Ricciardo dołączy do McLarena w 2021 roku

Australijczyk opuści Renault pod koniec 2020 roku, aby zastąpić Carlosa Sainza w Woking.

opublikowany 14/05/2020 à 11:06

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Ricciardo dołączy do McLarena w 2021 roku

Gdy tylko przybył, odszedł. Rekrutowany po wysokiej cenie przez Renault en 2018, Daniel Ricciardo pojedzie pod kolorami McLaren od następnego sezonu. 

 

Czas przewidywany jako zastąpienie Sebastian Vettel chez Ferrari, Australijczyk w końcu przejmie stery Carlos Sainz w Woking w ramach wieloletniego kontraktu. Od tego czasu kontakty Ricciardo i McLarena nie są niczym nowym brytyjski zespół skontaktował się już z byłym kierowcą Red Bulla dwa lata temu mieszkaniec Perth ostatecznie zdecydował się zaryzykować i podpisać dwuletni kontrakt z Renault. 

Australijczyk wyjaśnił następnie, że projekt przedstawiony przez przywódców Losange go przekonał, zwłaszcza w perspektywie rewolucji technicznej w 2021 r. Ricciardo miał wówczas nadzieję „zrobić Hamilton », czyli dołączenie do fabrycznego zespołu jako niekwestionowany lider, zbudowanie wokół niego zespołu i wykorzystanie zmiany regulaminu do znalezienia się w czołówce. 

Pierwszy sezon współpracy charakteryzował się kilkoma świetnymi występami (Kanada, Włochy), ale także i przede wszystkim dużą ilością frustracji. W tej historii Renault ma swoją część odpowiedzialności – niepewna niezawodność silnika na początku roku, podwozie niespełniające standardów – ale Ricciardo nie jest wolny od wszelkich zarzutów… 

 


Jego czwarty występ w kwalifikacjach w Montrealu pozostaje najważniejszym wydarzeniem w jego sezonie 4. © DPPI

To nie Renault rozbiło przednie skrzydło na początku pierwszego Grand Prix sezonu w Melbourne; to nie Renault zmieniło kurs i rozbił Toro Rosso Daniila Kwiata w Baku... 

Niemal pospieszne odejście Ricciardo z pewnością pozostaje porażka dla Renault i niektórzy będą mogli dojść do wniosku, że albo francuski projekt się nie trzyma, albo że francuski producent nie ma zamiaru pozostać w Formule 1. Ostatnie dyskusje, które odbyliśmy z Losange sugerują, że należy wykluczyć drugą opcję .

Możemy też kwestionować motywacje Australijczyka. Z pewnością McLaren zapoczątkował pozytywną dynamikę pod wodzą bezkompromisowego i wydajnego Andreasa Seidla; z pewnością zespół będzie miał silnik od przyszłego roku Mercedes niezawodny i mocny; ale Woking nie jest jeszcze na poziomie czołowych drużyn. Podobnie jak Renault, słusznie nam powiesz, ale Losange ma tę zaletę, że jest pełnoprawnym zespołem fabrycznym, podczas gdy McLaren pozostanie strukturą klienta ze szklanym sufitem, który niemal de facto mu towarzyszy (czego możemy naturalnie żałować).

Czas pokaże, czy Ricciardo, który wystartował w 171 GP, zdobywając 29 podium, 7 zwycięstw i 3 pole position, miał rację. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz