5 pytań na nowy sezon Formuły 1

Przed rozpoczęciem nowego sezonu Formuły 1 pojawia się wiele pytań. Po zaledwie trzech dniach zimowych testów oto nasze.

opublikowany 02/03/2023 à 12:51

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

5 pytań na nowy sezon Formuły 1

Kto w ten weekend wyjdzie z ciemności do światła? ©DPPI

Czy Red Bull naprawdę będzie sam na świecie?

W ubiegłym roku odniósł 17 zwycięstw w 22 wyścigach. Obiecujące testy zimowe. Jak tego nie robić czerwony Byk wielką faworytką własnej sukcesji? Nadzieje najbardziej neutralnych fanów, którzy będą świadkami trójstronnej walki Ferrari et Mercedes trochę się potłukł podczas testów przedsezonowych.

Pod względem czasu i wrażeń wizualnych RB19 wydawał się przewyższać konkurencję. Sergio Pérez faktycznie ustanowił najlepszy czas w testach C4, wyprzedzając Mercedesa Lewis Hamilton w bardziej miękkich oponach (C5).

Aktualny dwukrotny mistrz świata Max Verstappen był szczególnie imponujący pod względem tempa wyścigowego, podczas gdy Ferrari nadal wydaje się mieć problemy w tym obszarze, a Mercedes wciąż wydaje się być w fazie odkrywania swojego zupełnie nowego W14.

Czy testy wzmocniły zapowiadaną wyższość Red Bulla? Czy Ferrari i Mercedes ukryły swoją grę?

Max Verstappen

Czy Max Verstappen zmierza już w stronę trzeciego tytułu mistrza świata? © Florent Gooden / DPPI

Czy Mercedes i Hamilton podniosą się z popiołów?

Dla marki z gwiazdą sezon 2022 był niezwykle bolesny. Nie mogąc znaleźć instrukcji do bardzo skomplikowanego W13 przez pierwsze dwie trzecie sezonu, Niemcom udało się uratować honor dzięki zwycięstwu George'a Russella w Brazylii.

Pomiędzy zmianą ekstremalnej koncepcji aerodynamicznej „ponton zerowy” a rozpoczęciem od zera Mercedes zdecydował się kontynuować ścieżkę rozpoczętą w 2022 roku, biorąc pod uwagę, że koniec poprzedniego sezonu nie był taki zły.

Jednak główny zespół Toto Wolff ostrzegł tej zimy, że W14 będzie musiał ewoluować, także pod względem pontonów, dość szybko w pierwszej części sezonu.

Czy zatem powinniśmy się obawiać marki z gwiazdką? Czy powinniśmy spodziewać się skomplikowanego początku roku, ale dużego postępu w ciągu roku? Jeśli publiczne wystąpienie Lewisa Hamiltona nie pozostawi miejsca na jakiekolwiek wady i pytania dotyczące jego przyszłości, co stanie się z jego motywacją w przypadku nowej dominacji Maxa Verstappena?

Lewis Hamilton

Lewis Hamilton, ósmy tytuł nadal możliwy? ©DPPI

Aston Martin hitem zimy czy roku?

To chyba największa niewiadoma sezonu. Poziom czegośAston Martin. Wiedzieliśmy, że rekrutacja inżynierów XXL (były Red Bull Dan Fallows, były Mercedes Eric Blandin), budowa nowej, najnowocześniejszej fabryki technologicznej oraz przybycie Fernando Alonso pozwoliłoby zespołowi Silverstone zrobić krok naprzód.

Ale niekoniecznie wiedzieliśmy kiedy, a szczerze mówiąc, dwa ostatnie sezony, w których rywalizowaliśmy, nie napawały optymizmem. Jednakże obiecujące testy przeprowadzone przez Bull of Asturias, w szczególności symulacje wyścigów, sugerują miłą niespodziankę na sobotę. Czas pokaże, jaki jest prawdziwy poziom Astona Martina? Czy jest na szczycie środkowej stawki, czy może już jest kandydatką na podium? 

Alonso

Fernando Alonso w ciągu trzech dni testów przejechał 270 okrążeń. ©Xavi Bonilla / DPPI

Podium dla Alpine ?

Wiemy, Alpine rozpoczął wyścig z czasem 100 Grand Prix, który ma umożliwić mu walkę o zwycięstwa i tytuły w momencie wprowadzenia nowych przepisów dotyczących silników na rok 2026. Od 5. miejsca w 2021 r. A Arrayed osiągnął nowy kamień milowy w 2022 r., zapewniając 4. pozycję, pomimo ogromnej przewagi nad czołową trójką (3 punkty mniej od Mercedesa).

W tym roku celem jest utrzymanie 4. miejsca w konstruktorach, ale przede wszystkim zmniejszenie luki do czołowej trójki. Jeśli The Blues nie pokazali zbyt wiele w testach, to raczej wynika to z planu działania innego niż inne trudności .

W szeregachEnstone (UK) i Viry (Essonne) jesteśmy nawet dość optymistyczni, zarówno jeśli chodzi o obecny poziom samochodu, jak i potencjał zawarty w tym A523. Jeśli uda jej się zmniejszyć różnicę w czołowej trójce, Alpine będzie mógł legalnie powalczyć o jedno lub dwa podium w sezonie, tak jak miało to miejsce w 2021 roku.

Byłby to nawet niezbędny krok na jego drodze do sukcesu. Ale uważajcie na konkurencję ze strony Astona Martina i możliwe odrodzenie Mercedesa!

Esteban Ocon dom Pierre Gasly chez Alpine w 2023 / © Florent Gooden / DPPI

Czy nowicjusze staną na wysokości zadania?

W tym roku na starcie pojawi się trzech nowicjuszy. Oczywiście, Nycka de Vriesa brał już udział w Grand Prix z Williams w zeszłym roku na Monzy, zdobywając cenne punkty w postaci 9. miejsca. Z drugiej strony będzie to jego pierwszy występ w roli posiadacza, któremu będzie przeciwny Yuki tsunoda chez Alfa Tauryń.

Te dwa są diametralnymi przeciwieństwami. Japończycy są ogniem, podczas gdy Batawianie są lodem. Doświadczony w Formuła E (mistrz świata 2021 z Mercedesem) i in WytrzymałośćNyck będzie musiał przekonać środowisko Red Bulla, że ​​zasługuje na swoje miejsce F1.

Ze swojej strony, Oskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, , jest niewątpliwie najbardziej wyczekiwanym ze wszystkich. Oczywiście poprzez karierę w formule awansu (mistrz FR Eurocup 2019, F3 2020, F2 2021), ale także z powodu fiaska kontraktowego, którego był stroną w ubiegłym roku. Przed Lando Norris w McLaren pozostając w tyle tej zimy, zadanie zapowiada się niezwykle trudne. Ale Australijczyk się nie boi.

wreszcie Logan sierżant, który zaczyna w Williamsie, również będzie miał na ramionach presję polegającą na udowodnieniu, że liczy się nie tylko ze względu na amerykański paszport i że ma cechy do pokazania. 

Logan sierżant

Logan Sierżancie, ze sztandarem z gwiazdami w głowie. © Florent Gooden / DPPI

CZYTAJ TAKŻE > O czym warto pamiętać z zimowych testów

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)