Carlos Sainz zwolnił przez swoje MGU-K

Carlos Sainz na mecie Grand Prix Francji zajął ósme miejsce pomimo wadliwego MGU-K w swoim R.S. 18, co pozbawiło go szóstego miejsca w zasięgu ręki.

opublikowany 25/06/2018 à 10:05

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Carlos Sainz zwolnił przez swoje MGU-K

Pod koniec Grand Prix Francji rozgrywanego na torze Paul Ricard Renault Sport F1 Zespół zarządzający może pogratulować sobie powierzonych mu dwóch egzemplarzy R.S. 18 Nico Hülkenberg et Carlos Sainz miejscu w pierwszej dziesiątce, zdobywając tym samym cenne punkty w mistrzostwach Producentów.

Jednak po idealnym rozpoczęciu weekendu, podkreślonym siódmym miejscem w kwalifikacjach, hiszpański kierowca awansował na trzecie miejsce po walce wręcz na pierwszym zakręcie wyścigu.

Jeśli Sainz następnie spadł z powrotem do hierarchii, w szczególności naprzeciwko tej dwójki Ferrari SF71H autorstwa Kimi Räikkönena i Sebastian Vettelszóste miejsce w zasięgu wzroku zostało przekształcone w ósme w wyniku problemów technicznych na samym końcu Grand Prix.

„To dobry wynik, który pozostawia nas lekkim niedosytem, analiza Cyril Abiteboul, dyrektor Renault Sport Racing. Carlos był bliski idealnego weekendu i przykro mi z tego powodustracił zasłużony wynik przez MGU-K. »

„Trochę boli kończyć w ten sposób, przyznaje ze swojej strony syn dwukrotnej mistrzyni świata WRC. Mieliśmy wspaniały weekend od początku do końca. Dobrze się zakwalifikowaliśmy, dobrze rozpoczęliśmy rywalizację, szybko dostając się do pierwszej trójki i kontrolowaliśmy sytuację, dzięki czemu zajęliśmy szóste miejsce.

Tempo było wysokie w drugiej połowie wyścigu i szło nam dobrze, dopóki nagle nie pojawił się ten problem. Kosztowało nas to od dwóch do trzech sekund na okrążenie. Szkoda i przykro mi z powodu całego zespołu, ponieważ uważam, że naprawdę zasłużyliśmy dzisiaj na bycie „najlepszymi z pozostałych”.

Może się to czasem zdarzyć i to moja pierwsza obawa dotycząca niezawodności w tym sezonie. »

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Francji, przygotowanym przez naszych specjalnych korespondentów w Paul Ricard, w numerze 2171 AUTOtygodniowo, dostępny dziś wieczorem w wersji cyfrowej oraz w środę w kioskach.

0 Zobacz komentarze)