50 naszych najlepszych kierowców roku… (od 30. do 21.)

Nasi dziennikarze wybrali 50 najlepszych kierowców sezonu 2022, łącznie we wszystkich kategoriach. Na zakończenie długiego procesu selekcji, konsultacji i głosowania, oto nasz werdykt.

opublikowany 28/12/2022 à 12:00

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

50 naszych najlepszych kierowców roku… (od 30. do 21.)

AUTOhebdo zaprasza do zapoznania się z trzecią częścią swojej Top 50, w której znajdują się kierowcy zajmujący miejsca od 30. do 21. ©DR

30 – Raffaele Marciello (Włochy)
Zwycięzca 24-godzinnego Spa 2022, mistrz GTWC Europe 2022, mistrz ADAC GT Masters 2022 z Mercedes

Była wielka włoska nadzieja jednomiejscowy dał się poznać jako jeden z najlepszych kierowców GT na świecie. Wraz ze swoimi kolegami z drużyny Julesem Gounonem i Danielem Juncadellą (mistrzem Intercontinental GT Challenge) Raffaele Marciello osiąga najbardziej prestiżowe zwycięstwo w swojej karierze, wygrywając 24-godzinny wyścig w Spa (30–31 lipca). Swobodnie poruszaj się w każdym terenie za kierownicą Mercedesa-AMG GT3 Evo, byłego protegowanego Ferrari cieszy się czasami chwały producenta-gwiazdy we wszystkich seriach, w których potrzebne są jego talenty: GT World Challenge Europe (mistrz Wytrzymałość Puchar i ranking ogólny), ADAC GT Masters (również mistrz).

© Florent Gooden / DPPI

29 - Mikołaj Lapierre (Francja)
Wicemistrz świata Hypercar w WEC 2022 z Alpine (2 wygrane)

Trudno wybrać pomiędzy Nicolasem Lapierrem a Matthieu Vaxiviere'em w pierwszej pięćdziesiątce, biorąc pod uwagę znaczenie tych dwóch mężczyzn w udanym sezonieAlpine en WEC. À Sebring (USA), Lapierre signait une pole impressionnante, avant que l’A480 ne domine la course. À Monza (Italie), Vaxiviere s’imposait lors d’un duel musclé avec la Toyota de Kamui Kobayashi od razu w boksie po drugi sukces A Fléché w 2022 roku. W towarzystwie brazylijskiego kolegi z drużyny André Negrao, obaj Francuzi mogą tylko żałować 24 godziny Le Mans poniżej oraz finał, który tak naprawdę nie odbył się.

© Frédéric Le Floc'h / DPPI

28 – António Félix da Costa (Portugalia)
Zwycięzca Endurance Trophy i 24-godzinnego wyścigu Le Mans LM P2 z Jotą

Portugalczyk przyznał się do nas pod koniec 8-godzinnego wyścigu w Bahrajnie (12 listopada), finału WEC 2022: to jego najlepszy rok w sportach motorowych. Współpracujący z Willem Stevensem i Roberto Gonzalezem w Jocie nr 38, António Félix da Costa zdobył Trofeum Endurance w LM P2 na koniec sezonu, w którym on i jego koledzy z drużyny odnieśli tylko jeden sukces, ale najważniejszy: 24-godzinny wyścig Le Mansa. Trio prowadzone przez pochodzącego z Cascais (Portugalia) trio było najrówniejsze w porównaniu z United Autosports i WRT, zdobywając pięć podium w sześciu wydarzeniach. Jego sezon w Formuła E z DS był bardziej rozczarowujący przy 8e place finale et une seule victoire pour le champion 2019-2020. Le néo-pilote Porsche rêve désormais d’un doublé WEC-FE en 2023.

© Joao Filipe / DPPI

27 - Theo Pourchaire (Francja)
Wicemistrz FIA F2 z ART Grand Prix (3 zwycięstwa)

Jak okrutny był ten sezon dla francuskiej nadziei. Po pierwszym roku stażu Théo Pourchaire był postrzegany jako poważny pretendent do tytułu w przedsionku Akademii F1. Ostatecznie kampania nie była łatwa dla Grassois. Pomiędzy licznymi awariami mechanicznymi i kilkoma błędami, które nie ułatwiały mu zadania, protegowany Akademii Saubera nie był w stanie w dłuższej perspektywie przeciwstawić się Felipe Drugovichowi. Uważaj, nie wszystko trzeba wyrzucić. Théo wygrał trzy wyścigi główne i zajął drugie miejsce. Mam zaledwie 19 lat.

© Antonin Vincent / DPPI

26 – Alessandro Pier Guidi (Włochy)
Mistrz świata GTE Pro w WEC z Ferrari

Tym razem bez kontrowersji. Dwanaście miesięcy po zdobyciu tytułu mistrza świata poprzez dogonienie rywala Porsche, Michaela Christensena i Kévina Estre, niecałe kwadrans przed metą 8-godzinnego wyścigu w Bahrajnie, Alessandro Pier Guidi i James Calado obronili koronę w kategorii GTE Pro WEC bez kontrowersyjnych manewrów. Jednak Włoch potrzebował całego talentu kierowcy, aby ukończyć ostatni wyścig sezonu z upartą skrzynią biegów. Pier Guidi również w tej sytuacji pokazał całą swoją wyścigową inteligencję, pozwalając prowadzącej Toyocie wyprzedzić na ostatnim okrążeniu, aby nie musieć pokonywać dodatkowej pętli, co mogłoby się zakończyć fatalnie.

© Jan-Patrick Wagner / DPPI

25 – Nasser Al-Attiyah (Katar)
Mistrz świata Rajd samochodowy-rajd (W2RC) 2022, zwycięzca Dakaru z Mathieu Baumelem (Toyota) 2022

Brązowy medalista Igrzysk Olimpijskich w Londynie w 2012 r. w skeecie nie chybił celu na rok 2022. Przedstawiany jako faworyt Dakaru Katarczyk nie zawiódł pomimo nacisków wywieranych przez Sébastiena Loeb. Dzięki wsparciu wybitnego nawigatora, jakim był Francuz Mathieu Baumel, Nasser Al-Attiyah zdobył pierwszy tytuł mistrza świata w specjalności przyznawanej przez FIA. Trudno o lepsze wrażenia za kierownicą Toyoty Hilux T1+, która jest mniej zaawansowana technologicznie od hybryd Audi, ale za to solidniejsza.

© Julien Delfosse / DPPI

24 – Stoffel Vandoorne (Belgia)
Mistrz Formuły E 2021/22 z Mercedesem (1 zwycięstwo)

„Mistrz regularności”. Tak zakwalifikowaliśmy Stoffela Vandoorne'a po jego zwycięstwie w Formule E. Belg z pewnością nie był najbardziej ofensywny, ani nie najbardziej zwycięski w tym sezonie (tylko jeden sukces), ale wykorzystał swoją dojrzałość, aby być jak najbardziej konsekwentnym i wygrać swoje pierwszy tytuł mistrza świata. Spadła nadzieja na F1 po dwóch skomplikowanych kampaniach za kierownicą A McLaren dogorywający, zemścił się w kategorii pojazdów elektrycznych, zdobywając swoją pierwszą koronę od czasu zdobycia tytułu mistrza w serii GP2 w 2015 roku.

© Julien Delfosse / DPPI

23 - Ott Tanak (Estonia)
Wicemistrz świata WRC 2022 z Hyundai (3 wygrane)

Une saison en demi-teinte pour l’Estonien. Dans une écurie Hyundai en difficulté avec sa nouvelle i20 Rally1 hybride en début de saison, Ott Tänak a rapidement été distancé au championnat par le rouleau compresseur Kalle Rovanperä. Le temps que la firme coréenne mette au point sa machine, il était déjà trop tard… mais le champion du monde 2019 a plus que sauvé les meubles : trois victoires et un titre honorifique de vice-champion du monde. Après le Safari Rally (23-26 juin), Tänak a inscrit plus de points que le nouveau roi du WRC ! Son départ chez M-Sport l’an prochain doit lui permettre de se replacer en qualité de leader d’équipe… et de prétendant au titre.

© Nikos Katikis / DPPI

22 - Esteban Ocon (Francja)
8e mistrzostw świata Formuły 1 w 2022 roku z Alpine

Niewielu kierowców pobiło Fernando Alonso podczas gry w tej samej drużynie. Po Lewis Hamilton (2007) i Jensona Buttona (2015) Esteban Ocon wszedł w ten bardzo zamknięty krąg. Niektórzy słusznie twierdzą, że Ibère bardziej ucierpiał z powodu niepewnej niezawodności francuskich silników. Nie umniejsza to w żaden sposób doskonałego występu jego młodego kolegi z drużyny, autora jego najbardziej płodnej kampanii w elicie, który zdobył 92 punkty. W ciągu dwóch sezonów współpracy z Alonso Normanowi uda się zrobić coś więcej, niż utrzymać swoje stanowisko, co nie jest drobnostką, gdy spojrzymy na listę kierowców, których kariery zostały zrujnowane na asturyjskiej skale.

© Zdjęcie Florenta Goodena / DPPI

21 - Sebastian Ogier (Francja)
6e Rajdowych Mistrzostw Świata 2022 z Toyotą (1 zwycięstwo)

Aktywna emerytura dla ośmiokrotnego mistrza WRC, który w 2022 roku nie próżnował: odkrycie WEC, udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans (11-12 czerwca) w LM P2 z zespołem Richard Mille Racing Team i sześcioma Rajdy WRC. Gapençais, chcący wyruszyć na tor, postanowili wrócić do swojej pierwszej miłości… i to z sukcesem! Dwa 2es miejsca w Monte Carlo (20-23 stycznia) i Nowej Zelandii (29 września-2 października) oraz zwycięstwo w Katalonii (20-23 października), pomagając Toyocie odzyskać koronę Producentów.

© Germain Hazard / DPPI

Odkryj resztę AUTOhebdo Top 50:

50 naszych najlepszych kierowców roku… (od 40. do 31.)
50 naszych najlepszych kierowców roku… (od 50. do 41.)

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz