Carmelo Ezpeleta: „Najważniejszym elementem w MotoGP jest człowiek”

Odkryj carpooling z Carmelo Ezpeletą, dyrektorem generalnym Dorna odpowiedzialnym za prawa komercyjne MotoGP, w numerze 2208 AUTOhebdo, dostępnym w kioskach i w wersji cyfrowej. 

opublikowany 20/03/2019 à 14:41

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Carmelo Ezpeleta: „Najważniejszym elementem w MotoGP jest człowiek”

Si la Formuła 1 to szczyt sportów motorowych, MotoGP to szczyt rywalizacji na dwóch kołach. W związku z tym nie brakuje porównań między obiema dyscyplinami. AUTOtygodniowo zapytał Carmelo Ezpeleta, dyrektora generalnego Dorny (posiadacza praw komercyjnych do MotoGP), o swoją opinię na temat obu dyscyplin sportowych.

Według Hiszpana główna różnica polega na podziale dochodów pomiędzy zespołami. „Nasze ustalenia handlowe przynoszą korzyści Dornie, ale także zespołom. Nasz system różni się od tego, co jest praktykowane w F1 w tym sensie, że dajemy więcej pieniędzy zespołom prywatnym niż oficjalnym », on tłumaczy. W F1 o wysokości tej sumy decyduje ranking Producentów za miniony sezon.

 

W MotoGP Yamaha, Ducati, Honda i KTM otrzymują zastrzyk finansowy. « Te ostatnie zespoły mają prawo do pomocy finansowej, jeśli zdecydują się udostępnić motocykl zespołom prywatnym. (na przykład oficjalne Ducati z zespołem satelitarnym Ducati Pramac). Znaleźliśmy rozwiązania, które pozwalają prywatnym zespołom konkurować i bronić swoich szans”, podkreśla Carmelo Ezpeleta. 

Co więcej, podczas gdy F1 od 6 roku skupiała się na promowaniu technologii silników hybrydowych V2014 Turbo przy zawrotnych kosztach, w MotoGP dobro motocyklistów było priorytetem. „Zakładamy, że tak jesteśmy przede wszystkim sportem i wierzymy, że najważniejszy jest pierwiastek ludzki. 

MotoGP to najlepsze wydarzenie motocyklowe na świecie, ponieważ gromadzi najlepszych zawodników. Naszym celem jest zapewnienie im ram gwarantujących najlepsze możliwości wyrażenia swojego talentu. Jeśli MotoGP jest atrakcyjne, to także z tego powodu. »

Znajdź całość carpooling z Carmelo Ezpeletą w numerze AUTO 2208tygodniowo, w sprzedaży w kioskach i w wersji cyfrowej. 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)