Ekspresowa dieta, niekończące się bieganie: Singapur, „najbardziej wyczerpujący test”

Tor w Singapurze będzie obchodził w 10 r. 2018. rocznicę swojego istnienia. Zainaugurowany w 2008 r. jako pierwsze Grand Prix rozgrywane nocą w Formule 1, Singapur stanowi poważne wyzwanie dla kierowców z trzech powodów:

opublikowany 13/09/2018 à 14:33

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Ekspresowa dieta, niekończące się bieganie: Singapur, „najbardziej wyczerpujący test”

Techniczność obwodu
I idzie, i idzie! W państwie-mieście nic nie przestaje się dziać. Oficjalnie tzw „Tor Marina Bay Street” (ze względu na położenie w Marina Bay, historycznym sercu miasta), tor obejmuje imponującą liczbę 23 tur, głównie wolne zakręty i pod kątem prostym lub ostrym. Zwróć uwagę na odrobinę oryginalności na zakręcie 18, który przechodzi pod ogromną trybuną!

 

Jakby tego było mało, trasa jest jedną z najdłuższych w kalendarzu 5,063 km. Zaprojektowany przez architekta Hermanna Tilke, wymaga od konkurentów dużej koncentracji. „ Jest wiele zakrętów, a droga jest wyboista; dzięki temu poszukiwanie odpowiedniej konfiguracji staje się jeszcze bardziej interesujące” wyjaśnione Max Verstappen (czerwony Byk). „Nie mamy wielu prostych linii, na których moglibyśmy odpocząć”., dodaje Nico Hülkenberg (Renault).

Kevin Magnussen (Haas) docenia surowy charakter utworu. „Starasz się unikać nierówności tak bardzo, jak to możliwe, ale nie jest to możliwe, ponieważ musisz trzymać się właściwej linii. Dzięki temu łatwo jest zablokować koła. A jeśli przegapisz moment hamowania lub dodasz gazu zbyt wcześnie, zawsze znajdzie się ściana, w którą na pewno uderzysz. »

 

 

To nie przypadek, że Samochód Bezpieczeństwa jest zapraszany już od 2008 roku! W 2017 r. w ramach reżimu neutralizacji odbyło się nie mniej niż 20 okrążeń po wypadku z udziałem dwóch Ferrari i Red Bulla Maxa Verstappena…

Wreszcie, główną modyfikacją, jaką przeszła ta trasa miejska, jest złomowanie szykany na zakręcie 10 w 2013 roku. Szczególnie krytykowana przez kierowców (Lewis Hamilton powiedział BBC, że tak „najgorszy zakręt w F1”), to miejsce uwięziło piekielne klientów takich jak Kimi Räikkönen w 2008 r. Teraz jest to znacznie prostszy zakręt, klasyczny zakręt w lewo.

 

 

Czas trwania wyścigu
Miłośnicy F1 będą mieli świetną okazję w niedzielę 16 września! Zamiast półtorej godziny, jaką zwykle przeznacza się na Grand Prix, będzie to konieczne prawie dwie godziny, aby peleton zobaczył flagę w szachownicę w Singapurze. A jeśli przypadkowo wyścig zostanie zneutralizowany na długi czas, kierownictwo wyścigu zakończy imprezę po dwóch godzinach wysiłku, niekoniecznie ukończywszy wszystkie zaplanowane okrążenia.

Ta cecha ma swoje źródło w długości wyścigu. Grand Prix Singapuru ma średnią prędkość bardzo podobną do Grand Prix Monako, ale gdzie przepisy narzucają jedynie dystans 260 km na skale, F1 musi połknąć 305 terminali w Singapurzejak każde spotkanie w trybie regularnym!

Klimat azjatycki
„To najbardziej wymagające fizycznie wydarzenie”., zapewnia Max Verstappen, a my chcemy w to wierzyć. Kierowcy mogą stracić kilka kilogramów od samego odliczania Grand Prix! Winę ponosi trudność toru, piekielne tempo jednomiejscowych pojazdów i czas trwania imprezy, ale mówiąc prościej, głównym czynnikiem jest duszący upał.

 

 

Nawet w nocy, temperatura rzadko spada poniżej 25 stopni et poziom wilgotności osiąga szczyts (około 70%). Na świeżym powietrzu jest mało przyjemnie, więc wyobraźcie sobie ją pod przeciwpożarową dzianiną, garniturem, kilkukilogramowym kaskiem i w megamiejskim otoczeniu!

Romain Grosjean (Haas) przyznaje, że przegrał „cztery kilogramy wody w organizmie w 2013 roku” ! „Pogoda jest wilgotna, a w weekendy nigdy nie widać światła dziennego, więc potrzeba trochę więcej energii. »

Kierowcy (jak Romain Grosjean w 2016 r.) jak najczęściej odświeżają się na polach startowych w Singapurze. ©DPPI

Kierowcy starają się jak najlepiej przygotować podczas dwutygodniowej przerwy pomiędzy Grand Prix Włoch i Singapuru. „Przyzwyczaiłam się do noszenia wielu warstw i pocenia się, żeby nie było mi za gorąco. Będę też spędzać czas w saunie », określa Pierre Gasly (Toro Rosso).

Wreszcie Sergio Pérez (Racing Point Force India) zamierza kontynuować swoją serię zdobytych punktów (siedem z siedmiu w latach 2011–2017) prostą, ale ważną metodą. „Najlepsze przygotowanie to śpij dobrze i bądź nawodniony. "

Grand Prix Singapuru będzie można śledzić na naszej stronie, transmitując na żywo teksty z kwalifikacji i wyścigu.

0 Zobacz komentarze)