Katar – EL2: Bottas kontratakuje, Verstappen upośledzony przez tylne skrzydło!

Po doświadczeniu prawa Red Bulla podczas pierwszej sesji Bottas i jego Mercedes pokazali znacznie lepsze barwy na EL2, na torze Losail w Katarze. Tymczasem Max Verstappen (Red Bull) doświadczył pewnych problemów z tylnym skrzydłem, co uniemożliwiło mu zdobycie cennych minut jazdy.

opublikowany 19/11/2021 à 16:01

Tomek Viala

0 Zobacz komentarze)

Katar – EL2: Bottas kontratakuje, Verstappen upośledzony przez tylne skrzydło!

Valtteri Bottas (Mercedes) był najszybszy w drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Kataru, tuż przed Pierrem Gaslym, zdecydowanie w dobrej formie – fot. Xavi Bonilla / DPPI

Bardziej swobodnie niż podczas pierwszej sesji swobodnego treningu, Valtteri Bottas podpisał bunt Mercedespodczas tej nowej godziny jazdy w Katarze. Fin w dużej mierze zdominował debaty, natomiast Pierre Gasly (Alfa Tauryń) po raz kolejny spadł na drugie miejsce, wyprzedzając lidera mistrzostw, Max Verstappenspadł do ponad trzech dziesiątych. Sesja naznaczona problemami mechanicznymi dla wszystkich, na początku trzeciego wyścigu w ciągu tylu weekendów.

Pracowita sesja dla kierowców

Pierwsze minuty sesji rozpoczęły się od kilku niespodzianek, m.in. debiutanta Yuki tsunoda, kolega z drużyny Pierre’a Gasly’ego, posiadacz najlepszego czasu przez kilka minut. Japończyk, zdecydowanie swobodniejszy na odkrywanych w tym sezonie torach, wykazał się ciekawym tempem w obliczu toczącej się w mistrzostwach walki pomiędzy AlphaTauri a Alpine. Pozostało mu jedynie ukończyć swoje czasy na punktach na koniec kolejnego Grand Prix.

Bardzo szybko, na średnich oponach, Max Verstappen znacząco obniżył czasy na katarskim torze. Lider mistrzostw nadal miał pewne problemy z tylnym skrzydłem, którego klapa poruszała się we wszystkich kierunkach po otwarciu DRS w linii prostej. Pilot czerwony Byk straciłem cenne minuty jazdy podczas tej ostatniej sesji dnia, jedynej w wersji nocnej.

Również w tym momencie Mercedes zdecydował się nieco zmienić kierunek. Zaczynając od Valtteriego Bottasa, który był szybszy od swojego holenderskiego odpowiednika o cztery dziesiąte, ponownie na żółtych oponach Lewis Hamilton poszedł w ślady swojego kolegi z drużyny, kilka kroków za nim.

Z tyłu bitwa na torze pomiędzy Ferrari et McLaren trwa, a w szczególności z Charles Leclerc et Daniel Ricciardo, najszybszy na twardych mieszankach, w pierwszej części sesji.

Po założeniu miękkich opon czasy nadal spadały, zwłaszcza dla Bottasa, który był wszechobecny na torze ze swoim mercedesem. Finn, mimo że był autorem kilku drobnych błędów, ustalał czasy referencyjne przy każdym uruchomieniu nowego kompletu opon, po dobrych występach w ostatnie weekendy wyścigowe.

AlphaTauri również pokazała bardzo interesujące tempo w kwalifikacjach, poza drugim miejscem Gasly'ego w klasyfikacji generalnej Yuki Tsunoda spadł w sesji na siódme miejsce, tracąc ponad pół sekundy do lidera. I odwrotnie, Alpine były znacznie bardziej dyskretne, o czym świadczą odpowiednie jedenaste i dwunaste uderzeniaEsteban Ocon et Fernando Alonso.

Należy pamiętać, że Nikita Mazepin nie wziął udziału w drugiej sesji jazdy tego dnia, zmuszony do zmiany podwozia na krótko przed jej rozpoczęciem.

F1.com

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz