Taffin: Silniki Renault zyskały „około dwudziestu koni mechanicznych”

Rémi Taffin, dyrektor techniczny ds. silników w Renault Sport F1, powrócił do zmian wprowadzonych w jednostkach napędowych podczas GP Kanady, które wydają się przynosić satysfakcję.

opublikowany 12/06/2018 à 17:45

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Taffin: Silniki Renault zyskały „około dwudziestu koni mechanicznych”

Renault Sport F1 wydaje się usatysfakcjonowany zmianami wprowadzonymi w jednostkach napędowych podczas GP Kanady. Red Bull umieścił na podium jeden ze swoich RB14 (z Max Verstappen), natomiast drugie jednomiejscowy de Milton Keynes zajął czwarte miejsce. Jeśli chodzi o Renault R.S. 18 Nico Hülkenberg et Carlos Sainz Jr. obaj ukończyli wyścig z punktacją, zajmując siódme i ósme miejsce.

Rémi Taffin, dyrektor techniczny ds. silników w Renault Sport F1, wrócił do AUTOtygodniowo w sprawie udoskonaleń silników Wirusy-Châtillon.

„Od czasu Melbourne nastąpiła poprawa o 0”3, w tym o 0”1 dzięki nowemu paliwu wprowadzonemu w Barcelonie. Gdybyśmy mieli podać pojęcie mocy, odpowiada ona około dwudziestu koniom, co jest zgodne z naszymi oczekiwaniami, wyjaśnił Rémi Taffin dla AUTOco tydzień. Już pracujemy nad kolejną realizacją, która nastąpi na początku roku szkolnego, po obowiązkowym zamknięciu fabryk w okresie letnim. Jako producent silników wolimy wprowadzić nową wersję na Monzie niż w Singapurze, ponieważ tam wyniki będą bardziej widoczne. »

Jeżeli między Red Bullem a Renault nadal będą odczuwalne napięcia, Rémi Taffin gra na rzecz uspokojenia, dbając o to, aby stosunki między obiema firmami pozostały dobre, nawet jeśli przyszłość tego partnerstwa mogłaby zostać zakwestionowana, w szczególności w przypadku Hondy, która ma władzę Toro Rosso.

„Musisz być pragmatyczny. Współpracujemy ze sobą od 12 lat. Wygraliśmy całą masę wyścigów i mistrzostw świata. Nie rozumiem, dlaczego nie mielibyśmy kontynuować. Zawsze mówimy o tym a takim, kto to powiedział, ale nie możemy zapominać o 600 osobach pracujących w Milton Keynes i 400 w Viry-Châtillon. Ci ludzie dobrze się dogadują, nie ma problemu. Musimy umieścić to z powrotem w centrum gry, mamy dobre relacje.

Obejrzyj cały wywiad z Rémim Taffinem i analizę GP Kanady w numerze AUTO 2169tygodniowo, dostępny już w wersja cyfrowa na wszystkich platformach i w kioskach w tę środę.

0 Zobacz komentarze)