Lekka poprawa, ale Mercedes nadal pozostaje w tyle

Jeśli wydawało się, że W14 jest w stanie zmienić sytuację w pierwszych dwóch segmentach sesji kwalifikacyjnej, to Q3 niestety pokrzyżowała nadzieje George'a Russela i Lewisa Hamiltona.

opublikowany 04/03/2023 à 20:02

Jeana-Michela Desnouesa

0 Zobacz komentarze)

Lekka poprawa, ale Mercedes nadal pozostaje w tyle

Mercedes zaiskrzył w Q1 i Q2. Ale nie w ostatecznym opakowaniu. / ©DPPI

Dość ponury koniec pierwszego dnia testów, członkowie zespołu z siedzibą w Brackley (Wielka Brytania) miałby powód do uśmiechu, gdyby kwalifikacje nie trwały dłużej niż Q2.

Niestety, Q3 było ostateczne w przypadku najnowszego Mercedesa, którego koncepcja w dużej mierze zapożycza się z koncepcji W13 z 2022 r. Koncepcja, która okazała się przekonująca pod koniec poprzedniego ćwiczenia, ale wydaje się powracać do punktu wyjścia. pierwszego spotkania w sezonie. Rzeczywistość, która oczywiście nie umknie Toto Wolff.

„Rok 2022 rozpoczęliśmy od 6/10 najlepszych, a rok 2023 ponownie rozpoczniemy od 6/10, to fakt” – zauważył austriacki menadżer podczas tradycyjnej sobotniej wieczornej konferencji prasowej. Od nas zależy, czy pozostaniemy skupieni i wykonamy dobrą robotę. Zimą osiągnęliśmy nasze cele, ale to nie wystarczy.

Dzięki tej koncepcji możemy rozwiązać nasze problemy! Musimy się po prostu skupić na tym, co naszym zdaniem jest właściwym kierunkiem. Musimy się zjednoczyć, nie być dogmatycznymi i zrozumieć rozwój, jaki należy poczynić, aby zachować konkurencyjność. Jestem pewien, że możemy wygrywać wyścigi w tym sezonie, ale w tym przypadku mamy wskazówki, jakie należy obrać.

Ten weekend ma ogromne znaczenie w ustaleniu, czego nam brakuje. Mamy tory GPS, na których brakowało nam wydajności i gdzie jesteśmy konkurencyjni.

Nie ma cudownego rozwiązania. Nie wygramy 5/10 w mgnieniu oka. Jaką zmianę kierunku możemy obrać? Co można znaleźć pomiędzy chwilą obecną a następną Grand Prix, potem następną itd.? Nie mam zamiaru przesądzać o naszym sezonie po zaledwie jednej eliminacji! »

Ale czego brakuje temu W14? Gdzie gnieździ się to zło, które uniemożliwia mu konkurowanie czerwony Byk et Ferrarii kto sprawia, że ​​zostaje z tyłu Aston Martin w czystym wykonaniu?

„Przegrywamy na szybkich zakrętach, pokonywanych przy dużej prędkości” – oddycha dyrektor wykonawczy Mercedesa. W kategoriach medium i slow nie jest nam źle! Liczy się każdy dzień i teraz musimy podjąć właściwe decyzje. »

Czy jest coś lepszego na wyścig?

Czy to kolejny efekt Metody Coué, której zasady Toto Wolff zdaje się przyjął, ale pod koniec sesji kwalifikacyjnej, którą właśnie zakończył na 7. miejscu, Lewis Hamilton wydawał się mniej dotknięty niż poprzedniego dnia słabymi występami swojego wierzchowca.

„Pomyślałem, że dzisiejszy dzień może być znacznie gorszy, niż się skończył” – siedmiokrotny mistrz świata niemal się uradował. Wykonaliśmy świetną robotę przez noc, a samochód spisał się znacznie lepiej w trzecim treningu.

Ogólnie kwalifikacje były w porządku. Myślałem, że wczoraj będziemy mieli trudności z dostaniem się do Q3, ale tak nie jest. Braliśmy udział w walce. Nie wiemy, czy utrzymamy takie samo tempo wyścigowe jak w zeszłym roku, ale mam nadzieję, że uda nam się powalczyć w grupie za Red Bullem. »

Wszystko tak naprawdę będzie zależało od tempa W14 na pełnym paliwie i z tego punktu widzenia długie przejazdy odbyte podczas piątkowych treningów niekoniecznie przemawiają na jego korzyść, nawet jeśli zamiarem jest Andrew Shovlin, dyrektor toru inżynieryjnego uspokajaj.

„Nasza prędkość na prostych wydaje się duża, a degradacja wydaje się rozsądna” – podsumował w sobotni wieczór podczas kwalifikacji. Jeśli Red Bulls będą poza zasięgiem z tego, co widzieliśmy dzisiaj, dobrze byłoby, gdybyśmy mogli powalczyć z Ferrari i Aston Martinami. »

Odpowiedź jutro od 16:XNUMX.

CZYTAJ TAKŻE: Max Verstappen zdobywa pierwsze pole position w sezonie w Bahrajnie

0 Zobacz komentarze)