Prost: „Producenci nie będą chcieli wracać do atmosfer”

Alain Prost uważa, że ​​era silników wolnossących w F1 w tej kategorii już się skończyła.

opublikowany 13/08/2017 à 11:28

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Prost: „Producenci nie będą chcieli wracać do atmosfer”

W trakcie swojej kariery Alain Prost jako kierowca doświadczył ery bloków turbo i atmosferycznych, zanim poznał turbo/hybrydowe jednostki napędowe V6 jako doradca ds. Renault Sport F1 Zespół.

Stary pilot McLaren, Ferrari et Williams uważa, że ​​kierunek obrany przez dyscyplinę na poziomie motorycznym nie ulegnie zmianie, pomimo niezbędnych dostosowań. « Biorąc pod uwagę obecne rozumowanie, nie ma producentów, którzy chcieliby wrócić do silników wolnossących, Prost skomentował to na początku tygodnia naszym kolegom z at Crash.net.

Chcieliby mieć silniki prawdopodobnie nie tak skomplikowane jak te, które mamy dzisiaj, ale w inny sposób wykorzystać energię elektryczną, być może wykorzystać ją do innych celów. Nie chcieliby wracać, co ma sens. »

Komentarze na wzór Rossa Brawna, dyrektor ds. sportów motorowych Liberty Media, który na pokazie zorganizowanym w Londynie przyznał, że F1 nie zmierza w stronę powrotu do silników wolnossących.

« Niedobrze jest mieć tylko ćwiczenie techniczne, którego nikt nie ogląda, przyznaje Brawn, cytowany przez Sky Sports. Musi być równowaga. Myślę więc, że nowy silnik nie wróci do atmosferycznego V12, cokolwiek dusza podpowiada, ale będzie bardziej ekscytujące i bardziej dostępne niż obecnie. »

Boom na energię elektryczną

Obecny także w Formuła e za pośrednictwem Renault e.dams czterokrotny mistrz świata mógł obserwować pojawienie się w 100% elektrycznych zespołów napędowych, potwierdzając rozwój tego rodzaju energii w sportach motorowych.

Niedawną zmianę kierunku programów sportowych Audi pod koniec 2016 roku, na tle afery Dieselgate i większego zaangażowania w Formułę e, naśladowali także: Mercedes, kto opuści DTM pour réorienter ses forces vers le championnat géré par Alejandro Agag. Porsche délaissera pour sa part la catégorie LM P1 hybride fin 2017 pour les monoplaces 100 % électriques.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz