Czy Mercedes wygra Grand Prix przed końcem roku?

W każdy wtorek dwóch dziennikarzy AUTOhebdo konfrontuje się ze swoimi sprzecznymi opiniami na temat gorącej debaty. W tym tygodniu zastanawiamy się, czy Mercedesowi uda się wygrać Grand Prix przed końcem sezonu.

opublikowany 04/10/2022 à 10:00

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Czy Mercedes wygra Grand Prix przed końcem roku?

Czy Mercedes wygra Grand Prix przed końcem roku? ©DPPI

Fakty : Po 17 Grand Prix w sezonie 2022 Mercedes nadal może pochwalić się czystym bilansem sukcesów. Zespół prowadzony przez Toto Wolff często powtarzała, że ​​jest blisko walki o zwycięstwo, ale jak dotąd nic takiego nie nastąpiło. George Russell również to widział Singapur jako jedną z ostatnich szans dla swojego zespołu na zwycięstwo w tym roku. Pomimo trzeciego miejsca w tabeli, Lewis Hamilton nie mógł konkurować z czołową grupą. Czy zatem Srebrnym Strzałom uda się położyć kres tej negatywnej spirali podczas kolejnych 5 Grand Prix?

TAK, Julien Billiotte

Mam zamiar złożyć ci wyznanie. Nie mogę się zmusić, aby Mercedes zakończył rok bez najmniejszego sukcesu. Minęło 10 lat od tego wydarzenia! Tak naprawdę musimy cofnąć się do kampanii z 2011 roku, aby znaleźć jakikolwiek ślad białej pory roku wśród Szarych. Nawet w latach 2012 i 2013, kiedy Flèche d’Argent nie znajdowała się na poziomie czerwony Byk, McLaren, Ferrarii inne Lotosy, Gwiazda zdołała tu i tam odnieść zwycięstwo.

Jeśli chodzi o Lewisa Hamiltona, sprawa jest dość prosta: od debiutu w pierwszej kategorii w 2007 roku siedmiokrotny mistrz świata zawsze znajdował sposób, aby dodać swoje nazwisko do listy zwycięzców rocznego Grand Prix. Między innymi w 2009 roku, kiedy McLaren-Mercedes radził sobie szczególnie źle, szczególnie na początku sezonu, Brytyjczykowi udało się wygrać nie jeden, a dwa wyścigi (Węgry i Singapur). Czy Hamilton po raz pierwszy w swojej znakomitej karierze skończy z pustymi rękami?

Pomimo postępów zaobserwowanych w W13, Mercedes pozostaje daleki od ideału i nie wydaje się, aby do końca sezonu był w stanie konsekwentnie wygrywać z Red Bullem i Ferrari. Pozostaje zatem możliwość szalonego wyścigu z niesamowitym scenariuszem. Dość powiedzieć, że nadzieje są nikłe, gdy zobaczymy, że tropikalna ulewa na torze tak trudnym jak Singapur nie doprowadzi do zmiany hierarchii w czołówce.

Pomimo takiego stanu rzeczy nadal wierzę w przebudzenie szczęśliwej gwiazdy Sir Lewisa, który w przeszłości często odnosił sukcesy. A gdybym miał się jeszcze bardziej zaangażować, powiedziałbym, że na Interlagos zwycięży adoptowany Brazylijczyk i honorowy obywatel ojczyzny Ayrtona Senny. W sporcie czasami trzeba trzymać się tego, co irracjonalne. To część jego uroku.

NIE, Jérémy Satis

Nie chcę być niemiły w stosunku do Toto Wolffa i jego całego gangu, ale naprawdę trudno mi sobie wyobrazić Mercedesa przekraczającego linię mercedesa jako zwycięzca pod koniec sezonu. Po co ? Po pierwsze dlatego, że pozostało tylko pięć krótkich rund, a to, szczerze mówiąc, nie oznacza zbyt wielu pozostałych możliwości. Potem, bo Singapur jest już w retro, a marka z gwiazdą straciła swoją szansę, tracąc pole position do Lewisa Hamiltona o 54 tysięczne. Czy George Russell nie mówił, że liczy na sukces Mercedesa w Singapurze lub Austin? To już o jeden nabój mniej…

Moim zdaniem pytanie nie brzmi nawet tyle, czy Mercedes wróci do zwycięstwa w 2022 roku, ale czy komukolwiek uda się pokonać Red Bulla do końca sezonu, podczas gdy zespół Miltona Keynesa utrzyma się na serii sześciu kolejnych zwycięstw zwycięstwa. Gdy Verstappen przechodzi przez błąd zespołu w kwalifikacjach, to prawda Perez kto wygra... Lewis Hamilton i George Russell z pewnością nie są jedynymi, którzy zastanawiają się, czy wygrają któryś z pięciu pozostałych wyścigów, Charles Leclerc et Carlos Sainz również się tym martwią, wiedząc, że ani W13, ani F1-75 tak naprawdę nie ulegnie poprawie do końca roku, ponieważ skupiono się na roku 2023.

Oprócz Austina i jego ładnego kołowrotu, który mógłby odpowiadać charakterystyce W13, ale który nie zadowoli RB18, inne tory wydają się mniej korzystne dla gwiazdy. Suzuka często skręca, ale proste są zbyt ważne, aby mieć nadzieję na rywalizację z Red Bullem. To samo dotyczy Meksyku, gdzie Sergio Perez będzie chciał zabłysnąć. San Paulo? Oprócz bardzo wolnego sektora 2, wyścig rozgrywany jest co roku na końcu prostej start-mety lub na końcu poprzedzającej zakręt 4. Wreszcie, ponieważ Abu Zabi zmieniło swoją trasę, wprowadzając dłuższą prostą, warunki wydają się mniej odpowiadać jednomiejscowy z Brackley. Ryzykując, że rozczaruję wielkich romantyków, pragmatyk, którym jestem, nie może sobie wyobrazić niczego innego niż to, czego obecnie jesteśmy świadkami…

CZYTAJ TAKŻE > Czy nie jesteśmy zbyt surowi dla Nicholasa Latifiego?

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024