Albon w ścianie, ale najlepszy czas w pierwszym treningu na Interlagos

Posiadacz wzorca czasu na bardzo mokrym torze tajski debiutant pod koniec sesji utknął na gładkich oponach. 

opublikowany 15/11/2019 à 16:47

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Albon w ścianie, ale najlepszy czas w pierwszym treningu na Interlagos

W piątkowy poranek w São Paulo panował bardzo niski sufit, a podróż prowadząca na tor Interlagos przypominała czasami Route du Rhum, ponieważ drogi brazylijskiego megalopolis były usiane ogromnymi kałużami. 

Na szczęście system odprowadzania wody na torze Autodromo José Carlos Pace działa znacznie lepiej niż w tętnicach Paulista i mógł odbyć się pierwszy trening bezpłatny Grand Prix Brazylii 1. Widzieliśmy nawet sporo akcji na torze podczas sesji rywalizacji na mokrym torze. 

Chociaż na początku sesji nie do pomyślenia było odważenie się na gumę inną niż Maxi-Rain, zespoły stopniowo przechodziły na opony pośrednie w miarę postępów okrążeń i poprawy warunków pogodowych, a następnie na opony typu slick.

Po pierwszych 90 minutach akcji wreszcie nadszedł ten moment Alexander Albon co wyznacza najlepszy czas na EL1, co jest mało reprezentatywnym odniesieniem, ponieważ reszta weekendu powinna być łagodniejsza pod względem pogody. 

Taj, którego niedawno potwierdzono w Red Bullu w 2020 rokubył jednak zaskoczony pod koniec sesji po założeniu czerwonych miękkich opon. Albon popełniwszy błąd na podjeździe ostatniego sektora, uderzył w ścianę opony i uszkodził prawe przednie zawieszenie. Wypadek spowodował czerwoną flagę i skrócił sesję o kilka minut. 

 

Kilka chwil wcześniej był to jego kolega z drużyny Max Verstappen który wpadł w poślizg na Senna Esses, co oznaczało, że tor prawdopodobnie nadal był zbyt mokry dla gładkich opon. 

Pomimo tej porażki Albon zakończył wyścig z czasem 1:16”142 i wyprzedził Mercedes Valtteri Bottas ponad pół sekundy. Sebastian Vettel plasuje się w czołowej trójce i wyprzedza swojego kolegę z drużyny Ferrari Charles Leclerc. Carlos Sainz zajął 5. miejsce dla McLaren i bierze w ślad za Renault de Nico Hülkenberg et Daniel Ricciardo

Podążaj za Toro Rosso de Pierre Gasly i Daniił Kwiat, podczas gdy Lando Norris swoim McLarenem plasuje się w pierwszej dziesiątce EL10. 

Nawet jeśli poranki nie są wiele warte, pozdrówmy 11. miejsce George'a Russella Williams. Tylko 16 kierowców ukończyło co najmniej jedno okrążenie w lotach. Nicholas Latifi, który wziął udział w trzeciej darmowej sesji z rzędu dla zespołu Grove, nadjechał z tyłu, prawie 4 sekundy za benchmarkiem Albona. 

Trening dowolny 2 powinien odbywać się na mniej mokrym torze. Czas pokaże, czy czerwony Byk głównego człowieka zostanie naprawiony na czas. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz