Na mokrej nawierzchni Max Verstappen odblokowuje licznik i zdobywa pole position na Imoli

Max Verstappen (Red Bull) zdobył swoje pierwsze pole position w sezonie na torze Imola, wyprzedzając Charlesa Leclerca (Ferrari), podczas gdy w Q3 nie było Mercedesa, a obaj francuscy kierowcy zostali wyeliminowani w Q1.

opublikowany 22/04/2022 à 18:45

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Na mokrej nawierzchni Max Verstappen odblokowuje licznik i zdobywa pole position na Imoli

Max Verstappen zdobył swoje pierwsze pole position w sezonie na torze Imola. ©DPPI

Dlatego musieliśmy poczekać do czwartego Grand Prix sezonu, aby zobaczyć panującego mistrza świata Max Verstappen (czerwony Byk) podpisał swoje pierwsze pole position w sezonie. Po wydaniu dwudziestu tysięcznych na rzecz Charles Leclerc (Ferrari) na swoim pierwszym udanym okrążeniu w Q3 Holender zdobył pole position na mokrej nawierzchni tuż przed wywieszeniem czerwonej flagi. Batawczyk pokonał lidera mistrzostw świata Charlesa Leclerca o prawie 8 dziesiątych i Brytyjczyka Lando Norris (McLaren), autor swojej najlepszej kwalifikacji roku po skomplikowanym początku sezonu. 

Jeśli Max Verstappen napotkał żółtą flagę w trzecim sektorze na swoim okrążeniu z pole position, to doskonale podniósł nogę w mikrosektorze, w którymAlfa Romeo zatrzymał się od Valtteri Bottas. Po trudnym Grand Prix Australii dla Haas, Kevin Magnussen wywalczył znakomite czwarte miejsce na starcie w sobotnim wyścigu sprinterskim (16:30), przedAlpine de Fernando Alonso (5.). Hiszpan po raz kolejny zaliczył bardzo dobrą sesję kwalifikacyjną. Sesja została w dużej mierze naznaczona czerwonymi flagami, było ich cztery, w tym dwie w Q3 z Bottasem, a następnie Lando Norrisem na koniec sesji, co uniemożliwiało wszystkim poprawę, nawet jeśli deszcz na torze prawdopodobnie by tego nie zrobił. . 

Bez Mercedesa w Q3

Po raz pierwszy od Grand Prix Japonii w 2012 roku, nr Mercedes nie pojawił się w III kwartale. Jeśli Lewis Hamilton wspiął się do Q2 zaledwie o 4 tysięczne, Brytyjczyk i jego kolega z drużyny George Russell nie mieli możliwości obrony w Q2. Wina... Carlos Sainz. Kierowca Ferrari popełnił błąd na drugim okrążeniu w ostatnim zakręcie, uderzając w ścianę i lądując na żwirze. Kiedy wywieszono czerwoną flagę i dziesięć minut przed zakończeniem Q2 światła ponownie zmieniły kolor na zielony, deszcz ponownie zaczął padać, uniemożliwiając poprawę pięciu kierowców na torze. Tak właśnie uwięzieni są piloci marki z gwiazdą Guanyu-Zhou (Alfa Romeo), a jednocześnie autor niezwykłego Q1. 

Dwóch Francuzów odpadło w Q1 

Na suchej nawierzchni dwóch Francuzów na boisku nie przeszło etapu Q1. Pierre Gasly (Alfa Tauri) faktycznie ustawiła 17. czas, podczas gdyEsteban Ocon podpisał kontrakt z 19. najszybszym czasem. Obaj mężczyźni nie wzięli udziału w ostatnim lotnym okrążeniu, na którym prawie wszyscy poprawili swoje wyniki. Tak naprawdę nie wiemy, dlaczego w przypadku Gasly'ego, chociaż wydaje się, że kierowca miał problem ze skrzynią biegów Alpine. Sesja odznaczała się także eksplozją zaobserwowaną w pobliżu przewodu hamulcowego i wspornika piasty tylnej, na ul jednomiejscowy przez Alexa Albon, także w I kwartale. 

CZYTAJ TAKŻE > Max Verstappen jest zmęczony koniecznością powtarzania „6 do 8 razy” podczas dni medialnych

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)