Barcelona: Mercedes akumuluje, McLaren kruchy

Pod koniec czterech dni testów w Barcelonie zespół Mercedesa wykazał się największą starannością na torze, natomiast McLaren po raz kolejny napotkał problemy z niezawodnością.

opublikowany 22/02/2015 à 19:27

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Barcelona: Mercedes akumuluje, McLaren kruchy

Podobnie jak w Jerez na początku miesiąca, zespół Mercedes zgromadził okrążenia na katalońskim torze w Barcelonie. Ale jeśli W06 Hybryda przez Nico Rosberga i Lewis Hamilton (zastąpiony w czwartek przez Pascala Wehrleina) przejechał 445 okrążeń. Bloki Mercedesa jako całość również działały bez żadnych szczególnych problemów w Lotusie lub Williams (awaria w Force India w tę niedzielę), Romain Grosjean, notując również najlepszy skumulowany wynik w 1'24″067, nawet jeśli musimy zachować ostrożność, ponieważ Nico Rosberg na średnich oponach zmieścił się w trzech dziesiątych.

Możemy również podkreślić dobre ogólne osiągi silników Renaultod kiedy czerwony Byk ukończył 415 okrążeń, nie doświadczając żadnych większych problemów (podczas przeprowadzania symulacji wyścigu) oraz Toro Rosso 411. Kierowcy napędzani turbo/hybrydą V6 w Losange regularnie pokonywali dni pokonując ponad 100 okrążeń.

W klanie Ferrari jednomiejscowe modele Stabilny okazały się niezawodne, co nie do końca miało miejsce w przypadku Saubera. Nienaganny w Jerez, C34 szczególnie doświadczony problem ze skrzynią biegów po piątku, co zmusiło Marcusa Ericssona do zaczekania przed wyruszeniem na tor w sobotę. W niedzielę Felipe Nasr również miał trudniejszy dzień.

W McLaren, nauka jest kontynuowana w przypadku jednostki napędowej V6 turbo / hybrydowej Hondy. Gdyby Jenson Button zaczął energicznie testować w czwartek, pieczęć na MGU-K spowalniał swoje postępy w ciągu dnia. Fernando Alonso w piątek przejechał bez żadnych incydentów 59 okrążeń, po czym Button ponownie napotkał ten sam problem w MGU-K, pomimo zainstalowania nowej części. Dzisiejszy wypadek Fernando Alonso zamknął bardzo niejednoznaczną sytuację w Woking.

Okrążenia przebyte przez producenta silnika: Mercedes 1516 (7056,9 km), Ferrari 662 (3081,6 km), Renault 828 (3854,3 km), Honda 124 (577,2 km)

Okrążenia pokonane przez zespół: Mercedes 445 (2071,4 km), Red Bull 415 (1931,8 km), Toro Rosso 411 (1913,2 km), Williams 406 (1889,9 km), Lotus 361 (1680,4 km), Ferrari 344 (1601,3 km), Sauber 318 (1480,2 km), Force India 304 (1415,1 km), McLaren 124 (577,2 km)

Okrążenia przejechane przez kierowcę: Verstappen : 223, Kwiat: 214, Ricciardo : 201, Hamilton: 201, Rosberg: 197 Sainz : 188, Czarownica : 180, Bottas : 177, Maldonado: 173, Ericsson: 166, Räikkönen: 164, Wehrlein: 161, Pérez: 155, Nasr: 152, Massa: 143, Grosjean: 111, Wolff : 86, Alonso: 79, Palmer: 77,, Przycisk: 45, Hulkenberg : 36

Dzień rankingowy 4 Barcelona:

1. Romain Grosjean (Lotus): 1’24”067? 111 rund
2. Nico Rosberg (Mercedes): 1’24”321 – 130
3. Daniil Kwiat (Red Bull): 1’24”941 – 102
4. Felipe Nasr (Sauber): 1’24”956 – 73
5. Valtteri Bottas (Williams): 1’25”345? 128
6. Carlos Sainz (Toro Rosso): 1’25”604? 88
7. Sebastian Vettel (Ferrari): 1’26”312 – 75
8. Nico Hülkenberg (Force India): 1’26”591 – 36
9. Fernando Alonso (McLaren): 1’27”956? 20

Dzień rankingowy 3 Barcelona:

1. Pastor Maldonado (Lotus): 1’24″348? 104 rund
2. Max Verstappen (Toro Rosso): 1’24″739? 129
3. Lewis Hamilton (Mercedes): 1’26″076? 101
4. Marcus Ericsson (Sauber): 1’26″340 – 53
5. Sebastian Vettel (Ferrari): 1’26″407 – 105
6. Daniil Kwiat (Red Bull): 1’26″589 – 112
7. Felipe Massa (Williams): 1’26″912 – 55
8. Pascal Wehrlein (Force India): 1’27″333 – 81
9. Valtteri Bottas (Williams): 1’27″556 – 49
10. Jenson Button (McLaren): 1’29″151? 24

Dzień rankingowy 2 Barcelona:

1. Daniel Ricciardo (Red Bull): 1’24”574? 142 rundy
2. Kimi Räikkönen (Ferrari): 1’24”584 – 90
3. Felipe Massa (Williams): 1’24”672 – 88
4. Sergio Pérez (Force India): 1’24”702 – 121
5. Lewis Hamilton (Mercedes): 1’24”923 – 89
6. Nico Rosberg (Mercedes): 1’25”556 – 66
7. Fernando Alonso (McLaren): 1’25”961 – 59
8. Jolyon Palmer (Lotos): 1 min 26” 280 – 77
9. Marcus Ericsson (Sauber): 1 min 27” 334 – 113
10. Carlos Sainz Jr (Toro Rosso): 1’28”945? 100

Dzień rankingowy 1 Barcelona:

1. Pastor Maldonado (Lotus): 1’25″011? 69 rund
2. Kimi Räikkönen (Ferrari): 1’25″167 – 74
3. Daniel Ricciardo (Red Bull): 1’25″547 – 59
4. Sergio Pérez (Force India): 1’26″636 – 34
5. Felipe Nasr (Sauber): 1’27″307 – 79
6. Max Verstappen (Toro Rosso): 1’27″900 – 94
7. Jenson Button (McLaren): 1’28″182–21
8. Pascal Wehrlein (Force India): 1’28″329 – 32
9. Pascal Wehrlein (Mercedes): 1’28″489 – 48
10. Susie Wolff (Williams): 1’28″906 – 86
11. Lewis Hamilton (Mercedes): 1’30″429? 11

Wyniki testów w Barcelonie znajdziesz w numerze 2000 AUTOhebdo, który będzie dostępny jutro wieczorem w wersji cyfrowej, a od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz