Ocena Barcelony 2: Ferrari zegar, Mercedes kilometry

Po drugim tygodniu zimowych testów w Barcelonie najszybsze było Ferrari na hipermiękkich oponach, a kilometry gromadził Mercedes. McLaren miał kilka problemów i brakowało mu przebiegu.

opublikowany 09/03/2018 à 21:05

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Ocena Barcelony 2: Ferrari zegar, Mercedes kilometry

Ferrari kończy drugi tydzień katalońskiej jazdy dwoma honorowymi najlepszymi czasami, ustanowionymi na poziomie 1:17″182 Sebastian Vettel oraz w 1:17” 221 dla Kimi Räikkönena. Dwa odniesienia do hipermiękkich opon i gum, które... Mercedes W09, przed sezonem 2018 uznawany za faworyta, w tygodniu nie używany.

Zwróćmy także uwagę na zwrot Fernando Alonso w ten piątkowy wieczór w 1’17”784 na supermiękkich oponach. Powtórzę raz jeszcze: do wszystkich tych czasów należy podchodzić ostrożnie, gdyż ilości benzyny na pokładzie mogą w szczególności służyć jako zmienna korygująca.

Pod względem przejechanych kilometrów Mercedes jest jedynym zespołem, który przekroczył w tym tygodniu granicę 700 okrążeń (734). Znacząco lepsze warunki pogodowe logicznie pozwoliły zespołom zwiększyć łączny przebieg w porównaniu z zeszłym tygodniem.

Zauważ jednak, że McLaren stracił dużo czasu jazdy z powodu różnych problemów (akumulator, wyciek oleju, turbosprężarka), w tym dwóch zmian silnika dla Fernando Alonso, który, logicznie rzecz biorąc, uzyskał jeden z najniższych wyników okrążeń.

I odwrotnie Toro Rossoz blokiem Hondy po raz kolejny wykazał dobrą ogólną niezawodność. Vettel (Ferrari), Verstappen (czerwony Byk) I Grosjean (Haas) również wykonał 188, 187 i 181 pętli w ciągu jednego dnia.

Oto podsumowanie tygodnia w liczbach. Więcej analiz znajdziecie Państwo w numerze 2156 AUTOhebdo, dostępnym od najbliższego poniedziałku w wersji cyfrowej i od przyszłej środy w kioskach.

Najlepsze łączne czasy na kierowcę

Sebastian Vettel (Ferrari) 1:17.182 s – Hyper-soft

Kimi Räikkönen (Ferrari) 1 m17.221 s – hipermiękkie

Fernando Alonso (McLaren) 1:17.784 s – Hyper-soft

Daniel Ricciardo (Red Bull) 1 m18.047 s – Hyper-soft

Carlos Sainz (Renault) 1m18.092s – Hyper-soft

Kevin Magnussen (Haas) 1m18.360s – Super miękkie

Pierre Gasly (Toro Rosso) 1 m18.363 s – Hyper-soft

Lewis Hamilton (Mercedes) 1m18.400s – Ultra miękki

Romain Grosjean (Haas) 1 m18.412 s – Ultra miękki

Valtteri Bottas (Mercedes) 1m18.560s – Ultra miękki

Nico Hülkenberg (Renault) 1m18.675s – Hyper-soft

Stoffel Vandoorne (McLaren) 1m18.855s – Hyper-soft

Brendon Hartley (Toro Rosso) 1 m18.949 s – Hyper-soft

Esteban Ocon (Force India) 1 m18.967 s – Hyper-soft

Charles Leclerc (Sauber) 1m19.118s – Hyper-soft

Siergiej Sirotkin (Williams) 1m19.189s – Miękkie

Marcus Ericsson (Sauber) 1:19.244 s – Hyper-soft

Robert Kubica (Williams) 1:19.629 s – supermiękka

Sergio Pérez (Force India) 1:19.634 s – Hyper-soft

Max Verstappen (Red Bull) 1 m19.842 s – miękkie

Lance Stroll (Williams) 1m19.954s – miękkie
 

 

Przejechane kilometry:

PILOCI

Vettel (Ferrari): 425 okrążeń / 1978 km

Bottas (Mercedes): 372 okrążenia / 1731 km

Hamilton (Mercedes): 362 okrążeń / 1685 km

Verstappen (Red Bull): 317 okrążeń / 1475 km

Sainz (Renault): 293 okrążeń / 1363 km

Ocon (Force India): 293 okrążeń / 1363 km

Hartley (Toro Rosso): 275 okrążeń / 1280 km

Ericsson (Sauber): 268 okrążenia / 1247 km

Grosjean (Haas): 259 okrążeń / 1205 km

Ricciardo (Red Bull): 257 okrążeń / 1196 km

Pérez (Force India): 252 okrążeń / 1173 km

Magnussen (Haas): 249 okrążeń / 1159 km

Spacer (Williams): 243 okrążeń / 1131 km

Leclerc (Sauber): 235 okrążeń / 1093 km

Hülkenberg (Renault): 229 okrążeń / 1065 km

Sirotkin (Williams): 227 okrążeń / 1056 km

Gasly (Toro Rosso): 223 okrążenia / 1038 km

Räikkönen (Ferrari): 206 okrążeń / 958 km

Vandoorne (McLaren): 189 okrążeń / 879 km

Alonso (McLaren): 150 okrążenia / 698 km

Kubica (Williams): 73 okrążeń / 339 km

 

DRUŻYNY

Mercedes: 734 okrążeń / 3416 km

Ferrari: 631 okrążeń / 2937 km

Red Bull: 574 okrążeń / 2671 km

Force India: 545 okrążeń / 2536 km

Williams: 543 okrążeń / 2527 km

Renault: 522 okrążeń / 2429 km

Haas: 508 okrążenia / 2364 km

Sauber: 503 okrążeń / 2341 km

Toro Rosso: 498 okrążeń / 2318 km

McLaren: 339 okrążeń / 1578 km

 

INŻYNIEROWIE SILNIKÓW

Mercedes: 1822 okrążeń / 8481 km

Ferrari: 1642 okrążeń / 7643 km

Renault: 861 okrążeń / 4007 km

TAG Heuer (silnik Renault przemianowany na Red Bull): 574 okrążeń / 2671 km

Honda: 498 okrążeń / 2138 km

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz