Sainz krytykuje ponowne uruchomienie Baku

​Carlosowi Sainzowi Jr nie zabrakło słów, aby opisać system restartu na azerskim torze, który uważa za niebezpieczny.

opublikowany 28/06/2017 à 12:02

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Sainz krytykuje ponowne uruchomienie Baku

Od edycji 2017 linia samochodu bezpieczeństwa na trasie Baku zlokalizowana jest na zakręcie nr 20, pośrodku dwukilometrowej prostej charakterystycznej dla toru. Carlos Sainz ostro skrytykował ten wybór FIA.

« Najbardziej niebezpieczna część wyścigu miała miejsce prawdopodobnie przy ponownym uruchomieniu, wyjaśnia Hiszpan. Liderzy czekali na start linii samochodu bezpieczeństwa, więc pojechali szybko, a potem powoli. Jeśli chodzi o chłopaków z tyłu, zawsze jesteśmy w rogach, ze ścianami i nie możemy przez nie widzieć, czy jadą szybko, czy wolno.

Nagle wrzucamy pełny gaz na szóstym, siódmym biegu, po czym znowu się rozbijamy. Dla mnie staje się to niebezpieczne. »

Oprócz incydentu pomiędzy Sebastian Vettel et Lewis Hamilton 20e rundy Grand Prix ponowne starty stwarzały problemy już w GP2 w 2016 r., kiedy Nobuharu Matsushita (ART GP) jako lider restartu otrzymał weekendowe zawieszenie za niebezpieczne zachowanie.

« Mam nadzieję, że w przyszłym roku FIA dokona przeglądu miejsca umieszczenia linii samochodu bezpieczeństwa. Myślę, że powinni ustawić go na zakręcie 16, gdzie wszyscy są na pełnych obrotach, ponieważ nie można być szybkim, potem wolnym, a następnie przyspieszać i otwierać tylną klapę. »

Po obrocie w pierwszym zakręcie Carlos Sainz zajął 8. miejscee Grand Prix Azerbejdżanu.

 

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz