Transfery 2020: blokada Bottasa

F1 przygotowuje się do bardzo spokojnej letniej przeprawy. Jeśli Toto Wolff nie zdecyduje się zrezygnować z ochrony przeciwsłonecznej, w sierpniu rynek transferowy będzie się trzymał w napięciu.

opublikowany 09/08/2019 à 15:03

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Transfery 2020: blokada Bottasa

On wie, to oczywiste. Toto Wolffmistrz szachownicy transferowej już dokonał wyboru. Być może nie chce się do tego przed sobą przyznać, być może nieświadomie odkłada bolesny moment, w którym będzie musiał podjąć decyzję, ale w głębi duszy wie, kto Valtteri Bottas lubEsteban Ocon będzie miał zaszczyt, przewagę i ciężkie zadanie współzawodnictwa w kampanii 2020 Lewis Hamilton.

„Wybór jest trudny, wiał ponownie w ten weekend przez Gwen Lagrue, szefową programu „młodzi piloci” w firmie w Stuttgarcie. Mamy wszystkie odpowiedzi, których potrzebujemy i nie jedno dobre lub złe Grand Prix, ani jedna mniej lub więcej sesji symulacyjnych, które zmienią sytuację. Od początku sezonu Valtteri wykonał doskonałą pracę na torze, a wkład Estebana w sukcesy zespołu był nie mniej duży. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że oboje zasługują na tę kierownicę, i konieczność podjęcia decyzji jest bolesna. Jednak na początku roku ustaliliśmy sobie harmonogram i będziemy go szanować. »

Naprawiono przerwę wakacyjną, ta ostatnia dobiega końca. Decyzja zostanie zatem podjęta w nadchodzących dniach w oparciu o kryteria, które są utrzymywane w tajemnicy, ale w przypadku których z pewnością istotne będą koncepcje „cieszenia się teraźniejszością” lub „przygotowania się na przyszłość”. Na razie pewne jest tylko to, co zostanie ustalone Brackley pozostanie w Brackley, przynajmniej na najbliższą przyszłość. Bez wątpienia nadszedł czas, aby zapewnić przyszłość osobom pozostawionym w tyle, aby jednocześnie ogłosić nazwisko zwycięzcy i rozwiązanie awaryjne dla niewybranych.

Czy to rozwiązanie może być takie samo dla obu? Możemy sobie nawet wyobrazić, że Bottas na rynku mógłby stworzyć nowe możliwości. Na czele stajni, która prawdopodobnie powita Finna lub Francuza, znajduje się stajnia Haas którego trudny rok budżetowy 2019 wydaje się wskazywać, że zbliża się koniec systemu i musi znaleźć inną ścieżkę. Przybycie nowego kierowcy może mu pomóc, niezależnie od tego, czy będzie to solidny Bottas, jeśli ma na to środki, czy obiecujący Ocon.

„Nawet jeśli jestem przekonany, że Esteban jest w stanie założyć kostium Mercedesa, wskazał Lagrue w Budapeszcie, jego awans wiąże się z elementem ryzyka dla jego kariery, którego ignorowanie byłoby głupotą. Sensowne jest również zapewnienie mu więcej czasu na dalszy rozwój. Nie możemy tracić z oczu faktu, że na torze mamy pokolenie bardzo młodych kierowców, którzy są tu od kilku lat. Esteban pewnego dnia będzie walczył o tytuł z Mercedesem lub innym zespołem, to jest pewne. » Jednym ze sposobów przedstawienia wyboru Wolffa…

Ocon czeka na zakotwiczenie

Podobnie jak Haas, zespół Renault musi także w dalszym ciągu umacniać swoją pozycję w stawce, myśląc o przygotowaniach na przyszłość, i tutaj znowu obaj kierowcy Mercedesa mają atuty tak różne, jak atrakcyjne dla francuskiej struktury, która naszym zdaniem jest jednak bardziej zainteresowana młodym Francuzem. Racing Point mógł być także kolejną interesującą bazą wypadową dla obu mężczyzn, zwłaszcza dla kierowcy z Normandii, ale… obecność Meksyku w kalendarzu na 2020 rok wzmacnia pozycję Sergio Péreza. „Ambicje zespołu są duże i dobrze byłoby osiągnąć długoterminowy kontrakt”, wyjaśnił meksykański kierowca na Węgrzech, podczas gdy decyzja jego sponsorów o przedłużeniu lub nie zależała w dużej mierze od Grand Prix Meksyku w kalendarzu.

Gdyby zniknął Robert Kubica, blisko Lawrence'a Przechadzkamiałby wspaniałą okazję do przeżycia przygody F1 który prawdopodobnie zakończy się wraz z końcem sezonu. Nie ze względu na porównanie z potencjalnym Georgem Russellem, ale ze względu na prawdopodobny przyjazd Kanadyjczyka Latifi, obecnie w F2 w Dams i w walce o tytuł. Jeśli zajdzie taka potrzeba, Ocon również będzie miał na to szansę Gaj, ale jaki interes miałby zespół Mercedesa w wystawieniu swoich dwóch źrebiąt do rywalizacji?

Jeśli wybór zasadniczego Toto dotyczącego Bottasa i Ocona przyciągnie uwagę wszystkich, nie powinien przysłaniać innych pytań padoku, który zarówno boi się, jak i ma nadzieję na wybuch „Force 12”, który może zabrać wszystko. Wichura nazwana Czarownica na przykład osoby, które według niektórych przechodzą na emeryturę. Plotka odrzucona w ubiegły weekend przez jego szefa Mattię Binotto, który nie wątpi wcale w obecność czterokrotnego mistrza świata w murach Maranello w 2020 r. Drugie pytanie dotyczy bardziej drugiego mandatu czerwony Byk że sukcesy Max Verstappen uczynić je coraz bardziej atrakcyjnymi.

Gasly przylega do swojej boi

Jeśli Pierre Gasly nie odwróci tendencji w drugiej połowie sezonu, anglo-austriacka drużyna nie zatrzyma go, a Helmut Marko może ulec pokusie szukania Daniila Kwiata, który nie jest już gotowy na powrót do Milton Keynes. Ci, którzy marzą o parze VerstappenówAlonso Z drugiej strony materiał wybuchowy może wyjąć chusteczkę, ponieważ Honda nigdy nie wybaczy Hiszpanowi jego brutalnych ataków w przeszłości, a Red Bull nigdy nie włoży tak zakłócającego elementu w koła swojego ulubionego kierowcy. Gdyby Rosjanin miał wrócić do zespołu, dla którego w latach 21-2015 startował w 2016 Grand Prix z dwoma miejscami na podium, Gasly prawdopodobnie mógłby wrócić do Faenza, ale błędem byłoby nie wziąć pod uwagę chęci japońskiej firmy do sprowadzenia wewnętrznego kierowcy do F1. W związku z tym nie należy minimalizować toru EL1, na którym gwiazda Super Formuły Naoki Yamamoto będzie mógł rywalizować na torze Suzuka w październiku przyszłego roku.

Jeśli nazwisko Kwiata powróciło w spektakularny sposób w „głupim sezonie” dzięki niespodziewanemu podium odnotowanemu na Hockenheim, to Hulkenberg nie uciekł pomimo wielkiego niemieckiego błędu zainteresowanego. Chociaż wydaje się mało prawdopodobne, aby Nico stracił zaufanie zespołu Renault i jego dyrektora generalnego Cyril Abiteboulmimo to znajduje się na szczycie „listy zakupów” Haas Racing z duetem Ocon-Bottas, którego losy są powiązane.

Tak naprawdę w tej chwili ze wszystkich kierowców w sieci najbardziej bezbronni wydają się być Romain Grosjean i Roberta Kubicy. Bardziej Francuz niż Polak, który w utrzymaniu swojej siedziby może liczyć na wsparcie swojego partnera finansowego Orlenu. Ogólny pakiet, jaki krakowianin może zaoferować Williamsowi, jest solidniejszy niż pakiet Nicholasa Latifiego – obecnego kierowcy rezerwowego – ponieważ poza aspektem finansowym Robert w ogromnym stopniu przyczynia się do postępu technicznego zespołu. Jeśli George Russell mógł zabłysnąć na Węgrzech, to także dzięki pracy Kubicy, a kierownictwo Williamsa jest na to bardzo wyczulone.

Jeśli ktoś w niedzielny wieczór na Węgrzech pozwolił sobie beztrosko zjechać po łagodnym letnim zboczu, miał też zapomnieć na kilka dni o stromych zboczach, które czekają na nich w nadchodzących tygodniach.

 

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024