Członkowie stajni Williams być może wkrótce będziesz musiał wrócić do fryzjera. Zabawna czerwona farba do włosów, przyjęta przez wszystkich mechaników i inżynierów w celu przyniesienia szczęścia, nie daje już tego samego efektu. Od czasu zdobycia dwóch punktów w Miami Williams wrócił na swoje sposoby. W Barcelonie, Latifi et Albon zajął odpowiednio 16. i 18. miejsce, dwa okrążenia za zwycięzcą. Trudno zrobić gorzej? Monako udowodniło coś przeciwnego. W niedzielę, oprócz skomplikowanego wyścigu, obaj kierowcy brytyjskiego zespołu nie pokazali się z najlepszej strony.
Mnóstwo błędów Albona i Latifiego
Z jednej strony Nicholas Latifi został uwięziony jeszcze przed rozpoczęciem wyścigu. Na okrążeniu formującym Kanadyjczyk za późno zahamował na nawrocie, uszkadzając przy tym przednie skrzydło.
OKRĄŻENIE 1/77
Wyścig rozpoczął się za samochodem bezpieczeństwa
Latifi wjechał w barierki przy nawrocie. Udało mu się znowu ruszyć#MonacoGP # F1 pic.twitter.com/4GuZku8ucq
- Formuła 1 (@F1) 29 maja 2022 r.
Pomimo zmiany opon na przejściowe na 3. okrążeniu Latifi nigdy nie był w stanie pokazać swojej przewagi. Utknął w korku i miał kilka wpadek na drodze ucieczki z Sainte-Dévote. Jedyny wyczyn zbrojeniowy: autorytarne przekroczenie granic Guanyu-Zhou w Rascasse.
„To był bardzo trudny wyścig i po wczesnym założeniu opon przejściowych zostaliśmy odłączeni od peletonu, ale mieliśmy dobre tempo, aby nadrobić zaległości. Ostatni przejazd na średnich oponach okazał się dość trudny, ponieważ nie czułem się całkowicie komfortowo z balansem. Udało nam się jednak dowieźć samochód do domu, co w takich warunkach nie jest łatwe, a także zyskaliśmy dwa miejsca, co jest pozytywne. »
Po drugiej stronie garażu Williamsa dla Alexandra Albona Monako nie było bułką z masłem. Po jeździe prosto na Sainte-Dévote, podobnie jak jego kolega z drużyny, Tajlandia doznał przebicia opony zaledwie 3 okrążenia po zatrzymaniu. Były pilot czerwony Byk uderzył w ścianę wewnątrz Rascasse, próbując wyprzedzić Zhou. Ostatecznie Albon został zmuszony do wycofania się z powodu problemu mechanicznego.
„To był trudny dzień i trochę kiepski występ z mojej strony. Warunki sprawiły, że wciśnięcie hamulca w prawą szybę było prawdziwym wyzwaniem, zwłaszcza biorąc pod uwagę wszystkie różnice, jakie powoduje wysychający tor i czerwone flagi. Samochód spisywał się dobrze, gdy tylko mieliśmy czyste powietrze, i czasami czułem, że jestem konkurencyjny, więc można wyciągnąć pewne korzyści z tego dnia. (…) Myślę, że to dla nas weekend, o którym należy zapomnieć, ale czasami tak to wygląda. »
Williams, operacja ślimaka?
Jeśli obaj kierowcy Williamsa nie byli w świetnych humorach na ulicach Księstwa, to mają też dwa elementy zakłócające spokój przywódców, zwłaszcza Ferrari. Alexander Albon ignorował niebieskie flagi przez prawie całe okrążenie i zwalniał Charles Leclerc za nim. Monakijczyk gonił wówczas Sergio Péreza.
Okrążenie, na którym Charles był zatrzymywany przez Alexa Albona…
Miało to miejsce tuż przed jego drugim pit stopem, w kluczowym momencie wyścigu.
Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia, co Albon tu robił… pic.twitter.com/DV8LYfCq7z
— Wiadomości Ferrari 🐎 (@FanaticsFerrari) 29 maja 2022 r.
Kilka okrążeń później zwolnił Nicholas Latifi Carlos Sainz aż do tunelu, podczas gdy Hiszpan walczył o zwycięstwo. Dwie sytuacje, które nie zostały ukarane, ale które drogo kosztowały Ferrari.
Zespół Grove poniósł zatem porażkę w Monako i nie wydaje się, aby robił już postępy w hierarchii. Przez cały weekend w Monako Williams był daleki od ideału. Oba samochody zostały wyeliminowane w Q1, a FW44 pozostał najgorszym samochodem w stawce.
Dave Robson, dyrektor ds. wyników brytyjskiego zespołu, chce wyciągnąć wnioski z tej nowej porażki. „To był trudny wyścig, ale w ten weekend nauczyliśmy się wiele o FW44, a niektóre z nich będą istotne podczas następnego wyścigu w Baku. » Będziesz musiał szybko reagować, aby pozostać w kontakcieAston Martin. Williams widzi, że jego wynik został zablokowany po 3 małych punktach w mistrzostwach z Miami. Ale w tej chwili trudno wyobrazić sobie lepsze dni w Grove.
CZYTAJ TAKŻE > Odszyfrowanie: jak Leclerc stracił wszystko w sześciu rundach w Monako
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)