Pomysł Guenthera Steinera na sprinty

Z połową punktów zdobytych podczas weekendów sprinterskich Haas cieszy się z ćwiczeń w tym sezonie. Logicznie rzecz biorąc, Guenther Steiner chciałby więcej w kalendarzu, ale w innym formacie.

opublikowany 08/11/2022 à 15:05

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Pomysł Guenthera Steinera na sprinty

Guenther Steiner chciałby więcej weekendów sprintowych w 2023 roku (fot. Antonin Vincent / DPPI)

Haas lubi sprinty. Za każdym razem, gdy ten konkretny format był używany podczas weekendów Grand Prix w tym sezonie, drużyna amerykańska zdobywała gole zarówno w sobotę, jak i w niedzielę. Haas zdobył nawet połowę swoich obecnych punktów w Mistrzostwach Producentów w tym sezonie, rejestrując 17 jednostek (z 36 w rankingach), łącząc weekendy Imoli i Spielberga, czyli dwa poprzednie spotkania tego rodzaju. Dlatego też z nadzieją na kontynuację tej dynamiki amerykańska drużyna prezentuje się w São Paulo.

„W tym roku zdobywaliśmy punkty za każdym razem w sprincie i wyścigu głównym, Z pewnością to doceniam wyjaśnia Guenther Steiner. To wyścig jak każdy inny, ale krótszy, w którym tylko ośmiu kierowców jest w stanie zdobyć punkty. Jestem zwolennikiem większej liczby sprintów, ponieważ dzięki piątkowym kwalifikacjom cały weekend wyścigowy będzie ciekawszy. Jeszcze bardziej chciałbym mieć kwalifikacje do sprintu w piątek i kolejne do wyścigu głównego w sobotę rano, ponieważ wolne treningi nie mają w tej chwili większego znaczenia. Sprint miałby się odbyć w sobotę po południu, a główne wydarzenie w niedzielę. » 

Steiner optymistycznie patrzy na przyszły sezon

Obecność Sprintu na Interlagos drugi rok z rzędu uniemożliwia jednak zainstalowanie "bohater narodowy" podczas obu Grand Prix Pietro Fittipaldi za kierownicą podczas pierwszego treningu. „ Niestety nie będzie jeździł po Brazylii, ponieważ jest to weekend sprintu, ale wróci do samochodu w Abu Zabi, potwierdza Guenther Steiner. W Meksyku nie mógł długo prowadzić samochodu z powodu problemów z układem kierowniczym jednomiejscowy. Posiadanie bohatera narodowego w swoim rodzinnym kraju zawsze wywołuje wiele emocji wśród fanów, zwłaszcza w Brazylii. Fani tutaj są bardzo pełni pasji, nawet jeśli nie mają pełnoetatowego kierowcy w tym sporcie. »

Ponieważ do zakończenia mistrzostw pozostały dwa wyścigi, firma Haas już patrzy w przyszłość na sezon 2023 i przybycie nowego sponsora tytularnego, firmy MoneyGram. „Wszyscy w naszym zespole ciężko pracują teraz nad rokiem 2023, a rozwój przebiega zgodnie z planem. Nie wiem, czy inni pójdą zgodnie z harmonogramem, czy nawet lepiej niż oczekiwano, ale dowiemy się tego dopiero podczas przedsezonowych testów. W zeszłym roku zaczęliśmy trochę późno, ponieważ Simone Resta, nasz dyrektor techniczny, musiał w styczniu skompletować zespół, co zajęło kilka miesięcy. Mimo to wyprodukowaliśmy coś znacznie lepszego niż dotychczas i myślę, że ten trend będzie kontynuowany. Jestem pełen optymizmu, że na przyszły sezon będziemy mieli dobry samochód. »

Czas pokaże, kto się tam osiedli. Chwila Kevin Magnussen zawsze tam będę, Nico Hülkenberg przytrzymałby linę do wymiany Mick Schumacher Następny sezon.

CZYTAJ TAKŻE > Czy firma Haas może zrobić krok naprzód dzięki nowemu sponsorowi tytularnemu?

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz