Cyril Abiteboul: „Bądź odważny, jeśli chodzi o wydajność”

Cyril Abiteboul, dyrektor Renault Sport Racing, ma nadzieję, że francuski zespół będzie mógł skorzystać na wyraźnym wzroście osiągów w 2019 roku, głównie dzięki nowemu blokowi silnika.

opublikowany 12/02/2019 à 14:00

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Cyril Abiteboul: „Bądź odważny, jeśli chodzi o wydajność”

Trzy lata na zobaczenie, a potem wygranie. Takie było credo Renault F1 Zespół zarządzający w momencie oficjalnego powrotu jako konstruktor w 2016 roku, z popiołów Lotus F1 Team.

Rok 2019 musi zatem oznaczać nowy etap powrotu do czołówki Losange, która jednak musi zmierzyć się z czołową trójką Mercedes - Ferrari - czerwony Byk, ewoluując obecnie na znacznie wyższym poziomie.

Renault, które ujawnił swój R.S. 19 w najbliższy wtorek liczy na to, że jego organizacja wewnętrzna, która została znacznie wzmocniona w ostatnich latach, zapewni oczekiwane nadmierne wyniki. Dlatego też szczególnie dokładnie przyjrzymy się klapie silnika.

„Nadchodzą duże zmiany komentarze Cyril Abiteboul, dyrektor Renault Sport Racing. Nie będę rozpoczynał wojny na liczby (blok zapowiadany jest z mocą ponad 950 KM). Koncepcję wprowadzimy pod koniec sezonu w Red Bullu, co umożliwiło potwierdzenie wielu rzeczy i które będziemy rozwijać znacznie dalej.

Musimy się uspokoić i mieć pewność siebie. Nie jesteśmy już małym zespołem, ale jeszcze nie jesteśmy jednym z największych. Jest jeszcze kilkaset osób, za którymi tęsknilibyśmy, gdybyśmy chcieli się z nimi porównywać.

Mamy wystarczające zasoby, to nie jest kwestia liczb. Chodzi przede wszystkim o to, jak mieć rodzaj synergii razem.

Mówimy o budżecie ograniczonym w okolicach 2021 roku, więc nie pójdziemy dalej niż dzisiaj (pod względem liczby osób) żeby przetrwać kolejne dwa lata. Ale potrzeba dodatkowej duszy, motywacji i determinacji.

Aby szybko iść do przodu w rozwoju, musisz mieć pewność siebie. Opracowanie silnika kosztuje bardzo dużo. Jeśli na przykład nie mamy zaufania do naszej głowicy cylindrów, opracowujemy A, potem B, C... Nie możemy już sobie z tym poradzić, ponieważ wymaga to od nas narysowania rzeczy, zanim pokażemy, że to działa.

Oprócz symulacji ważna jest pewność siebie, ponieważ pozwala ona na wcześniejsze dokonywanie wyborów, bez angażowania znacznych sum pieniędzy, a co za tym idzie, szybsze poruszanie się. To bardzo konkretne. Nawet w zimnym świecie F1 i producentów silników. Dynamika sukcesu może napędzać sukcesy. »

Zapytany o wybór pomiędzy niezawodnością a wydajnością, francuski menadżer najwyraźniej wybrał ofensywną taktykę. „Nie będziemy zakładać najgorszego, ale chcemy być odważni w zakresie wydajności. Nie chcę jednak sugerować, że zostanie to zrobione ze szkodą dla niezawodności. »

Ricciardo w czynniku X?

Najważniejszą wiadomością dla zespołu Renault F1 w tym roku pozostaje jednak przybycie Daniela Ricciardo do francuskiego zespołu. Rekrutacja, która wywiera nieco większą presję na Losange.

„Daniel wnosi wielką odpowiedzialność, dumę, motywację, – głosi Cyril Abiteboul. W ciągu ostatnich trzech lat zgromadziliśmy wiele składników, ludzi, zasobów i dokonaliśmy wielu inwestycji.

To tak, jak w silniku spalinowym, w pewnym momencie potrzebna jest iskra, aby zapalić mieszankę, i myślę, że składniki już tam są, a my potrzebujemy kogoś, kto podłoży ogień. Tego właśnie oczekujemy od Daniela, oprócz jego talentu, szybkości, powagi, charyzmy i umiejętności wyciągnięcia zespołu na szczyt. Co Nico też mógłby zrobić.

Czuję tę determinację w zespole. Jest presja. Od 2014 r. pozostajemy w tyle i uważam, że obecnie mamy wystarczające zasoby i umiejętności, aby to zrobić Wirusy być na najwyższym poziomie. Jeśli wywieram tam taką presję, to dlatego, że wydaje mi się to uzasadnione i ponieważ nie jest prawdopodobne, aby zagroziło to obecnej organizacji.

Proszę o to, ponieważ uważam, że mamy środki, aby osiągnąć najwyższy poziom. »

 

 

 

0 Zobacz komentarze)