Barcelona 1 w liczbach: Ferrari i Mercedes w tempie, McLaren kruchy

Podczas pierwszego tygodnia testów w Barcelonie Sebastian Vettel i Kimi Räikkönen mogli liczyć na niezawodny i wydajny włoski samochód w starciu z ulubionym Mercedesem. Duet McLaren-Honda i Toro Rosso to dwa zespoły najbardziej w tyle.

opublikowany 03/03/2017 à 09:42

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Barcelona 1 w liczbach: Ferrari i Mercedes w tempie, McLaren kruchy

Wczoraj wieczorem, na zakończenie pierwszej salwy zimowych testów w Barcelonie w Katalonii, Eric Boullier, dyrektor zawodów McLaren Racing przyznał się do swojego zaskoczenia występem Ferrari SF70H.

Z czysto księgowego punktu widzenia Ferrari rzeczywiście odniosło sukces w debiucie po raz pierwszy na torze swojego najnowszego dzieła, spełniając zupełnie nowe przepisy techniczne wprowadzone na rok 2017.

Si Valtteri Bottas zakończył tydzień absolutnie najlepszym czasem 1'19″705, fiński pilot Mercedes podpisał punkt odniesienia w ultramiękkich oponach, kiedy Sebastian Vettel ustanowił drugie osiągi w 1'19"952 na miękkich oponach. Czasy do nastawienia w porównaniu do biegunów z 2015 r. (1'24″681) i 2016 r. (1'22″000).

Drugim powodem do satysfakcji, niewątpliwie najważniejszym w tej chwili dla Ferrari, jest niezawodność, na jaką napotyka jego jednostka napędowa V6 turbo/hybryda, z której różne bloki przejechały najwięcej kilometrów – prawie 5400 km (licząc blok Saubera 2016).

Według tych samych statystyk, silniki Mercedesa pozostają bezpośrednio po Ferrari z przebiegiem 4883 km. Jednakże obecny trzykrotny mistrz świata zespół doświadczył wczoraj problemów z elektryką na W08 podczas porannej jazdy po mokrym torze.

Saubera i Haas potwierdzają również dobre osiągi silnika transalpejskiego, pomimo we wtorek w szwajcarskim klanie ostrzeżenia o zmianie jednostki napędowej na jednomiejscowy autorstwa Antonio Giovinazziego.

Za duetem Ferrari-Mercedes, Red Bull i Renault Sport F1 Zespół szedł łeb w łeb pod względem wydajności i zakrytych okrążeń. Red Bull Racing Jednak pierwszy dzień został zakłócony przez problemy z baterią i czujnikiem. W przypadku Renault francuski zespół będzie musiał dokonać przeglądu projektu tylnego skrzydła, zgodnie z żądaniem FIA.

Biorąc pod uwagę czas na torze dzielony przez trzech kierowców, mieszkańcy Force India logicznie rzecz biorąc pojawiają się w drugiej części tabeli pod względem przejechanych kilometrów. Esteban Ocon we wtorek doświadczył wycieku oleju, który zdaniem francuskiego kierowcy nie spowodował znacznej straty czasu w prowadzeniu pojazdu, natomiast Sergio Pérez już pierwszego dnia napotkał problem z układem wydechowym.

Wlać Lance Strollodkrycie nowych jednomiejscowych pojazdów nie było najłatwiejsze, ponieważ dwa zjazdy z torów doprowadziły do ​​długich nieobecności FW40 na katalońskim torze. Kanadyjczyk zmuszony Williams wysłać części kompozytowe z powrotem do fabryki, które faktycznie zaginęły we wtorek po południu, zanim jego środowy wypad zmusił Grove'a do ogłoszenia wycofania z powodu uszkodzonego podwozia w czwartek.

McLarena i Toro Rosso wydają się być dwiema formacjami, które najbardziej ucierpiały w Katalonii. W przypadku Woking turbo/hybryda Honda Power Unit V6 ponownie doświadczyła problemów z niezawodnością, a pierwszego dnia wystąpił problem ze zbiornikiem oleju Fernando Alonsoi utrata mocy Stoffela Vandoorne'a. Przez ostatnie dwa dni sytuacja nieco się poprawiła, ale kierowcy z Woking przejechali niecałe 1000 km.

Sytuacja skomplikowała się także w Toro Rosso, które pierwszą sesję opuszcza z najmniejszym przebiegiem (851 km), głównie ze względu na czwartkową wymianę silnika.

Dane testowe Barcelony 1:

Najlepsze rundy

Valtteri Bottas (Mercedes) 1’19″705 – Ultra miękki
Sebastian Vettel (Ferrari) 1’19″952 – Miękki
Kimi Räikkönen (Ferrari) 1’20″960 – Miękkie
Lewis Hamilton (Mercedes) 1’20″983 – Super miękkie
Daniel Ricciardo (Red Bull) 1’21″153 – Miękkie
Jolyon Palmer (Renault) 1’21″396 – Miękkie
Max Verstappen (Red Bull) 1’21″769 – Miękkie
Nico Hülkenberg (Renault) 1’21″791 – Miękkie
Marcus Ericsson (Sauber) 1’21″824 – Super miękki
Felipe Massa (Williams) 1’22″076 – Miękkie
Romain Grosjean (Haas) 1’22″118 – Supersoft
Kevin Magnussen (Haas) 1’22″204 – Supersoft
Lance Stroll (Williams) 1’22″351 – Miękki
Antonio Giovinazzi (Sauber) 1’22″401 – Ultra miękki
Esteban Ocon (Force India) 1’22″509 – supermiękki
Sergio Pérez (Force India) 1’22″534 – supermiękkie
Stoffel Vandoorne (McLaren) 1’22″576 – Ultra miękki
Fernando Alonso (McLaren) 1’22″598 – Ultra miękki
Daniil Kwiat (Toro Rosso) 1’22″956 – Miękkie
Carlos Sainz (Toro Rosso) 1’23″540 – średnie
Alfonso Celis Jr (Force India) 1’23″568 – Ultra miękkie

Okrążenia na kierowcę

Valtteri Bottas (Mercedes): 324
Sebastian Vettel (Ferrari): 267
Lewis Hamilton (Mercedes): 234
Kimi Räikkönen (Ferrari): 201
Marcus Ericsson (Sauber): 198
Max Verstappen (Red Bull): 174
Romain Grosjean (Haas): 174
Kevin Magnussen (Haas): 169
Antonio Giovinazzi (Sauber): 151
Nico Hülkenberg (Renault): 150
Jolyon Palmer (Renault): 143
Sergio Pérez (Force India): 121
Daniel Ricciardo (Red Bull): 120
Lance Stroll (Williams): 110
Stoffel Vandoorne (McLaren): 107
Felipe Massa (Williams): 103
Fernando Alonso (McLaren): 101
Daniił Kwiat (Toro Rosso): 100
Esteban Ocon (Force India): 86
Carlos Sainz (Toro Rosso): 83
Alfonso Celis Jr (Force India): 71

Wycieczki po stajni

Mercedesa: 558
Ferrari: 468
Saubera: 349
Haasa: 343
Red Bull: 294
Renault: 293
Force India: 278
Williamsa: 213
McLarena: 208
Toro Rosso: 183

Wycieczki według producenta silnika

Ferrari: 1160 (w tym blok Saubera 2016)
Mercedesa: 1049
Renault: 770
Honda: 208

Przebieg na kierowcę

Valtteri Bottas: 1508,22
Sebastian Vettel: 1242,885
Lewis Hamilton: 1089,27
Kimi Raikkonen: 935,655
Marcus Ericsson: 921,69
Max Verstappen: 809,97
Romaina Grosjeana: 809,97
Kevin Magnussen: 786,695 XNUMX
Antonio Giovinazzi: 702,905 XNUMX
Nico Hulkenberg: 698,25
Jolyona Palmera: 665,665 XNUMX
Sergio Pérez: 563,255
Daniel Ricciardo: 558,6
Lance Stroll: 512,65
Stoffel Vandoorne: 498,085 XNUMX
Felipe Massa: 479,465 XNUMX
Fernando Alonso: 470,155
Daniił Kwiat: 465,5
Esteban Ocon: 400,33
Carlos Sainz: 386,365
Alfonso Celis Jr: 330,505

Przebieg na stajnię

Mercedesa: 2597,49
Ferrari: 2178,54
Saubera: 1624,595
Haasa: 1596,665
Red Bull: 1368,57
Renault: 1363,915
Force India: 1294,09
Williamsa: 991,515
McLarena: 968,24
Toro Rosso: 851,865

Przebieg według producenta silnika

Ferrari: 5399,8 (w tym blok Saubera 2016)
Mercedesa: 4883,095
Renault: 3584,35
Honda: 968,24

Pełną relację z pierwszych testów w Barcelonie znajdziesz w numerze 2104 AUTOtygodniowo, dostępny od poniedziałku 6 marca w wersji cyfrowej i od środy 8 marca w kioskach. Nasz przewodnik po F1 AUTOtygodniowo Dostępny jest również rok 2017 w wersji cyfrowej i w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz