Analizy dekoracji hełmów 2019 autorstwa A. Paviota + Głos na najlepszą dekorację

Oprócz naszego odszyfrowania sposobów dekoracji kasków w Formule 1, aby przeczytać w numerze nr 2209 AUTOtygodniowo, poznaj szczegółowe analizy projektanta Adriena Paviota i zagłosuj na swoją ulubioną dekorację.

opublikowany 27/03/2019 à 08:44

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Analizy dekoracji hełmów 2019 autorstwa A. Paviota + Głos na najlepszą dekorację

Za projekty kasków odpowiedzialny jest Adrien Paviot Romain Grosjean, Pierre Gasly, Charles Leclerc et Kevin Magnussen en F1 w 2019 roku.

Lewis Hamilton (Mercedes)

„Uprościł trochę swój rysunek. Moim zdaniem jest lepiej niż przez ostatnie kilka lat, ale straciło swoją tożsamość. Jego projekt jest ładny, ale brakuje żółtego. Żółty kolor z początków jego kariery, nawiązujący do jego idola Ayrtona Senny, był jeszcze bardziej „wpływający” i definiujący tożsamość.

Miałem już z tym problem Sebastian Ogier, to nie jest nie jest łatwo umieścić tak wiele gwiazdek na hełmie (śmiech)! Całkiem elegancko z tą bielą, ale żółty byłby bardziej efektowny. »

 

Valtteri Bottas (Mercedes)

„Jest bardzo nowoczesny. Naprawdę lubię. Reprezentuje wszystko, co jest modne w świecie designu w tej chwili tzn asymetria, bardzo kanciaste boki. Inspiracją nie było to, co powszechne w sportach motorowych, ale raczej nowoczesny design. To bardzo orzeźwiające. Jest agresywny bez przeciążania elementami. 

 

To prawdziwy sukces, jest bardzo jednoznaczny i ma prawdziwą tożsamość. Albo to kochamy, albo nienawidzimy, nie ma półśrodków, ale to właśnie czyni ten zestaw słuchawkowym interesującym. Jest odważny. »

 

Sebastian Vettel (Ferrari)

„Rozumiał wszystko! Znalazł bardzo prostą podstawę. Cokolwiek zrobi, wiemy, że to jego hełm. Dzięki tak prostej i „otwartej” konstrukcji daje sobie możliwość odrzucenia go w różnych wersjach zachowując jednocześnie swoją tożsamość. To jest dobry kompromis pomiędzy hełmem tożsamości a stroną przyjemności, bez zniekształcania hełmu. Co wcale nie miało miejsca w jego okresie czerwony Byk ! Chodziło trochę we wszystkich kierunkach. 

Jensa Munsera, jego malarz, dla którego wcześniej pracował Michael Schumacher. Jest prawdziwym artystą i punktem odniesienia w swojej dziedzinie. »

 

Charlesa Leclerca (Ferrari)

„Zacząłem z nim współpracę, kiedy w zeszłym roku dołączył do F1 w Sauberze. Pomysł polegał na przejęciu identycznych elementów z poprzednich hełmów i ich uproszczeniu. Oczywiście chciał podkreślić kolory flagi Monako, ale nie powinniśmy popadać w kopiowanie Vettela. Zaczęliśmy od czarnej podstawy (matowej czerni) w przeciwieństwie do bieli kolegi z drużyny.

To także było konieczne pomieścić wszystkich swoich sponsorów w najbardziej harmonijny sposób, a w tym sezonie jest ich całkiem sporo! Z Ferrari nie było łatwo.

Po bokach znajduje się jego numer wyścigowy (16), na górze znajdują się dwa kolorowe paski z dwiema małymi liniami wewnątrz, które symbolizują literę H jego zmarłego ojca Hervé. Oczywiście składa hołd Julesowi Bianchi. W ten sposób, zawsze są z nim w wyścigu.

Na czarnym tle umieściliśmy logo CL i liczbę 16. Tak to nazywamy w żargonie „wzór”, nadruk. Modne jest ubieranie kolorowego tła właśnie teraz.

 

Poniżej na fladze Monako, zmodyfikowaliśmy go w Australii słowami „Mój pierwszy wyścig ze Scuderią Ferrari”. LFotografowie tego nie widzieli, trochę szkoda, bo spędziliśmy tam trochę czasu! Jest to miejsce, które można zmienić w przypadku niektórych lekarzy pierwszego kontaktu. »

 

Max Verstappen (Czerwony Byk)

„Jego pierwsze kaski robiłem w F1 przez 3 lata. Dziś współpracuje z malarzem i sponsorem. Modernizując go, udało mu się odzyskać tożsamość ojca (krzyż na froncie). Dobrze łączy się z kartą graficzną Red Bulla. Lew na górze jest dobrze znaleziony. "

Pierre Gasly (Red Bull)

„Zawsze lubił ten dość prosty, dość liniowy projekt. Jest bardzo elegancki. Zacząłem z nim współpracować w GP2. Przeszliśmy etap podczas Super Formuły. Udoskonaliliśmy styl, usuwając końcówki. Naprawdę dojrzewa do swojego projektu. Mniej skupiamy się na dodawaniu elementów do ubioru. Jest tam dokładnie to, czego potrzebujesz. Można to rozpoznać z dużej odległości.

Jesteśmy na bezpiecznym zakładzie. Będzie się dobrze starzeć. Jeśli za dekadę będzie moda na kwadratowe kontury, nie ma problemu, możesz łatwo zmodyfikować dwa kąty, zawsze będzie na czasie. Jest z klasą, nowocześnie. Jeśli czerwień nie będzie już modna, zdecydujemy się na metaliczną czerwień.

Pomiędzy zimowymi testami w Barcelonie a pierwszym GP zmodyfikowaliśmy go. Niewiele, kilka drobnych kresek, ale udaje nam się dopracować szczegóły. Bardzo miło widzieć zaangażowanie kierowcy w tym obszarze. "

Daniel Ricciardo (Renault)

„W Europie projekty kasków inspirowane są tym, co widzimy w sportach motorowych. W Stanach Zjednoczonych kody zostały wywrócone do góry nogami już od kilku lat. Są bardziej artystyczne. Pierwszy raz widzieliśmy taki kask w Formule 1, ale po drugiej stronie AtlantykuImsa również wykorzystuje te oryginalne dekoracje.

Jest znacznie bardziej ekstremalne niż Bottas. Kochaj to lub nienawidź. To było jasne inspirowany stylem sztuki współczesnej a nie według projektu. Daniel wziął kody z lat 1970., takie jak krzykliwe i wyblakłe kolory, to vintage. Dla mnie to działa!

Uważam to za wspaniałepilot postanawia obalić kody, czekam, aż pilot poprosi mnie o pracę nad podobnym pomysłem... To dzięki pilotom takim jak Ricciardo nasz zawód projektanta ewoluuje i na szczęście tak się dzieje. Dawno nie rozmawialiśmy o projektowaniu kasków, to dzięki niemu. »

 

Nico Hulkenberg (Renault)

„Próbował już złamać kody za pomocą pionowych kresek i tego „HULK” po prawej stronie. Odnalazł swoją tożsamość. Brakuje mu jednak koloru. IZgodził się z barwami swojego zespołu, ale Ricciardo doskonale pokazuje, że można mieć kolory inne niż samochód. »


© DPPI / F. Gooden

Sergio Pérez (Racing Point)

„Współpracuje z fińskim malarzem Räikkönenem, który ma bardzo nietypowy styl, zbudowany z prostych, ale agresywnych i bardzo kolorowych linii. Kaski Pérez zawsze były bardzo modne. »

Lance Stroll (Racing Point)

„Nawet jeśli oznacza to wykonanie prostych hełmów, równie dobrze możesz sprawić, że będą lepiej działać. Pomysł z „LS” po bokach jest dobry, ale brakuje mu płynności. Zasługuje na większą opiekę. Jestem tu, jeśli potrzebują pomocy! Nie trzeba wiele, żeby było z klasą, trochę jak Rosberg w Mercedesie. »

Daniil Kvyat (Toro Rosso)

„Tworzenie kasków Toro Rosso to świetna zabawa, pod warunkiem, że kierowca lubi kolor niebieski. To powrót do prostoty. Szybko rozpoznamy go w peletonie. Przynajmniej zmienia swój styl w porównaniu do wszystkich kierowców Red Bulla. Mają tylko 50% zestawu słuchawkowego przydzielonego do ich osobistego wystroju. Włożyli więc wiele sztuczek, aby zrekompensować obecność dużego logo Red Bulla. Kwiat miał przeciwny pogląd na ten styl. Nie ma tego wiele, tylko trzy kolory, które reprezentują kolory Rosji. To bardzo dobrze przemyślane. »

Alexander Albon (Toro Rosso)

„To niezła adaptacja projektu, który zastosował w pojazdach jednomiejscowych. Jesteśmy w typowym projekcie obecnego kierowcy, który zachowuje ten sam styl, dostosowując go do swojego sponsora. To jest znacznie bardziej konwencjonalny, w tym samym duchu, co kask w formule promocyjnej. Jest ładny, ale pasuje do Toro Rosso.

Myślę, że Albon z roku na rok będzie ewoluował swój projekt, aby uczynić go prawdziwym kaskiem F1, uprościć go, ponieważ w miarę dorastania powinien zmieniać zespoły i zdobywać więcej partnerów. Kto powiedział, że sponsorzy mówią o uproszczeniu, to jest dobrą bazę roboczą, która będzie ewoluować w stylu F1. "

Romain Grosjean (Haas)

„Od trzech lat pracowaliśmy nad tym samym projektem z Romainem. Zachowałem niebiesko-pomarańczowe tło, które stanowi jego tożsamość. Po prostu przerobiliśmy linie, ponieważ zbiegło się to z pojawieniem się nowego modelu kasku. Całość jest dopracowana, krótko mówiąc jest odrobinę orzeźwienia.

Modą chwili są uproszczenia. To moda, ale tak jest częściowo pojawienie się Halo, które powoduje tę modę, ponieważ ten wyrostek blokuje widzenie pod pewnymi kątami. Chcemy, aby kask pozostał rozpoznawalny.

Niebieski jest znacznie ciemniejszy, a neon jaśniejszy, aby był bardziej wyrazisty. Efekty gradientu są zmniejszone. Kolory bardziej „wyskakują”. »

 

Kevin Magnussen (Haas)

„Pracuję z nim od trzech lat. Miał już wtedy literę „K” z boku, ale brakowało mu kolorów, które odróżniałyby go od innych. Dodaliśmy więc kolor czerwony. Jeśli przyjrzysz się uważnie, dodaliśmy delikatne złote linie, które przypominają barwę samochodu. Uważam, że w tym roku osiągnęliśmy świetną równowagę. Ze wszystkich kasków, które zaprojektowałem w tym roku w F1, ten jest moim ulubionym. Charles, Pierre i Romain besztają mnie, kiedy im to mówię, ale takie jest moje odczucie! W przypadku tej trójki myślę o ulepszeniach i udoskonaleniach, natomiast w przypadku Kevina uważam, że mamy niemal idealną bazę.

Paski są rozmieszczone tak, aby charakteryzować prędkość, to ubiera całość.

Haas to najfajniejszy zespół wśród moich klientów. Nadal narzucają pewne elementy, takie jak Haas z przodu, H z boku i Rich Energy z przodu. Zaletą firmy Haas jest to, że ma zespół projektantów, którzy pasjonują się kaskami, prawie tak samo jak ja. Idą moją drogą. Opieka nad obydwoma pilotami to prawdziwy atut. VSPonieważ znam oba projekty kasków, jeśli będę musiał wskazać sponsora, mogę przedyskutować z zespołem i zaproponować rozwiązania, aby wkładanie odbyło się jak najbardziej logicznie. »

 

Kimi Räikkönen (Alfa Romeo)

„Ewoluuje każdego roku. Podoba mi się jego artykulacja wokół cyfry 7. Jego numer wyścigowy jest właściwie jego głównym projektem! Wtapia się w rysunek. Przypomina mi to, co zrobił Rosberg. Jego numer startowy zapisano cyframi rzymskimi.

To przebłysk geniuszu ze strony malarza. Hełmy Kimi są zawsze wspaniałe. Wywarł wpływ na całe pokolenie pilotów. Przez ostatnie 20 lat wywarł największy wpływ na świat projektowania kasków. W tym roku to kolejny sukces.

Udało mu się stworzyć tożsamość za pomocą logo plemienny na szczycie hełmu. To zmienia się co roku, ale udaje nam się to rozpoznać. Nie zapominajmy o Icemanie z tyłu!


Plemienne logo na hełmie Kimi Räikkönena w 2004 r. o godz McLaren. ©DPPI

Kiedy Raikkonen przybył do F1, jego kask był już bardzo oryginalny. W swoim czasie naprawdę zrewolucjonizował konstrukcję kasków! Nie tak ekstremalnie, jak to, czego podjął się Ricciardo, ale duch jest ten sam. Być może Ricciardo będzie miał taki sam wpływ na kask, jak Raikkonen swoich czasów. »

Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)

„To, co jest całkiem fajne, jest tożsamość projektanta: Aldo Drudi. Jeden z najlepszych projektantów MotoGP, odpowiedzialny za kaski Valentino Rossi, próbuje swoich sił w F1 i jest świetnie. Oferuje nam swoją wizję designu inspirowanego motocyklami. Na przykład duża maskotka z tyłu i ogromne litery z boku. Drudi przeniósł swój bardzo uproszczony styl do F1 i to działa.

Piloci chcą prostoty, ale Drudi posunął się jeszcze dalej w tym pragnieniu. Przychodzi we właściwym czasie, ponieważ oczekiwania kierowców F1 odpowiadają teraz jego stylowi. "

Carlos Sainz Junior (McLaren)

„Zawsze podobał mi się sposób, w jaki przedstawił hiszpańską flagę. Od karting tak jest niezależnie od tego, czy jest sponsorowany przez Red Bulla, czy nie. To dowód na to, że znalazł dobry projekt identyfikacji wizualnej, który można dostosować do grafików wszystkich zespołów.. Logo McLarena pojawi się w tym roku zamiast logo Red Bulla. »

Lando Norris (McLaren)

„Znalazł projekt, który bardzo różnił się od innych stosowanych w kartingu. Zamiast zmieniać projekt, zmieni jaskrawe kolory (pomarańczowy, żółty, niebieski). Jej głównym atutem jest rodzaj kwiatu umieszczonego z boku. Czy nam się to podoba, czy nie, to się zmienia. Nigdy wcześniej nie widzieliśmy tego kwiatu. Odnalazł swoją tożsamość. »

George'a Russella (Williams)

„Zmieniło całkowicie kolory, co jest dość zaskakujące. Dopasowanie kasku do wystroju samochodu nie było łatwe. Bierze kody z hełmu Leclerca, z numerem na boku, prostsze kształty niż w Formule 2. Ewoluowało jego złożony styl. »

Robert Kubica (Williams)

„Wspaniale jest zachować jego projekt z ery F1! Co ciekawe, warto zauważyć„nie używał tego projektu, kiedy tam był rallye. Kryje się za tym cała symbolika. Szkoda by było, gdyby nie przyjął go z powrotem. Kask Kubicy zna każdy. »

 

 

Zdjęcia WRi2

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz