W wielkiej księdze Historii Formuła 1w 2021 r. rzeczywiście odbędzie się Grand Prix Belgii. Jednak w rzeczywistości odważna publiczność obecna na torze Spa-Francorchamps była świadkiem pozorowanego wyścigu.
Wyścig był wielokrotnie opóźniany i wznowiony dopiero po kilku godzinach oczekiwania na przejechanie dwóch okrążeń przy bardzo małej prędkości za samochodem bezpieczeństwa, wyłącznie po to, aby móc przyznać połowę punktów w mistrzostwach kierowców i producentów. To najkrótsze Grand Prix od czasu pojawienia się tej dyscypliny sportu w 1950 roku – przebyto 14,008 km.
W ten sposób Max Verstappen (czerwony Byk) wystartował z pole position i notuje swoje 16. zwycięstwo w F1. George Russell przynosi Williams jego pierwsze podium od Grand Prix Azerbejdżanu w 2017 r. dzięki drugiemu najszybszemu czasowi w kwalifikacjach.
Lider rankingu Kierowców, Lewis Hamilton (Mercedes) ogranicza obrażenia o trzecie miejsce. Daniel Ricciardo notuje swój najlepszy wynik od czasu transferu do zespołu McLaren (4. miejsce), przed swoim byłym kolegą z Red Bulla, Sebastian Vettel (Aston Martin).
Z tyłu Francuzi oddają strzał grupowy z Pierre Gasly (Alfa Tauryń) szósty z przodu Esteban Ocon (Alpine). Charles Leclerc (Ferrari) jest ósmy, z przodu Nicholas Latifi (Williams) podczas Carlos Sainz Jr (Ferrari) zamyka pierwszą dziesiątkę.
Największym przegranym tego dnia jest Sergio Pérez (Red Bull). Meksykanin zniknął w tle podczas swojej trasy instalacyjnej na krótko przed 14:2022. Mechanicy dokonali wyczynu, naprawiając w przerwie wyścigu uszkodzoną lewą przednią oś, ale ten, który wrócił do Red Bulla na rok XNUMX, musiał wrócić na tor na ostatnim miejscu.
C'est déjà terminé pour Sergio Pérez ❌🇧🇪
▶ ️ https://t.co/7plkVVV12v pic.twitter.com/roaawfQBjs
— CANAL+ F1® (@CanalplusF1) 29 sierpnia 2021 r.
Ranking:
Klasyfikacja tego jest nieprawdopodobna #BelgianGP 📊🇧🇪
Premier podium pour George Russell ☺️🏆 pic.twitter.com/9Wt3rbaUPM
— CANAL+ F1® (@CanalplusF1) 29 sierpnia 2021 r.
Znajdź w numerze AUTO 2327tygodniowo, w sprzedaży cyfrowej w poniedziałek wieczorem i w środę w kioskach analiza F1 w Spa przeprowadzona przez naszych specjalnych korespondentów.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
2 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Laurenta Steyta
29 o 08:2021
Pozbawiono nas dziś pięknego spektaklu. Czy kierowcy nie powinni mieć prawa wyboru, czy chcą się ścigać? Mamy do czynienia z 20 najlepszymi kierowcami na świecie. Muszą móc jeździć, gdy pada deszcz, prawda? Oczywiście należy zagwarantować bezpieczeństwo komisarzom, ale czy tak nie jest?
Benoit Minor
29 o 08:2021
Od mojego pierwszego GP, a dokładnie w Spa w 1. roku życia, nie sądzę, żebym kiedykolwiek był świadkiem takiego spektaklu, nawet podczas GP F68 w Indy w 1 roku. W każdym razie jestem bardzo szczęśliwy, że mogłem to śledzić kawałek bardzo humorystyczny przed telewizorem. Mój przyjaciel Gaëtan Vigneron (RtbF) tak dobrze organizuje sobie czas przestoju, że zasługuje na swoje miejsce w Ikei. W przeciwnym razie mówimy o 2005 najlepszych kierowcach na świecie, czy to prawda? :) Tego typu sytuacje niestety mają tendencję do mnożenia się, czy to w WEC (jak czasami w Le Mans), czy w GT (jak czasami w 20h w Spa czy w Nurburgu, ale hej, może padać grad). Krótko mówiąc, wielkim żartem jest stwierdzenie, że jest to zbyt niebezpieczne, gdy trzeba po prostu dostosować się do okoliczności (jechać wolniej i/lub zachować dystans). W ostateczności trzeba było oczywiście przełożyć spotkanie na jutro, jak to czasem ma miejsce w tenisie. OK, nie jest to dobre rozwiązanie na absencję tych, którzy mają bilet, ale można to zrobić, wymówka PB GP w przyszłą niedzielę też jest śmieszna.