Ferrari kończy drugi tydzień katalońskiej jazdy dwoma honorowymi najlepszymi czasami, ustanowionymi na poziomie 1:17″182 Sebastian Vettel oraz w 1:17” 221 dla Kimi Räikkönena. Dwa odniesienia do hipermiękkich opon i gum, które... Mercedes W09, przed sezonem 2018 uznawany za faworyta, w tygodniu nie używany.
Zwróćmy także uwagę na zwrot Fernando Alonso w ten piątkowy wieczór w 1’17”784 na supermiękkich oponach. Powtórzę raz jeszcze: do wszystkich tych czasów należy podchodzić ostrożnie, gdyż ilości benzyny na pokładzie mogą w szczególności służyć jako zmienna korygująca.
Pod względem przejechanych kilometrów Mercedes jest jedynym zespołem, który przekroczył w tym tygodniu granicę 700 okrążeń (734). Znacząco lepsze warunki pogodowe logicznie pozwoliły zespołom zwiększyć łączny przebieg w porównaniu z zeszłym tygodniem.
Zauważ jednak, że McLaren stracił dużo czasu jazdy z powodu różnych problemów (akumulator, wyciek oleju, turbosprężarka), w tym dwóch zmian silnika dla Fernando Alonso, który, logicznie rzecz biorąc, uzyskał jeden z najniższych wyników okrążeń.
I odwrotnie Toro Rossoz blokiem Hondy po raz kolejny wykazał dobrą ogólną niezawodność. Vettel (Ferrari), Verstappen (czerwony Byk) I Grosjean (Haas) również wykonał 188, 187 i 181 pętli w ciągu jednego dnia.
Oto podsumowanie tygodnia w liczbach. Więcej analiz znajdziecie Państwo w numerze 2156 AUTOhebdo, dostępnym od najbliższego poniedziałku w wersji cyfrowej i od przyszłej środy w kioskach.
Najlepsze łączne czasy na kierowcę
Sebastian Vettel (Ferrari) 1:17.182 s – Hyper-soft
Kimi Räikkönen (Ferrari) 1 m17.221 s – hipermiękkie
Fernando Alonso (McLaren) 1:17.784 s – Hyper-soft
Daniel Ricciardo (Red Bull) 1 m18.047 s – Hyper-soft
Carlos Sainz (Renault) 1m18.092s – Hyper-soft
Kevin Magnussen (Haas) 1m18.360s – Super miękkie
Pierre Gasly (Toro Rosso) 1 m18.363 s – Hyper-soft
Lewis Hamilton (Mercedes) 1m18.400s – Ultra miękki
Romain Grosjean (Haas) 1 m18.412 s – Ultra miękki
Valtteri Bottas (Mercedes) 1m18.560s – Ultra miękki
Nico Hülkenberg (Renault) 1m18.675s – Hyper-soft
Stoffel Vandoorne (McLaren) 1m18.855s – Hyper-soft
Brendon Hartley (Toro Rosso) 1 m18.949 s – Hyper-soft
Esteban Ocon (Force India) 1 m18.967 s – Hyper-soft
Charles Leclerc (Sauber) 1m19.118s – Hyper-soft
Siergiej Sirotkin (Williams) 1m19.189s – Miękkie
Marcus Ericsson (Sauber) 1:19.244 s – Hyper-soft
Robert Kubica (Williams) 1:19.629 s – supermiękka
Sergio Pérez (Force India) 1:19.634 s – Hyper-soft
Max Verstappen (Red Bull) 1 m19.842 s – miękkie
Lance Stroll (Williams) 1m19.954s – miękkie
Przejechane kilometry:
PILOCI
Vettel (Ferrari): 425 okrążeń / 1978 km
Bottas (Mercedes): 372 okrążenia / 1731 km
Hamilton (Mercedes): 362 okrążeń / 1685 km
Verstappen (Red Bull): 317 okrążeń / 1475 km
Sainz (Renault): 293 okrążeń / 1363 km
Ocon (Force India): 293 okrążeń / 1363 km
Hartley (Toro Rosso): 275 okrążeń / 1280 km
Ericsson (Sauber): 268 okrążenia / 1247 km
Grosjean (Haas): 259 okrążeń / 1205 km
Ricciardo (Red Bull): 257 okrążeń / 1196 km
Pérez (Force India): 252 okrążeń / 1173 km
Magnussen (Haas): 249 okrążeń / 1159 km
Spacer (Williams): 243 okrążeń / 1131 km
Leclerc (Sauber): 235 okrążeń / 1093 km
Hülkenberg (Renault): 229 okrążeń / 1065 km
Sirotkin (Williams): 227 okrążeń / 1056 km
Gasly (Toro Rosso): 223 okrążenia / 1038 km
Räikkönen (Ferrari): 206 okrążeń / 958 km
Vandoorne (McLaren): 189 okrążeń / 879 km
Alonso (McLaren): 150 okrążenia / 698 km
Kubica (Williams): 73 okrążeń / 339 km
DRUŻYNY
Mercedes: 734 okrążeń / 3416 km
Ferrari: 631 okrążeń / 2937 km
Red Bull: 574 okrążeń / 2671 km
Force India: 545 okrążeń / 2536 km
Williams: 543 okrążeń / 2527 km
Renault: 522 okrążeń / 2429 km
Haas: 508 okrążenia / 2364 km
Sauber: 503 okrążeń / 2341 km
Toro Rosso: 498 okrążeń / 2318 km
McLaren: 339 okrążeń / 1578 km
INŻYNIEROWIE SILNIKÓW
Mercedes: 1822 okrążeń / 8481 km
Ferrari: 1642 okrążeń / 7643 km
Renault: 861 okrążeń / 4007 km
TAG Heuer (silnik Renault przemianowany na Red Bull): 574 okrążeń / 2671 km
Honda: 498 okrążeń / 2138 km
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)