Nasze 5 lekcji z Grand Prix Singapuru

Po Grand Prix Singapuru AUTOhebdo podsumowuje pięć lekcji z rundy rozegranej w ostatnią niedzielę. Od udaru krwi Maxa Verstappena po problemy z niezawodnościąAlpine, w tym trudności Charlesa Leclerca w zdobyciu pole position, w ten weekend było wiele do powiedzenia!

opublikowany 03/10/2022 à 14:13

Jeremy’ego Satisa

1 Zobacz komentarze)

Nasze 5 lekcji z Grand Prix Singapuru

Znajdź nasze pięć lekcji z Grand Prix Singapuru. © Zdjęcia DPPI

1. Musimy przestać dociekać po wyścigach i szybciej karać!

Nie jest to przyjemna sytuacja ani dla kierowców, ani dla widzów. w niedzielę, kiedy przekroczył linię mety jako zwycięzca Grand Prix Singapuru ze stratą 7 sekundy Charles Leclerc, Sergio Perez miał prawo do radości z podium… nie mając jednak pewności, że utrzyma swój czwarty sukces w karierze. Wina leży w śledztwie dotyczącym podwójnego wykroczenia popełnionego w trybie samochodu bezpieczeństwa o 21:30 i 22:33 czasu lokalnego.

Meksykanin w rzeczywistości nie dopełnił swoich obowiązków, pozostawiając mniej niż dziesięć długości między nim a samochodem bezpieczeństwa. Jeśli incydenty zostały odnotowane w trakcie wyścigu, badano je dopiero później, zamrażając ostateczny wynik na prawie dwie godziny. W czasach, gdy F1 chce zwrócić uwagę na wydarzenie, czy FIA naprawdę może sobie pozwolić na to, aby nie oceniać już natychmiastowo działań na torze? Na pewno nie. Argumentem wysuniętym przez ustawodawcę jest umożliwienie zainteresowanemu pilotowi możliwości usprawiedliwienia się, jednak przy tak prostej czynności nie jestem pewien, czy jest to w ogóle konieczne... 

CZYTAJ TAKŻE > 5 sekund kary dla Pereza, który utrzymuje zwycięstwo w Singapurze

Checo Perez

Checo Perez zwyciężył w tym roku dwukrotnie w mieście! © Antonin Vincent / DPPI

2. Sergio Perez, król miast

Od momentu dołączenia czerwony BykCheco Perez wygrał trzy wyścigi, które łączy jedna wielka cecha wspólna: wszystkie odbyły się na torach miejskich, w Baku w 2021 r., następnie w Monako i Grand Prix Singapuru w 2022 r. Meksykanin, który przez kilka wyścigów miał trudności i miał tylko jedno podium w ostatnich sześciu Grand Prix, odzyskuje swój blask, jeśli chodzi o szybką jazdę między ścianami. Nie powinniśmy również zapominać o jego znakomicie zdobytym w tym roku pole position w Jeddah, na saudyjskim miejskim gzymsie. „Checo zawsze było fenomenalne na torach miejskich” Christian Horner go rozpoznał. Pomimo dużej presji wywieranej przez Charlesa Leclerca przez sześć lub siedem okrążeń w drugiej części wyścigu, Meksykanin utrzymał się i odniósł swoje czwarte zwycięstwo w karierze. I potwierdź jego pseudonim artysty ulicznego. 

Checo Perez

Checo Perez, król miast! ©DPPI

3. Charles Leclerc z pole position, to wciąż tak samo skomplikowane

22,2%. To drugi najgorszy współczynnik konwersji pole position na zwycięstwo w Formule 1 wśród kierowców, którzy mają na swoim koncie przynajmniej jedno pole position i jedno zwycięstwo, a którego Monegańczyk chciałby się pozbyć. Podobnie jak w 2019 r. w Singapurze, Il Predestinato jako zwolennicy Stabilnyw sobotę zdobył pole position, choć w niedzielę nie udało mu się wygrać. Leclerc stracił zwycięstwo na starcie. Z drugiej strony Monako, autor czasu reakcji identycznego z Checo Perezem, padł ofiarą dużej fazy jazdy na łyżwach, która uniemożliwiła mu utrzymanie kontroli nad wyścigiem.

Trudności w utrzymaniu takiego tempa jak Red Bull z biegiem czasu kosztowały go także szansę na pomyślne podcięcie pierwszego przejazdu pośredniego i utrzymanie ataku na Checo pod koniec Grand Prix. Z osiemnastu polaków Leclerc przekształcił tylko czterech, a jego piąte zwycięstwo odniesione w Austrii zostało potwierdzone drugą pozycją. Powszechnie wiadomo, że F1-75, podobnie jak SF-19 trzy lata temu, jest przede wszystkim samochodem kwalifikacyjnym. Ferrari będzie musiało ciężej pracować, aby Leclerc mógł poprawić te bolesne statystyki.

CZYTAJ TAKŻE > Leclerc przegrywa z Pérezem: „Pracowałem przez cały wyścig”

Charles Leclerc

Kolejny nieprzekonywany Polak dla Monako. © Antonin Vincent / DPPI

4. Problemy z niezawodnością nie są coraz lepsze Alpine

W piątek nocne niebo Singapuru było idealnie rozgwieżdżone Alpine, Z Esteban Ocon najlepszy z pozostałych (7. i 6.) podczas dwóch bezpłatnych sesji treningowych. Tymczasem rywal McLaren w walce o czwarte miejsce twardo stąpał po dywanie, mówiąc o najgorszym piątku od bardzo długiego czasu. Z 18-punktową przewagą w mistrzostwach przed rozpoczęciem weekendu, strzałka A zapewniła sobie punkt bez forsowania. Pominięty. I szybko coś poszło nie tak. Jeśli Alonso zakwalifikował się na 5. miejscu tuż przed sobą Lando Norris a gola zdobył Esteban Ocon Daniel Ricciardo z tyłu opakowania, niezawodnośćAlpine kosztowało zespół drogo.

CZYTAJ TAKŻE > Alonso ubolewa nad przejściem na emeryturę i większą liczbą straconych punktów

Laurent Rossi zawsze to zakładał: Alpine zaprojektował silnik, którego priorytetem były osiągi, a nie niezawodność. Hiszpan jako pierwszy musiał się zatrzymać z powodu awarii silnika, którą kilka okrążeń później naśladował jego francuski kolega z drużyny, ofiara podobnego problemu. ChwilaAlpine po drugim z rzędu weekendzie bez punktów McLaren skorzystał z okazji, aby zdobyć dwadzieścia dwa punkty dzięki 4. i 5. miejscu Lando Norrisa i Daniela Ricciardo i tym samym odzyskać 4. miejsce w mistrzostwach producentów dla czterech małych jednostek. W domu Alpine, wydajność jest. Jedyne, czego brakuje, to niezawodność.

Fernando Alonso

Fernando Alonso szacuje, że w tym sezonie stracił co najmniej 50 punktów z powodu niezawodności. © Antonin Vincent / DPPI

5. Max Verstappen ostatecznie nie zmienił się aż tak bardzo

Z 11 zwycięstwami w 17 Grand Prix i ponad 100 punktami przewagi nad najbardziej groźnymi zawodami, Batavian ma za sobą bardzo spokojny sezon. Od początku roku, Max Verstappen Wykazywał się zadziwiającą dojrzałością zarówno na torze, jak i poza nim, bardzo często z filozofią i cierpliwością podchodząc do niekorzystnych dla niego sytuacji. Do tego stopnia, że ​​zastanawiamy się, gdzie podział się enfant straszny, którego znamy od jego debiutu w F1? Niech ci, którzy najbardziej się martwią, mogą być spokojni, znaleźliśmy go w Singapurze! Przytłoczony błędem Red Bulla w kwalifikacjach (8. miejsce) spowodowanym niewystarczającą ilością paliwa w zbiorniku podczas ubiegania się o pole position, Holender wymknął się spod kontroli, aby publicznie zaatakować swój zespół i zauważył niedopuszczalny charakter popełnionego błędu. Następnie Batavianin dąsał się aż do wyścigu, podczas którego popełnił błąd, próbując wyprzedzić Lando Norrisa. W końcu znaleźliśmy złego Super Maxa i to zdecydowanie dobra wiadomość dla serialu!

CZYTAJ TAKŻE > Co stało się z Maxem Verstappenem w kwalifikacjach?

 

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

03 o 10:2022

Dla wiarygodności wyścigów musimy zaprzestać dochodzenia po zakończeniu i karać szybciej, w przeciwnym razie Netflixers odwrócą się od F1, zwłaszcza że od 3 r. w USA będzie 2023 GP i wyraźnie będzie coraz więcej GP w regionach z dolarami i żadnej kultury motoryzacyjnej. Jeśli chodzi o niezawodność Alpine, pozostaje jeszcze wiele do zrobienia, aby zająć 4. miejsce wśród Producentów i uniknąć zakończenia sezonu 2023 za Aston Martins...

Aby napisać komentarz