Alonso w Renault od 2021 roku: ogłoszenie w zasięgu wzroku?

Już wkrótce powinien zostać potwierdzony powrót Hiszpana do zespołu, w którym zdobył dwa tytuły mistrzowskie (2005-2006). 

opublikowany 07/07/2020 à 18:39

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Alonso w Renault od 2021 roku: ogłoszenie w zasięgu wzroku?

Nigdy dwóch bez trzech. Fernando Alonso przygotowując się do założenia garnituru Renault po raz trzeci w swojej bogatej i długiej karierze. 

Skontaktowano się we wtorek przez AUTOtygodniowoRenault nie chciało komentować tych plotek. Jednakże, zgodnie z naszymi informacjami i jak ogłaszaliśmy w zeszłym miesiącu (AH nr 2264), Asturian byłby o krok od oficjalnego ogłoszenia, ogłoszenie mogłoby nastąpić już wkrótce w tym tygodniu. Alonso zobowiązałby się co najmniej do 2022 roku i wprowadzenia nowych przepisów technicznych, co Renault uznało za swój priorytetowy cel.

Po szaleństwie ruchów w okienku transferowym na początku maja – przybycie Carlos Sainz chez Ferrari wymiana Sebastian Vettel nie zachowane, wyjazd z Daniel Ricciardo W kierunku McLaren – na rynku transferowym wrócił do względnego spokoju i pisano, że kolejne domino, które spadnie, będzie dotyczyło tożsamości nowego kolegi z drużynyEsteban Ocon.

Zapytany o tę kwestię w Austrii w zeszłym tygodniu, Cyril Abiteboul delikatnie mówiąc, pozostał wymijający. „ Potrzebujemy szybkiego kierowcy, który wesprze projekt Renault– odpowiedział francuski menadżer. Charakter i struktura naszej stajni jest bardzo przejrzysta. Mamy dość wyjątkową tożsamość w krajobrazie F1 pozostańmy jednak młodym zespołem, który w zeszłym roku napotkał trudności. 

Potrzebujemy kogoś, kto rozumie ten kontekst oraz wartość włożonej przez nas pracy i wysiłku. Współpracujemy z dużymi nazwiskami, inne są nieco mniej znane. Poświęcamy czas, aby upewnić się, że profile są dobrze dopasowane ". 

Abiteboul ma jednak dość ciągłego zaprzeczania i chce, aby zespół zachował przejrzystość i działał zgodnie z dobrze określonym planem. 

Projekt ten obejmuje zatem powrót ukochanego Alonso, który okres świetności Losange przeżywał w latach 2003–2006 z dwoma dubletami w kategorii kierowców-konstruktorów na swoim koncie. Po odejściu do McLarena w 2007 roku Alonso powrócił do zespołu po raz pierwszy w 2008 roku po burzliwej przygodzie w pobliżu Woking. 

Pochodzący z Oviedo przebywał tam przez dwa sezony, podczas których sprzęt pozwolił mu zanotować jedynie dwa sukcesy, w tym kontrowersyjny w Singapurze w 2008 roku. Alonso do dziś pozostaje ostatnim kierowcą, który wygrał z zespołem Renault. Miało to miejsce podczas Grand Prix Japonii 2008 na torze Fuji. 

Następnie dołączył do Ferrari, gdzie dwukrotnie był blisko trzeciego tytułu mistrza świata, w 3 i 2010 roku, ale ostatecznie poczuł się sfrustrowany brakiem osiągów samochodów uderzonych przez Prancing Horse w porównaniu z czerwony Byk przez Sebastiana Vettela i opuścił Maranello pod koniec 2014 roku. 

Pochowawszy topór z McLarenem i jego szefem Ronem Dennisem, Alonso wrócił do brytyjskiego zespołu w chwili, gdy Honda wracała do F1. Trudności japońskiego producenta silników z turbohybrydą V6 turbo doprowadziły do ​​szybkiego pogorszenia relacji z hiszpańskim kierowcą, który zmienił zdanie na temat Indianapolis 500 pierwszą niemal zwycięską próbą w 2017 roku na pokładzie jednomiejscowy wystawiony przez Andretti-Autosport. 

Pomimo przejścia na silnik Renault w 2018 roku McLaren nie odzyskał od razu swojej świetności i Alonso opuścił F1, bo czuł, że ma już z tym dość. 

W międzyczasie Hiszpan odniósł pierwsze zwycięstwo na zawodach 24 godziny Le Mans z Toyota et il en ajouta une seconde la saison suivante. En revanche, il ne parvint pas à se qualifier à Indy 500 avec une monoplace exploitée par McLaren, et court toujours après la Triple Couronne. 

Mistrz ŚwiataWytrzymałość w sezonie 2018-19 Alonso po raz pierwszy próbował swoich sił w wyścigu Paryż-Dakar na początku stycznia u japońskiego producenta, a tego lata ponownie wystartuje w wyścigu Indianapolis 1, ponownie w barwach McLarena. 

Wszystkie te doświadczenia nie sprawiły jednak, że zapomniał o Formule 1, w której ma na swoim koncie 32 zwycięstwa, 22 pole position i 97 podium: dyscyplinę swego serca, którą miał wkrótce odkryć na nowo wraz ze swoją pierwszą miłością. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz