Max Verstappen zdobywa tytuł mistrza świata na ostatnim okrążeniu!

Szalony sezon Formuły 2021 1 dobiegł końca w tę niedzielę na torze Yas Marina. Finałowa walka pomiędzy Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem już na ostatnim okrążeniu rozstrzygnęła się na korzyść Holendra!

opublikowany 12/12/2021 à 15:47

Walenty GLO

4 Zobacz komentarze)

Max Verstappen zdobywa tytuł mistrza świata na ostatnim okrążeniu!

Max Verstappen zdobył swój pierwszy tytuł mistrza świata w Yas Marina (fot. DPPI)

Z remisem punktów (po 369,5 jednostek) przed ostatnim wyścigiem sezonu Max Verstappen et Lewis Hamilton znaleźli się w pierwszym rzędzie Grand Prix Abu Zabi. Niemniej jednak obaj rywale przyjęli inną strategię dotyczącą opon, ponieważ zdobywca pole position wydostał się z Q2 na miękkich oponach, a jego prześladowca zakwalifikował się na średnim zestawie. Gdy zgasły światła, Brytyjczyk wyprzedził rywala, ten jednak postanowił odzyskać prowadzenie podczas hamowania przed zakrętem 6. W scenie widzianej i recenzowanej w tym sezonie kierowca czerwony Byk wziął ją Mercedes poza torem. Hamilton ominął szykanę i wyszedł na prowadzenie. Pomimo telefonów od Maxa Verstappena i jego zespołu przez radio sędziowie wyścigu nie uznali za konieczne wszczęcia śledztwa. " To niesamowite "Lider mistrzostw nie mógł w to uwierzyć. Na czele wyścigu siedmiokrotny mistrz świata okazał się bardziej niż kiedykolwiek gorszy liczbowo od austriackich jednomiejscowych pojazdów. Sergio Péreza faktycznie się pozbył Lando Norris (McLaren) na starcie o trzecie miejsce podczas Valtteri Bottas (Mercedes) utknął w peletonie na ósmej pozycji, z tyłu Yuki tsunoda (Alfa Tauryń). Anglik na średnich oponach zaliczył najlepsze okrążenia w pierwszych piętnastu okrążeniach, szybko zwiększając swoją przewagę do pięciu sekund nad przeciwnikiem. Logicznie rzecz biorąc, Batawian, który miał trudności na miękkich oponach, był pierwszym pojedynkującym się, który wbiegł do alei serwisowej na czternastym okrążeniu. Max Verstappen spisał się mocno na piątej pozycji, za Norrisem, który szybko zniknął. Lewis Hamilton omówił strategię i pozostawił Péreza na czele. Jako jedyny kierowca przed Mercedesem, jaką rolę odegra Meksykanin w walce o tytuł mistrza świata?

Bohaterska obrona Péreza

Max Verstappen powrócił na podium na osiemnastym okrążeniu, wyprzedzając Carlos Sainz (Ferrari), ale Lewis Hamilton wrócił z pełną prędkością na Sergio Péreza ze swoim nowym zestawem twardych opon. Dwukrotny zwycięzca Grand Prix zaoferował heroiczną obronę umierających opon, aby powstrzymać Brytyjczyka przez całe okrążenie, oferując ostatni DRS swojemu koledze z drużyny, który podczas tej bitwy powrócił do strumienia powietrza. „Checo to legenda”, przywitał Holendra przez radio. Z tyłu peletonu Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) zakończył karierę na emeryturze z powodu problemów z hamulcami. George'a Russella (Williams) również został zmuszony do wycofania się do swojej skrzyni po problemie ze skrzynią biegów. Te przedwczesne zakończenie wyścigu nie miało żadnego wpływu na prowadzenie wyścigu, w którym Lewis Hamilton odzyskał przewagę nad rywalem, spotykając pierwszych spóźnialskich. Ostatnich w Alfa Romeo było zdecydowanie ponuro z powodu odejścia na emeryturę Antonio Giovinazziego, unieruchomionego na poboczu toru. Ogłoszono, że do ewakuacji zostanie wysłany wirtualny samochód bezpieczeństwa jednomiejscowy Szwajcarski. Obydwa Red Bulle skorzystały z okazji i założyły nowe białe opony na ostatnie dwadzieścia okrążeń, a Hamilton pozostał na torze. Max Verstappen po raz pierwszy od wywieszenia zielonej flagi tego wyścigu ustanowił najszybsze okrążenie.

Samochód bezpieczeństwa zmienia wszystko

Na piętnaście okrążeń przed końcem Lewis Hamilton był wirtualnym ośmiokrotnym mistrzem świata. Napięcie w dalszym ciągu utrzymywało się, ponieważ tempo wyścigowe było teraz na korzyść Holendra. Lider mistrzostw musiał jednak zyskiwać ponad sekundę na okrążeniu, aby mieć nadzieję na zdobycie swojej pierwszej koronacji. Mimo spóźnień w środku tabeli, lider wyścigu zdołał powstrzymać awans przeciwnika. Po około czterdziestu okrążeniach na oponach i przebiciu Norrisa widmo podobnego problemu zawisło nad Anglikiem. Nicholas Latifi (Williams) ostatecznie odegrał decydującą rolę w zakończeniu mistrzostw, uruchamiając samochód bezpieczeństwa pięć okrążeń przed metą. Hamilton po raz kolejny pozostał na torze. W Red Bull Max Verstappen dał z siebie wszystko, jeżdżąc na miękkich oponach! Po trzecie, Pérez wycofał się na prośbę swojego zespołu. Po zamieszaniu wokół spóźnialskich wyścig został wznowiony przed ostatnim, wybuchowym okrążeniem. Na świeżych oponach Max Verstappen pozbył się przeciwnika i na ostatnim okrążeniu zdobył swój pierwszy tytuł mistrza świata! Carlos Sainz (Ferrari) odziedziczył ostatnie miejsce na podium przed AlphaTauri Yuki Tsunody i Pierre Gasly.

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

4 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

4 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

13 o 12:2021

LH po przybyciu na miejsce był bardzo sportowy w stosunku do Maxa, co za pan! nawet jeśli wie również bardzo dobrze, jak być „zabójcą”. Od tego czasu nastała kompletna cisza radiowa! Kto jest winien tej porażce? MERCEDES, który przez swoje zarządzanie wyścigiem LH postawił go w martwej pozycji na początku ostatniego okrążenia. Jeśli chodzi o wyścig, zaczynamy od niewytłumaczalnego rozluźnienia na korzyść LH na pierwszym okrążeniu, a kończymy farsą samochodu bezpieczeństwa. W tym miejscu Mercedes ma rację, że nie odpuszcza. Co z tego wyniknie? NIC ! Limit kalendarzowy ich odwołania pokrywa się z datą oficjalnego przyznania tytułu!! Niemniej jednak, i to byłoby minimum, MUSI nastąpić ogromne kwestionowanie zarządzania arbitrażem F1 (wymiana Massiego, komisarze zaprzysiężeni i zawsze tacy sami) pod groźbą całkowitego zniszczenia ogromnej obecnej dynamiki F1. Ta afera łączy w sobie wszystkie elementy, które mogą przyspieszyć wcześniejsze wycofanie się Mercedesa i LH. To nie dlatego, że LM i Netflix zacierają ręce, po raz kolejny nic nie powinno się ruszyć. W przeciwieństwie do poprzednich lat prawdopodobnie nie obejrzałbym „dokumentu”. Netflix, znam żałosne zakończenie.

A

ALAIN DUMONTIER

12 o 12:2021

FIA dobrze by zrobiła, gdyby dokonała rewolucji i zmieniła swoje przepisy: zobaczyłaby kierowcę prowadzącego 98% Grand Prix z ponad 10 sekundami na drugiej i zobaczyłaby, jak ta przewaga poszła z dymem, bo joker (Latifi) się rozbija: gdzie jest sport?

A

ALEXIS DE ROUGE

13 o godzinie 12:2021

To się nazywa sport... To wciąż ciekawsze niż wyścigi procesyjne z Mercedesem, który okrąża 2 sekundy szybciej niż wszyscy inni, niezależnie od kierowcy... Verstappen nie miał najlepszego samochodu, ale miał najlepszą jazdę i najlepsze zespół! To naprawdę jest sport!

A

ALAIN DUMONTIER

13 o godzinie 12:2021

Witam, szanuję Twój punkt widzenia, ale dla mnie to nie sport, tylko rosyjska ruletka. Przypomina mi to wypadek Nelsona Piqueta Jr w 2008 roku, który również zniekształcił wynik GP Malezji. Śledząc F1 przez jakiś czas (od końca 1968 r.) gratuluję FIA wszelkich wysiłków włożonych w ochronę życia kierowców, komisarzy... (oszczędzę wam długiej listy kierowców, których widziałem znikają ze smutkiem, ze szczególnym uwzględnieniem najnowszych Julesa Bianchi i Anthoine'a Huberta). Jednak obecne procedury, których celem jest ratowanie życia osób zaangażowanych w F1 (i to dobrze), podają w wątpliwość wyniki Grand Prix: właśnie w tym kierunku chciałbym, aby FIA ewoluowała. Jeśli chodzi o myślenie, że Red Bull był w tym roku gorszy od Mercedesa, nie jestem przekonany. Zgadzam się jednak na potępienie monopolu Mercedesa (wszelkimi środkami, którymi dysponuje). Wolałbym jednak, żeby stało się to w innych warunkach;

Aby napisać komentarz