Podwójna eliminacja w Q1 dla Alpine podczas kwalifikacji sprinterskich w Chinach

Nowa skomplikowana sesja kwalifikacyjna do Alpine. Oba samochody zostały wyeliminowane w pierwszej rundzie Grand Prix Chin, co oddalało je od punktów w jutrzejszym wyścigu.

opublikowany 19/04/2024 à 11:43

Yannisa Duvala

1 Zobacz komentarze)

Podwójna eliminacja w Q1 dla Alpine podczas kwalifikacji sprinterskich w Chinach

Pomimo nowych rozwiązań Ocon nie mógł zająć lepszego miejsca niż 17. miejsce. ©DPPI

Alpine doświadczył nowych kwalifikacji, w których żaden samochód nie był w stanie wydostać się z Q1. W pewnym sensie się tego spodziewaliśmy, ponieważ tor w Szanghaju wykorzystuje największe słabości tego A524. Niemniej jednak pojawił się promyk nadziei na zapewnienie sobie dobrego miejsca na SprintEsteban Ocon miał nowe rozwiązania w zakresie podwozia i płaskiego dna.

Normanowi to jednak nie wystarczyło, gdyż zajął 17. miejsce na starcie. Sesja, która pozostawiła go z gorzkim posmakiem; nie był w stanie wydobyć ze swojego maksimum jednomiejscowy ze względu na krótki czas jazdy przed kwalifikacjami.

„Myślę, że nie wykorzystaliśmy maksymalnie potencjału samochodu, ubolewa nad Estebanem Oconem przy mikrofonie Canal +. Mając tylko jedną sesję treningową nie byliśmy w stanie zoptymalizować ustawień samochodu. Mamy szczęście, że możemy wiele rzeczy zmienić i mam już kilka pomysłów w głowie. Myślę, że mamy jeszcze trochę do zaoferowania, zobaczymy co będzie w sobotę. »

Powrót do punktów podczas wyścigu sprinterskiego może okazać się bardzo skomplikowany, jeśli nie niemożliwy. Dla Alpine i Ocon, będzie więcej  „sesja treningowa w ruchu ulicznym w oczekiwaniu na kwalifikacje do niedzielnego wyścigu. »

Pozytywna sesja dla Gasly'ego

To pierwszy taki przypadek w tym sezonie Pierre Gasly wyprzedził swojego kolegę z drużyny w kwalifikacjach. Oczywiście ton z jego strony jest wtedy zupełnie inny. Należy pamiętać, że dodatkowo Rouennais nie korzysta z ulepszeń, które Esteban Ocon ma w swoim samochodzie.

„To była bardzo dobra sesja z naszej strony, ocenia weteran branży czerwony Byk. Wiemy, że ten weekend będzie dla mnie skomplikowany, nie mam nowego podwozia i nowego płaskiego dna jak Esteban, więc staramy się ograniczyć szkody i to właśnie zrobiliśmy podczas tej sesji. Byliśmy bardzo blisko drugiej części Q2, co jest pozytywne, ponieważ dzisiejsze poranne treningi nie były łatwe. Od początku sezonu zawsze mieliśmy pewne problemy w kwalifikacjach i wyścigu, ale nie tym razem. Jestem zadowolony z osiągów, które udało nam się wydobyć z samochodu. »

Pomimo kolejnego wyjścia w Q1, Pierre Gasly nie zniechęca się i woli patrzeć w perspektywie długoterminowej: „Trzeba spojrzeć na długość, są 24 wyścigi. Od przyszłego weekendu będę miał nowe części, wydają się zapewniać to, czego oczekiwaliśmy, są lżejsze i są korzyści. Powinniśmy zbliżyć się do pierwszej dziesiątki.”

Po raz pierwszy w tym sezonie numer 10 z Alpine pokonał swojego kolegę z drużyny w kwalifikacjach, podczas gdy ten ostatni skorzystał z nowych rozwiązań. Czy jednak na pewno przyniosą one prawdziwy plus strzałce A? Na razie trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi, reszta weekendu powinna nas oświecić…

CZYTAJ TAKŻE > Lando Norris, szczęśliwy opiekujący się tyczką: „Nigdy nie brałem udziału w tak skomplikowanej sesji”

1 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

Yves-Henri RANDIER

19 o 04:2024

Ewolucja czy nie, bez zmian, jedno i drugie Alpine zostały zwolnione z I kwartału. Sprint będzie zatem pełnił funkcję pełnowymiarowych testów sprawdzających, czy wprowadzone zmiany rzeczywiście coś wnoszą...

Aby napisać komentarz