Czy brudne powietrze powróci do F1 w 2024 roku?

Od początku sezonu niektórzy kierowcy skarżyli się, że mają trudności z podążaniem za sobą z powodu (niewielkiego) powrotu brudnego powietrza w F1.

opublikowany 08/03/2024 à 15:00

Artykuł wstępny

2 Zobacz komentarze)

Czy brudne powietrze powróci do F1 w 2024 roku?

Oprócz problemów z przegrzaniem silnika, George'owi Russellowi nieco przeszkadzało brudne powietrze, gdy podążał za Charlesem Leclercem podczas Grand Prix Bahrajnu.

Na padokach na początku sezonu w ustach kierowców, szefów zespołów, mechaników i inżynierów stopniowo powraca określenie: brudne powietrze. Zjawisko, które F1 spodziewano się znacznie zmniejszyć dzięki zmianie przepisów w 2022 r., która w szczególności przyniosła powrót efektu gruntu.

Jednak jednomiejscowe samochody z 2024 r., charakteryzujące się coraz bardziej rozwiniętą, a nawet agresywną aerodynamiką, wydają się powodować więcej zanieczyszczonego powietrza niż ich poprzednicy z lat 2023 i 2022. Pogorszenie to dotyka głównie kierowców.

Według Hülkenberga brudne powietrze  « jest może trochę gorzej » w tym sezonie

„Niech sytuacja (brudne powietrze, przyp. red.) pozostaje taki sam lub jest nieco gorszy. Myślę jednak, że jest to całkowicie naturalne, ponieważ wszyscy coraz bardziej oddalamy się od pierwotnych przepisów” – dodał. analizuje George Russell, kto myśli, że obecnie istnieje„kilka przemyśleń na ten temat”. 

Reakcja F1 na brudne powietrze „Prawdopodobnie zależy od samochodu », uważa ze swojej strony Nico Hülkenberg. „Niektóre samochody radzą sobie z tym lepiej niż inne. Myślę, że, jak mówi George, na pewno nie jest lepiej. Może być trochę gorzej, ale to też zależy. Jeśli masz z przodu grupę samochodów, dwa lub trzy to gorzej niż jeden. Zatem rolę odgrywa kilka czynników. popularyzuje pilotaż Haas.

„Jednak z naszej strony ten rok jest trochę lepszy niż poprzedni, niuans Charles Leclerc idąc pod prąd swoich towarzyszy. Nie wiem więc, czy to jedna z cech, które poprawiliśmy w zeszłym roku, co sprawiło, że nasz samochód był bardzo trudny w prowadzeniu. Ale w tym roku jest nam trochę łatwiej za tym podążać. Ale tak, może nie być tak samo w przypadku George'a Russella. »

To wciąż udana regulacja

Jednak pomimo tej uzasadnionej krytyki warto pamiętać o znacznym zmniejszeniu negatywnego wpływu brudnego powietrza na jednomiejscowe samochody w porównaniu z poprzednią generacją Formuły 1 do 2021 roku.

Zatem dla Jamesa Vowlesa, szefa zespołu Williams, " przepisy prawne (2022, przyp. red.) nie powiodło się.” „Z danych, które możemy teraz zobaczyć, jest to nadal lepsze rozwiązanie niż generacje samochodów 2021 i 2020. Ale bez wątpienia, a zwłaszcza grupa wiodąca, opracowali swoje samochody w niezwykły sposób, który w miarę rozwijania wsparcia sprawia, że ​​są trudniejsze do naśladowania. Jednak nadal uważam, że na podstawie wszystkich wskaźników i wszystkich danych, które widzimy, jesteście teraz bliżej niż wcześniej, co było zamierzeniem (zmiana przepisów, przyp. red.). »

U jego boku Mike Krack, dyrektor dsAston Martin F1, też pomyśl „ta regulacja wcale nie jest porażką”, podobnie jak Bruno Famin i Christian Horner, którzy również są obecni na konferencji prasowej. I dodać z ledwie ukrytym nawiązaniem do występów czerwony Byk : „Myślę, że od początku dozwolone są różne projekty, a potem oczywiście dominacja, której nikt z nas nie chce, ale to fakt. Szczerze mówiąc, myślę, że obecne przepisy są dobrze opracowane i dobrze opracowane, a za jednym zespołem mieliśmy kilka świetnych wyścigów. »

2025, poprawa czy pogorszenie?

Jeśli wydaje się, że w 2024 r. zanieczyszczone powietrze odzyska siły, w 2025 r. powinno kontynuować swoją dynamikę – zdaniem głównych zespołów. „Czy sytuacja ulegnie poprawie w 2025 r.? Nie, nie sądzę. Nie ma podstaw sądzić, że w przyszłym roku sytuacja ulegnie poprawie. A w 2026 r. ponownie zasady są w trakcie ratyfikacji, więc trudno to ocenić” – dodał. – kontynuuje James Vowles.

„Myślę, że pozostał nam jeszcze rok, a potem z radością przyjmiemy nowe zasady. Jak powiedział James, nie są one jeszcze w 100% naprawione i nie możemy się ich doczekać. kontynuuje Mike Krack, zanim Bruno Famin i Christian Horner potwierdzają słowa swoich dwóch przyjaciół.

CZYTAJ TAKŻE > Carlos Sainz wycofuje się z Arabii Saudyjskiej, co jest pierwszym wielkim wydarzeniem dla Olliego Bearmana

Kelmana Martiego

2 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

2 Uwagi)

Y

YVES CHAMPOD

08 o 03:2024

Kierowcy F1, jedźcie na rajdy, nie będziecie mieć „brudnego powietrza”, ale musicie. . . Cojones, bo kiedy zjedziesz z drogi, drzewa cię powitają! ! !

1

B

Zdobądź pannę młodą

08 o godzinie 03:2024

Dobrze powiedziane Yves, całkowicie się z tobą zgadzam, co za „jękliwych” są ci kierowcy F1!!!!!!!….

Aby napisać komentarz