden z momentów prawdy tego legendarnego wyścigu. Piąty Lewis Hamilton (McLaren) otworzył piłkę na 18. okrążeniu. Wyłania się tuż przed Fernando Alonso, który zmienił już opony i dlatego spisał się znakomicie dzięki szybkiemu pojawieniu się samochodu bezpieczeństwa.

Felipe Massa, Michael Schumacher i Tonio Liuzzi zatrzymywali się kolejno, a Mark Webber w dalszym ciągu notował najlepsze okrążenia w wyścigu (1:17:593) i zwiększył swoją przewagę nad Sebastianem Vettelem do prawie dziesięciu sekund! Trzeci przed pit stopem Robert Kubica traci 12, a do lidera wyścigu Nico Rosberga, który wykorzystał postoje swoich poprzedników, aby zyskać cztery miejsca, brakuje 9.

Czołowi kierowcy zatrzymują się po kolei, a Mark Webber pojawia się na pierwszym miejscu, tuż przed Nico Rosbergiem, który chce wykorzystać swoje miękkie opony do ustanowienia dobrych czasów. Po zatrzymaniu się na 28. okrążeniu niemiecki kierowca zajął dziewiątą pozycję, za Michaelem Schumacherem, czyli na swojej pierwotnej pozycji.

Mark Webber wraca na tor z nienaruszoną motywacją przed drugą interwencją samochodu bezpieczeństwa. Rubens Barrichello (Williams) po popełnieniu błędu bez wyraźnego powodu znajduje się w środku toru w Massenet. Wściekły Brazylijczyk rzuca na tor kierownicę, na której jeździ inny samochód?

Po ponownym uruchomieniu Mark Webber odzyskuje prowadzenie i ponownie zwiększa przewagę nad prześladowcami, ale w tym ćwiczeniu ponownie zostaje zatrzymany. Samochód bezpieczeństwa pojawił się ponownie na torze z powodu problemów z kanalizacją na zakręcie Massenet, gdzie Rubens Barrichello popełnił błąd. Po dwóch okrążeniach samochód bezpieczeństwa zjeżdża do boksów i wyścig może zostać wznowiony.

Lider Grand Prix Monako po raz kolejny utrzymuje przewagę na starcie. W szykanie portowej Felipe Massa pod naciskiem Lewisa Hamiltona przecina krawężniki, ale utrzymuje swoją pozycję. Jeśli nie uda mu się dogonić kolegi z drużyny, Sebastian Vettel pokazuje, że potrafi być szybki w księstwie, ustanawiając najszybsze okrążenie (1:17:330), zanim z kolei wyprzedzi Roberta Kubicę (1?17??036). .

Przy gorących oponach i opróżnianiu zbiorników różnice były mniejsze niż na początku wyścigu. Jednak okrążenie za okrążeniem Markowi Webberowi udaje się puścić Sebastiana Vettela, łącząc najlepsze okrążenia: 1 (16. okrążenie), 505 (50.), 1 ( 15.), 999?53??1 (15.). Pięć sekund później Sebastian Vettel musi poradzić sobie z rosnącą presją ze strony Roberta Kubicy, który czuje się coraz pewniej, w miarę jak jego samochód staje się lżejszy.

Na czele wyścigu nadal najszybszy był Mark Webber (1:15:318), zanim otrzymał od swojego zespołu polecenie konserwacji samochodu, a przede wszystkim hamulców. Tydzień temu w Barcelonie jego kolega z drużyny Sebastian Vettel ucierpiał na tym sektorze po pęknięciu tarczy hamulcowej. Australijczyk jadąc z czasem 1:16?? wraca na linię i utrzymuje pięciosekundową przewagę nad Sebastianem Vettelem.

Za Webberem, Vettelem, Kubicą i Massą przepaść się powiększa. Lewis Hamilton traci prawie dwadzieścia sekund na osiem okrążeń przed metą i wciąż wyprzedza Fernando Alonso, Michaela Schumachera i Nico Rosberga. Czwarte pojawienie się samochodu bezpieczeństwa umożliwi jednak ostatnią zmianę.

Jarno Trulli (Lotus Racing) i Karun Chandhok (HRT) zderzają się trzy okrążenia przed metą. Włoski kierowca, który w La Rascasse wiązał linę, aby wyprzedzić Karuna Chandhoka, wsiadł do samochodu Hindusa, gdy ten zamknął za nim drzwi na rogu Antony Noghes. Obaj kierowcy wyszli z wyścigu bez uszkodzeń, ale mimo to pojawił się samochód bezpieczeństwa.

Samochód bezpieczeństwa wraca do boksów tuż przed ostatnim przekroczeniem linii mety. Michael Schumacher wykorzystał ten okres wątpliwości, aby odważnie, ale najwyraźniej legalnie wyprzedzić Fernando Alonso, który spadł na siódme miejsce (aktualizacja o 18:45: Michael Schumacher otrzymał 20 sekund kary za ten manewr, Dowiedz się więcej). Z przodu Mark Webber może świętować swoje zwycięstwo, które plasuje go na pierwszym miejscu w klasyfikacji Mistrzostw Świata.

Po drugie, Sebastian Vettel zdobywa punkty za drugie miejsce, przed Robertem Kubicą (Renault), który zdobywa swoje drugie podium w sezonie i wspina się na piąte miejsce w mistrzostwach. Fernando Alonso, który startował z daleka, zdobył cenne punkty i utrzymywał kontakt z kierowcami Red Bulla. Mimo niekwestionowanej dominacji Red Bulla wszystko jest nadal otwarte. Pozostałe zespoły muszą jednak szybko nadrobić zaległości, w przeciwnym razie samochody Milton Keynes uciekną.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz