F2: Kto gdzie pojedzie w przyszłym roku? Nasze informacje na temat sieci 2023

Chociaż sezon 2022 jeszcze się nie skończył, zespoły już ciężko pracują nad skompletowaniem składów Formuły 2023 na rok 2, do tego stopnia, że ​​pola startowe są już pełne. Oto informacja, jaką posiada AUTOhebdo na temat aktualnego stanu zaawansowania tworzenia boiska na przyszły sezon.

opublikowany 20/10/2022 à 11:30

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

F2: Kto gdzie pojedzie w przyszłym roku? Nasze informacje na temat sieci 2023

Siatka F2 2023 zaczyna nabierać kształtu. © Eric Alonso / Holenderska Agencja Fotograficzna / DPPI

To nie tylko Formuła 1 że przez ostatnie kilka tygodni sezon na głupoty trwa pełną parą. Zespoły z Formuła 2 poczynili także spore postępy w ustalaniu duetów kierowców na sezon 2023. Pierwsze kontakty z każdym z nich miały miejsce na początku lata, a niektóre dyskusje doprowadziły już nawet do podpisania kontraktów. Oto obecnie dostępne dla AUTOhebdo informacje na temat tabeli Formuły 2023 na rok 2, choć żaden kierowca nie został jeszcze ogłoszony oficjalnie. 

Zacznijmy od dwóch czołowych drużyn, które już od kilku tygodni porządkowały składy. W Premie młody Ollie Bearman (17 l.), jedno z największych objawień sezonu Formuła 3 (3. miejsce), przejdzie do kategorii przedsionka Formuły 1 w ramach włoskiej struktury. U jego boku Prema wspomina weterana drużyny, zwycięzcę FREC w barwach czerwono-zielonych w 2019 r., Duńczyka Frederika Vestiego. Po sezonie nauki w ART Grand Prix członek akademii Mercedes odnajdzie zatem swój stary dom i połączy siły z mieszkańcem Ferrari Akademia Kierowców. 

Isack Hadjar w Hitech

Jeśli chodzi o Hitech Grand Prix, będzie to wspaniały powrót stuprocentowego zespołu czerwony Byk, podobnie jak w 2021 r. z duetem Liam Lawson-Jüri Vips. Francuz Isack Hadjar, znakomity w Formule 3 w zespole Olivera Oakesa, rzeczywiście będzie kontynuował przygodę ze strukturą zlokalizowaną na Silverstone i połączy siły z innym kierowcą sponsorowanym przez Red Bulla, Amerykaninem Jakem Crawfordem (7. miejsce w F3 w tym roku rok). Obaj kierowcy podpisali już kontrakty.

Izaak Hadjar

Isack Hadjar przejdzie bezpośrednio do Formuły 2. © Sebastiaan Rozendaal / Holenderska Agencja Fotograficzna / DPPI

Nie będą to jedyni przedstawiciele puszki giganta w Formule 2, gdyż Ayumu Iwasa, którego prędkość maksymalna zaskoczyła w tym roku wiele osób na DAMS, będzie kontynuował przygodę w zespole niedawno kupionym przez Charlesa Pica. Jeśli Roy Nissany miałby ochotę wrócić na kolejny rok, a wciąż próbuje to zrobić, to Monako Arthur Leclerc powinien uzyskać miejsce w DAMS.

Dennis Hauger, rozczarowujący w zeszłym roku w Premie, kiedy pozostał na stanowisku mistrza F3, nie zdołał utrzymać swojego miejsca w strukturze kierowanej przez René Rosina. Zamiast tego Norweg powinien znaleźć schronienie wśród zdobywców tytułów kierowców z Felipe Drugovichem, w tym przypadku MP Motorsport. Jeśli chodzi o jego kolegę z drużyny, nie powinien być zbyt zdezorientowany, ponieważ może mu towarzyszyć Jehan Daruvala, jego kolega z drużyny w 2022 roku w Premie. Hindus wydaje się być na pole position, mimo rozmów z ART Grand Prix.

Jack Doohan, strach na wróble?

W Carlin Liam Lawson nie pracuje już trzeci rok i Logan sierżant można się spodziewać w F1 o godz Williams, miejsce było całkowicie bezpłatne. Trevor Carlin i jego zespoły powinni wystawić Zane’a Maloneya, debiutanta z Barbadosu, który zajął drugie miejsce w F3 i który mógłby również dołączyć do akademii Red Bulla. Wydaje się, że Enzo Fittipaldi wiedział, jak znaleźć właściwe argumenty, aby go poprzeć. Brazylijczyk ma duże szanse na zdobycie jednego z dwóch mandatów. 

Jacka Doohana

Jack Doohan powinien wrócić z UNI-VIrtuosi. © Eryk Alonso / Holenderska Agencja Fotograficzna / DPPI

Jeśli chodzi o zespół Trident, ten ostatni chciałby występować w F2 tak samo, jak ma to miejsce w F3 przez dwa sezony. Na sezon 2023 skorzysta zatem z usług dwóch dobrze znanych sobie kierowców. Francuz Clément Novalak, który odkrył F2 w tym roku w MP Motorsport (14.), ale który szczególnie zabłysnął w F3 w 2021 r. (3. miejsce w mistrzostwach) oraz Czech Roman Stanek, członek zespołu w Formule 3 (5. miejsce w finale rankingu) w tym roku.

CZYTAJ TAKŻE > Po Australii Bruno Michel otwiera drzwi do Ameryki i Azji

Jeśli wahał się przez chwilę przed startem w Formule 2 przez kolejny rok po zdobyciu trzech pole position, trzech zwycięstwach i wciąż walczącym o trzecie miejsce w mistrzostwach, Jack Doohan będzie tam w 2023 roku. Będzie jednym z najlepszych faworytów, gdyż powinien kontynuować przygodę z UNI-Virtuosi, zawsze u boku Japończyka Marino Sato. Australijczyk od dawna żywił ambicje podpisania kontraktu w F1 w przyszłym roku, po tym, jak został wyrzucony na głowę kierownictwaAlpine Akademia po aferze Oskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,. Ale strzałka A uzyskała podpis Pierre Gasly że tak bardzo chciała. Francuski zespół będzie wiele oczekiwać od syna Micka Doohana w 2023 roku. 

Według naszych informacji Ralph Boschung powinien wystartować w Campos w swoim szóstym sezonie w Formule 2. Po opuszczeniu w tym roku kilku rund ze względów zdrowotnych Szwajcar powinien wrócić z mściwym nastawieniem. Wszystko wskazuje na to, że w hiszpańskiej strukturze będzie mu towarzyszył Indianin Kush Maini, autor w tym sezonie stanął na podium w F3 z MP Motorsport.

3 lub 4 Francuzów na starcie? 

W przypadku ART Grand Prix sytuacja jest nadal całkiem otwarta. Nic więc dziwnego, że Victor Martins powinien kontynuować współpracę ze swoją francuską rodziną po zdobyciu tytułu mistrza Formuły 3 zdobytego z zespołem Ile-de-France w 2022 roku. Jednak nic nie zostało jeszcze ratyfikowane, ponieważ Victor i jego kierownictwo są w trakcie finalizowania budżetu. Jeśli chodzi o drugie miejsce, nadal nie jest jasne. Wydawałoby się, że trzeci rok Theo Pourchaire, co pozostaje mało prawdopodobne, nie należy całkowicie wykluczać. 

Victor Martins będzie miał nowe możliwości pływania pod francuską banderą. © Antonin Vincent / DPPI

Grassois, który w tym roku prawdopodobnie zostanie wicemistrzem F2, został ogłoszony jednym z trzecich kierowców zespołu Alfa Romeo na rok 2023, ale w ART Grand Prix wciąż mamy nadzieję przekonać go do wyjazdu na dodatkowy sezon, co nie jest jego pierwotnym planem. Inni kierowcy, jak Jehan Daruvala i Juan Manuel Correa, również są poważnymi kandydatami. 

Wreszcie nic nie wyciekło w przypadku Charouza, podczas gdy w Van Amersfoort Racing badane są różne profile, w tym Richarda Verschoora, Juana Manuela Correi i Amaury'ego Cordeela. Przypominamy, że przyszły sezon rozpocznie się w Bahrajnie wczesny marzec. Do tego czasu sytuacja może się oczywiście jeszcze zmienić i zapełnią się ostatnie wiadra.

CZYTAJ TAKŻE > Pozwolić mistrzowi Formuły 2 wrócić do kategorii? Drugovich jest za tym!

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz