Trzecie zwycięstwo Jensona Buttona

Strategia robi różnicę w Brawn GP, ​​a dzięki idealnemu zarządzaniu tankowaniem i bezbłędnej jeździe Jensona Buttona lider Mistrzostw Świata F1 zwiększa swoją przewagę, odnosząc trzeci sukces w czterech wyścigach. Po drugie, Sebastian Vettel jawi się dziś jako największy rywal Buttona w walce o tytuł. Jarno Trulli uzupełnia podium.

opublikowany 26/04/2009 à 15:36

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Trzecie zwycięstwo Jensona Buttona

W Bahrajnie jest gorąco, bardzo gorąco, gdy kierowcy zajmują miejsca na polach startowych Toyota Jarno Trulli i Timo Glocka w pierwszym rzędzie z przodu Sebastian Vettel i Jensona Buttona.

Dwie Toyoty objęły prowadzenie, Glock wyprzedził Trulli, ale Lewis Hamilton w pełni wykorzystuje SREC i awansuje na trzecią pozycję. Wyprzedza Trulli przed końcem pierwszej rundy, ale Trulli ponownie go wyprzedza. Przycisk również znajduje otwór. Tym samym Timo Glock ukończył pierwsze okrążenie przed Jarno Trulli, Jensonem Buttonem, Lewisem Hamiltonem i Sebastianem Vettelem, upośledzonymi przez samochód z większym obciążeniem paliwowym.

Po dwóch pełnych wrażeń okrążeniach schemat rozpoczęcia wyścigu się ułożył. Glock i Trulli są najszybsi na torze i jednocześnie liderami Mistrzostw Świata F1, Jenson Button, jest odporny. Nieco dalej Lewis Hamilton zawiera Sebastiana Vettela. Rubens Barrichello, szósty, jest w kontakcie z obydwoma mężczyznami. Za nimi Kimi Räikkönen prowadzi grupę myśliwską, a za nim podąża Fernando Alonso i Nico Rosberg, 9.

Toyoty nie powiększają oczekiwanej luki. Jenson Button przyspiesza i po 5 okrążeniach traci do lidera niecałe 9 sekund. Lewis Hamilton, Sebastian Vettel i Rubens Barrichello dobrze stawiali opór. Niemiec z okrążenia na okrążenie zwiększa tempo, a jego zespół prosi go, aby dbał o zużycie opon.

Na 11. okrążeniu Timo Glock jako pierwszy zatankował. Zespół dodał dużo paliwa do Toyoty, która na „średnich” oponach wyjechała za Nico Rosbergiem. Jarno Trulli naśladuje go okrążenie później. Włoch zużywa mniej paliwa niż jego kolega z drużyny i zakłada „średnie” opony. Toyota przekazała dowództwo nad wyścigiem Jensonowi Buttonowi. Trulli uplasował się na 6. miejscu przed Fernando Alonso. Dwukrotny mistrz świata F1 podejmuje całe ryzyko i wyprzedza Jarno Trulli dzięki doskonałemu manewrowi na zewnątrz.

Rubens Barrichello zatrzymał się na 14. okrążeniu i ponownie zdecydował się na miękkie opony. Jedno okrążenie później przyszła kolej Buttona i Hamiltona na pierwszy przystanek. Obaj mężczyźni wybierają bardziej miękkie opony.

Podczas gdy pierwszy Sebastien Vettel i drugi Kimi Räikkönen jeszcze nie zatankowali paliwa, w peletonie Rubens Barrichello traci cenny czas, wpadając na Nelsona Piqueta, który również musi wrócić do boksów.

Sebatian Vettel czeka do 20. okrążenia, aby zatankować. Niemiec ponownie startuje na miękkich oponach i pojawia się za Jarno Trulli oraz przed Nico Rosbergiem i Lewisem Hamiltonem. Kimi Räikkönen i Nico Rosberg, dwaj ostatni liderzy, którzy się nie zatrzymali, stanęli na 21. okrążeniu.

Po pierwszej fali tankowań pierwszy jest Jenson Button. Brytyjczyk ma niemal siedem sekund przewagi nad grupą Trulli/Vettel/Hamilton. Pierwszą szóstkę uzupełniają Rubens Barrichello i Timo Glock. Jedynie Toyoty zdecydowały się na opony „średnie”.

Jenson Button zwiększył prowadzenie, a drugi na średnich oponach Jarno Trulli nieco wyhamował swoich pościgów. Pozycje się zacieśniają, Trulli, Vettel, Hamilton i Barrichello są koło w koło. Ten ostatni przewiduje swój drugi pit stop na 27. okrążeniu. Startuje ponownie na miękkich oponach, co oznacza, że ​​będzie musiał wykonać trzeci postój, aby przestawić się na „średnie”.

Za czołowym kwartetem Timo Glock musi uporać się z powrotem Kimiego Räikkönena i Fernando Alonso. Podobnie jak Trulli, Glock trochę cierpi na „średnim”, ale Toyoty będą w stanie wykonać ostatni przejazd na „miękkim”, podczas gdy reszta stada będzie na „średnim”. Timo Glock zatrzymuje się na 34. okrążeniu.

Z ponad 16 sekundami przewagi Jenson Button zatrzymał się po raz drugi na 37. okrążeniu, w tym samym czasie co Jarno Trulli i Lewis Hamilton. Button i Hamilton zaczynają od nowa w „średnim”, Trulli w „miękkim”. Vettel dziedziczy zatem pierwszą pozycję i walczy o zmianę.

Na 40. okrążeniu Sebastian Vettel zatrzymał się, aby zatankować i założyć „średnie” opony. Wychodzi przed Jarno Trulli. Jest zatem praktycznie drugi. Ale uważaj, Trulli jest w „miękkim”. Räikkönen, ostatni lider, który wykonał drugie okrążenie, zrobił to na 45. okrążeniu. Wychodzi „średnio”, za Timo Glockiem, ale od razu go wyprzedza i zajmuje 7. pozycję.

Na 46. okrążeniu Jenson Button prowadzi w wyścigu, mając ponad trzynaście sekund przewagi nad Sebastianem Vettelem i Jarno Trulli. Rubens Barrichello jest czwarty, ale będzie musiał wykonać trzeci postój. Lewis Hamilton jest piąty, a Kimi Räikkönen szósty.

Ruben Barrichello zatrzymuje się na ostatnim przystanku 10 okrążeń przed metą. Po pełnym wyjaśnieniu zajął 5. miejsce, przed Räikkönenem i Glockiem.

Jenson Button pod koniec wyścigu zarządza swoją mechaniką i odniósł swój trzeci sukces w tym sezonie. Sebastian Vettel, zajmując drugie miejsce, wydaje się niebezpiecznym przeciwnikiem w walce o tytuł. Jarno Trulli wspina się na ostatni stopień podium. Lewis Hamilton zdobył punkty i zajął czwarte miejsce, wyprzedzając Rubena Barrichello, Kimi Räikkönena, Timo Glocka i Fernando Alonso, który był ostatnim zawodnikiem, który zdobył dzisiaj punkt.

0 Zobacz komentarze)